• 0

Nieuwe klanten zoeken binnen horeca voor groothandel

Ik heb nu al ongeveer 5 jaar een groothandel in de horeca. Het is een groothandel voor vooral Italiaanse restaurants en shoarmazaken.

Mijn bedrijf heeft rond de 60 klanten in Nederland en Belgie en ik ben bezig om het uit te breiden. Ik wil vooral veel nieuwe klanten in mijn regio (Brabant).

 

Mijn vraag is:

 

Hoe kan ik het beste reclame maken?

Ik dacht zelf door folders te maken met aanbiedingen erop. Is dat dan beter om het zelf te maken of naar een drukkerij te gaan. (ik wil niet duizenden folders maken, ik wil het staps gewijs uitbreiden).

 

Alvast bedankt,

Patrick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leg dat eens uit, met bijvoorbeeld Facebook?

Hoe zou je actief mensen/bedrijven moeten benaderen?

Als ik inlog als 1 van mijn bedrijven, dan kan ik niet een bericht plaatsen bij een andere bedrijf of particulier, dit kan alleen als ik als persoon zelf inlog. (misschien is dit een verkeerde instelling in mijn facebook)

 

En hoe zou dat werken met linkin? Want daar kun je alleen maar mensen vinden binnen 2 of 3 ringen van je eigen volgers.

Als onderneming inloggen bij linkin kan volgens mij niet, je kunt wel updates plaatsen maar die worden alleen gelezen binnen je eigen netwerk.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kunnen we het niet eens testen?

 

De case is vrij simpel: horecagroothandel wil klanten werven per social media. Wat gaan we inzetten? Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest?

 

En hoe weten die potentiële klanten dan waar ze moeten kijken?

 

Maak er voor mijn part een cleaning service van, om het neutraal te houden. Maar misschien is Patrick wel game...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor een horecagroothandel is een wekelijkse of 2 wekelijkse folder gericht op de specifieke doelgroep (itlaliaan/shoarma tent) volgens mij bij uitstek het middel om klanten te houden en te werven.

Bij een horeca groothandel gaat het om kwaliteit / snelle en betrouwbare levering en een aansluitend assortiment. Aankopen zijn vrijwel volledig rationeel. Folder niet opsturen maar zeker de eerste keer langs brengen op een (heel) rustig moment. Eventueel laat je meteen wat monsters (kruiden / sauzen) achter.

 

Doelgroep is bovendien voor een flink deel van buitenlandse afkomst en is veel minder gedigitaliseerd. Sociale media inzetten is wel het laatste waar ik aan zou denken.

 

Link naar reactie
  • 1

IIs dat dan beter om het zelf te maken of naar een drukkerij te gaan.

 

Je kan ook es met een studio (dtp'er) overleggen. Misschien is het een idee om je presentatie onderscheidend te maken van het standaard Makro/Hanos-krantje. En in plaats van elke week (twee weken/maand) een boel aanbiedingen maar een paar aanbedingen te doen en voor de rest door te verwijzen naar de (mobiele) bestelsite.

 

Hoeveel omzet moet je maken om je klanten een tablet te geven met voorgeïnstalleerde bestelapp of bestelsite?

 

Een Grooth'appie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.