• 0

Samenwerking en aansprakelijkheden

Ik werk met een collega samen waarbij we elkaars tenten inhuren. Nu zit ik met de vraag mbt aansprakelijkheden en met name daar waar 'mijn klant' schade heeft toegebracht aan de tent van mijn collega.

 

In een normaal proces kun je terugvallen op een verzekering van mijn klant en/of op mijn WA verzekering. In theorie kan het gebeuren dat mijn klant zijn verzekering niet uitbetaald en dat mijn verzekering naar mijn klant wijst. En er dus langs deze weg geen vergoeding komt.

 

Mijn collega kan me dus in deze aansprakelijk stellen en mij voor de kosten laten opdraaien. Hoe kun je dit goed oplossen? Een disclaimer is een, mijn collega rechtstreeks laten factureren is twee. Maar dan loop je het risico de klant ook kwijt te raken.

 

Tips zijn welkom.

 

Bvd,

 

Martin

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Mijn collega kan me dus in deze aansprakelijk stellen en mij voor de kosten laten opdraaien. Hoe kun je dit goed oplossen? Een disclaimer is een, mijn collega rechtstreeks laten factureren is twee. Maar dan loop je het risico de klant ook kwijt te raken.

 

Lijkt me een typisch geval van opzicht: Jij hebt de tent van een collega in feitelijk beheer en draagt er langdurig (gedurende de leentermijn) de zorg en verantwoordelijkheid voor als was het jouw eigen goed, dus zal jouw aansprakelijkheidsverzekeraar ook niet uitkeren (er van uitgaande dat opzicht standaard uitgesloten is op aansprakelijkheidsverzekeringen)

 

Oplossingen zijn divers:

[*]jouw huidige aansprakelijkheidsverzekering uitbreiden met een opzichtdekking voor schade aan in bruikleen / geleende tenten van een derde (met de mogelijkheid van regres door verzekeraar op de klant/veroorzaker)

[*]het materiaal zelf verzekeren tegen schade waarbij de tenten van jouw collega op dezelfde wijze zijn verzekerd als jouw eigen tenten (met de mogelijkheid van regres door verzekeraar op de klant/veroorzaker). Nadeel van deze optie is dat onzorgvuldig gebruik door een klant meestal geen gedekte oorzaak is, de schade moet echt veroorzaakt zijn door een van buitenaf komend onheil als een brand of storm

[*]wederzijds de onderlinge aansprakelijkheid uitsluiten voor schade aan geleende tenten / elkaar hier voor vrijwaren. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat je wel een inspanningsplicht hebt om de schade van de ander te trachten te verhalen op de klant....

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.