• 0

dropshipping uit Londen hoe wat waar?

Hoi hoi,

 

Als ik op de verkeerde afdeling zit verplaats dit bericht dan maar.

Ik ben dus bezig met een webwinkel (en zoals het er naar uitziet ook een 'echte' winkel) voor heeeeeeeeeeeele stoere baby en kinderkleding en accessoires

Ik heb zelf al heel veel spullen, en heb ook al nieuwe groothandels gevonden, maar dus ook 1 uit Londen die eventueel ook aan dropshipping doet. Dit is natuurlijk de ideale manier om te testen of er animo voor de artikelen is, zonder dat het me iets kost.

maar ik zit nog wel met een aantal dillema`s.

ik zal eerst even wat knip en plakwerk laten zien van de betreffende site.

 

Drop Shipping

 

Dropshipping is becoming increasing more important to both online retailers and suppliers. Stardust's range of kids and women's clothes and gifts is available to other web sites on a dropshipping basis. Under this scheme you will be charged 60% of the retail price (i.e. 40% discount) plus a postage charge.

 

 

What Is Available to Dropshippers

 

 

We offer all of our kids clothes, baby clothes and women's clothes and our personalised garments. Sale items are excluded from dropshipping.

 

 

How Does Dropshipping Work

 

Dropshipping is a process of selling our products without having to stock anything. You would sell the garments at a cost you would determine. After the customer pays you for the item, you would order the item from us at 40% off our retail price and we send them your customer. We ship the product out to the customer, and the difference between your price and the suppliers price is your profit, all to keep!

 

You will be issued with a special dropshipping code which we allow you to order from our web site as and when you need goods sent to customers. You, as the dropshipper, have a way to earn some money with no stocking costs. This means you can display as much or little of our collection as you wish without having to hold any stock.

 

Postage is charged as follows:

 

UK Costs

£3.99 to £4.99 depending on weight.

 

Mainland Europe (EU)

£4.99 up to 1 kg. Each additional Kg is charged at £2

 

Rest of World

£4.99 up to 500g. Each additional Kg is charged at £4.99

 

 

How much does an account cost

 

We charge a one off Lifetime Membership Fee of £99. For this, you will receive a memory stick with all our product images, a dropshipping manual, a 40% discount code and regular email newsletters.

 

Nu vroeg ik me dus af hoe ik dit eventueel het beste aan kan pakken.

de produkten die ik op voorraad heb die kan ik natuurlijk meteen verzenden, de produkten die de dropshipper verkoopt dat duurt wss iets langer. Moet ik op mijn site aangeven dat ik met dropshipping werk bij bepaalde produkten, of moet ik bij die produkten mss zeggen dat de levertijd langer is zonder dat te vermelden.

 

oh enneh...bij relatief lage bedragen krijgt de klant toch ook niet ineens extra kosten voorgeschoteld toch?

dit lijkt me namelijk ook een beetje lullig als ik daar achteraf achter kom.

 

ook vroeg ik me af of het de normale gang van zaken is om een account te 'kopen' bij de dropshipper à £99

 

ik heb wel al het een en ander gelezen over dropshippen, positieve maar ook negatieve verhalen.

dus ik ben nog een beetje aan het twijfelen of het verstandig is.

ik hoop dat jullie in ieder geval antwoord kunnen geven op bovenstaande vragen.

ik hoop dat ik niet te wazig ben, maar ik ben een klein beetje afgeleid door drie jengelende kids om me heen.

misschien moet ik me nu eerst maar even bezig houden met het eten ;-)

 

groetjes Monica

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het zijn bedrukte t-shirts en jurkjes, en met die wetenschap dus tamelijk duur. Het is een 'merk' (ik heb niet nagegaan of het een geregistreerd merk is) dus ik kan me niet voorstellen dat het een scam is. Dat een deel van je aanbod uit Londen verzonden wordt, kun je ook als pré presenteren: "direct uit de ateliers in Londen verzonden". Ervaring met zulke dropship-leveranciers moet van anderen komen, maar mij lijkt dat iedereen met een blog hetzelfde assortiment kan verkopen. En dan zit je al snel op prijs te concurreren. Geef korting op setjes! En houd het gewicht in de gaten...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zijn bedrukte t-shirts en jurkjes, en met die wetenschap dus tamelijk duur. Het is een 'merk' (ik heb niet nagegaan of het een geregistreerd merk is) dus ik kan me niet voorstellen dat het een scam is. Dat een deel van je aanbod uit Londen verzonden wordt, kun je ook als pré presenteren: "direct uit de ateliers in Londen verzonden". Ervaring met zulke dropship-leveranciers moet van anderen komen, maar mij lijkt dat iedereen met een blog hetzelfde assortiment kan verkopen. En dan zit je al snel op prijs te concurreren. Geef korting op setjes! En houd het gewicht in de gaten...

 

Ah bedankt voor je antwoord, het is inderdaad nogal duur voor hetgeen het is.

daarom zou ik het dus ook niet snel inkopen, maar er zaten wel een aantal dingen tussen die ik wel geinig vond.

dus daarom leek dropshipping me wel leuk om mijn assortiment aan te vullen zonder de kosten.

 

ik vind dat idee om het te presenteren als: "direct uit de ateliers in Londen verzonden" wel een hele goeie.

 

is er ook iemand die ervaring heeft met dropshipping die weet of het normaal is om een lidmaatschap aan te gaan en er dus voor te betalen?

Link naar reactie
  • 1

is er ook iemand die ervaring heeft met dropshipping die weet of het normaal is om een lidmaatschap aan te gaan en er dus voor te betalen?

Dat is vrij normaal ja.

 

Veel mensen die een webwinkel op basis van dropshipping willen beginnen die willen daar eigenlijk niet in investeren. Maar ondernemen doe je niet met andermans geld.

 

Om hun eigen markt te beschermen tegen opportunisten die de markt bederven hanteren veel firma's die dropshipping aanbieden drempels in de vorm van jaarlijks lidmaatschap, (hoge) orderkosten of een minimale jaarlijkse afname.

Zo schrik je de niet serieuze mensen af.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.