Jump to content

sjongejonge

Junior
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • First name
    monica
  • Last name
    noordwijk
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. En dan voor alle andere mensen die ook handelsagent willen worden en niet weten hoe of wat. Ik had zelf namelijk ook heel veel moeite met het vinden van de juiste info. Maar ik heb een uitgebreide mail gehad van de KVK en zal de tekst hier even neerzetten, bij interesse naar de toegevoegde documenten stuur even een prive bericht want dat is veel teveel om hier neer te zetten, maar wel heel informatief: De handelsagent Een handelsagent is een natuurlijk of rechtspersoon die namens zijn principaal (opdrachtgever) bemiddelt bij het totstandkomen van een (koop-) overeenkomst. In eenvoudige bewoording houdt dit in dat de agent orders afsluit voor zijn principaal. Deze stuurt vervolgens de zending(en) rechtstreeks aan de afnemers en rekent met hen af. De handelsagent ontvangt daarvoor gewoonlijk een nader vast te stellen percentage aan commissie. Enige belangrijke aandachtspunten bij het aanstellen van een handelsagent zijn: · tracht primair informatie (referenties) te achterhalen over de aan te stellen handelsagent; · laat de handelsagent nimmer alleen voor u werkzaam zijn. Indien een handelsagent uitsluitend voor uw bedrijf actief is, kan er sprake zijn van een normale arbeidsovereenkomst met alle gevolgen van dien!; · bepaal voor welk(e) gebied(en) en voor welk(e) product(en) de handelsagent voor u actief zal zijn; · geef een handelsagent, zeker in de beginfase, nooit exclusiviteit voor onbepaalde tijd maar spreek liever een bepaalde periode af. Indien de handelsagent namelijk niets onderneemt, kunt u voor langere termijn aan hem zijn gebonden. · ga altijd een schriftelijke overeenkomst aan met de handelsagent en laat deze bij voorkeur door een terzake kundig jurist opstellen; · bepaal tevens de duur van de overeenkomst, gronden die tot ontbinding of beëindiging van de overeenkomst kunnen leiden, welk recht van toepassing is en welke rechter bevoegd is in geval van geschillen; · Denk aan de verplichting tot goodwill-vergoeding aan de handelsagent indien de overeenkomst door de principaal wordt beëindigd. Goodwillvergoeding In het kort komt het erop neer dat indien de principaal de handelsagentuurovereenkomst opzegt, hij de handelsagent een financiële tegemoetkoming is verschuldigd ofwel een goodwillvergoeding. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de duur van de overeenkomst en het toepasselijk recht. Indien het Nederlands recht van toepassing is bestaat de goodwillvergoeding doorgaans uit een bedrag dat gelijk is aan de gemiddeld uitbetaalde commissie over de afgelopen vijf jaar of zoveel korter dat de overeenkomst heeft geduurd. Daarbij is de "doorbetaling" van commissie beperkt tot een periode van maximaal 12 maanden. Het Franse recht bijvoorbeeld, kent langere "doorbetalingstermijnen". In de bijlagen vind u nog meer informatie over het starten als handelsagent. Welke manier van importeren u ook kiest, zorg dat u afspraken schriftelijk vastlegt. De brancheorganisatie Verbond van Nederlandse Tussenpersonen en de International Chamber of Commerce (ICC) Nederland hebben hier modelcontracten voor, die u als basis kunt gebruiken. Als handelsagent stelt u een agentuurovereenkomst op.
  2. Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Het merk is niet vastgelegd voor Europa, maar het is toevallig zo gelopen op een vriendschappelijke manier en denk dat dat inderdaad diplomatiek gezien niet heel netjes overkomt. Als ik zoiets in het contract vast laat leggen dan zou dat toch ook voldoende moeten zijn of niet? Op zich wel iets om over na te denken qua opzet en webwinkels of niet toelaten. Maar had al wel gevraagd of de eigenaar een bepaalde exclusiviteit wilde, of dat iedereen in kon kopen. En ze zei dat ze alle (web)winkels wil accepteren. We zaten te denken om het rechtstreeks vanuit Australië naar de winkeliers te sturen, is het niet raar dat ze dan alsnog met invoerrechten worden geconfronteerd? Omdat er een Nederlandse tussenpersoon is bedoel ik. En wie weet kan ik later inderdaad als distributeur gaan werken, meer risico, meer investeren maar ook meer rendement en rechten. Wat betreft de outlet en retourverwerking, heb je daar nog wat meer info of linkjes of zoektermen voor, vind dat wel interessant namelijk.
  3. Ik snap dat je dit soort dingen vast moet leggen, maar vroeg me af wat de standaard is.
  4. oh wat grappig....zat net een minuut geleden op die site te kijken haha thnx
  5. Een hele goede middag HL-ers, Ik zit met een dingetje. Pas geleden heb ik een super gaaf kleding merk ontdekt uit Australië. Hartstikke leuk mailcontact met de ontwerper/eigenaar van dat merk, ze vond het heel gaaf omdat ik de eerste in Europa zou zijn die dat merk had. Helemaal enthousiast geworden van het merk (zeker nu ik het binnen heb en de kwaliteit in het echt heb gezien en gevoeld) en haar enthousiasme heb ik voorgesteld om als tussenpersoon te fungeren om zo meer klanten in Europa te vinden. Want het zou ten eerste echt super tof zijn als meer mensen dit merk leren kennen, en ten tweede zou het ook nog wel eens wat op kunnen leveren. (er moet tenslotte toch ook brood op de plank blijven komen) Verder zit ik natuurlijk wel in de branche/scene waar het merk voor is bedoeld en denk ik serieus wat voor haar te kunnen betekenen, en daarbij kan ik me altijd vol enthousiasme op een project storten ook al ben ik dus zoals jullie wel kunnen zien totaal onervaren. Ik heb dat trouwens ook aangegeven dat ik totaal geen ervaring heb, maar daar leek ze ook totaal geen probleem mee te hebben. Maar goed ik heb dus wel geprobeerd uit te zoeken hoe dat nu precies zit met dat agent zijn, kom alleen niet heel veel info tegen. Ik zie wel overal staan dat je een agentuurovereenkomst af moet sluiten en dat lijkt me vrij logisch. Ik heb trouwens ook al een afspraak gemaakt bij de KvK, maar heb geen zin om daar op te wachten qua vragen stellen en antwoorden krijgen (hoop ik) Ik heb op het moment een (web)winkel met kleding en accessoires in punk, rock, rockabilly, tattoo style. Uiteraard valt het Australische kledingmerk daar ook onder. Als ik als agent voor dat merk ga werken is het dan handig om een aparte website of eventueel een Europese versie van haar website te maken, of zou het prima kunnen als groothandel tabje bij mijn huidige site? Hieronder een klein stukje uit haar mail en haar visie, waar ik me overigens in kan vinden so far. In relation to how to structure it I was thinking the below: - If you can pass an order on to me, its probably easier if I ship it directly to the customer. Saves on double shipping costs and time. - I think if you establish the relationship with the shop, its best if they deal with you to place the order and for future orders. They can pay funds to you, you can take your commission and send the balance through to me. - I can put together a new pricelist in Euro's to minimise any confusion about currencies etc. Maar dan kom ik toch weer met wat vragen. Wat als een Europese klant zich rechtstreeks bij haar meldt, is het dan logisch dat ik toch als tussenpersoon handel, of echt alleen bij de bedrijven die ik aanbreng. (klinkt logischer, maar misschien dat het voor klanten prettiger is om met iemand contact te hebben die wat dichterbij zit en ook makkelijker te bereiken en eventueel te bezoeken is) Ik word geen distributeur (iets met centjes en opslag) dus alles zal meteen vanuit Australië verzonden worden. Dan krijgen klanten toch met invoerrechten enzo te maken. Is dat raar als je met een Nederlandse agent dealt, of is dat eigenlijk heel normaal. Ik had nog meer vragen, maar ik word de hele tijd tussendoor gebeld en ben nu wat afgeleid, misschien kom ik daar zo nog op. Alvast bedankt voor het meedenken en sorry als dit erg kneuzig over komt. Groetjes Monica [verandering: titel]
  6. Oh...ik had de letters al aan laten passen en dacht dat het nu wel duidelijk was, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik weet wat er staat. Zijn er meer mensen die moeite hebben met het lezen van de naam? Ik had al geprobeerd om naast het logo nog een keer de naam te zetten en een tag-line, maar ik heb dit nog niet op een mooie manier op kunnen lossen. Ik zal hier nog eens mee stoeien, ideeën zijn welkom Ik heb al allerlei achtergronden geprobeerd, helemaal in 1 kleur vond ik echt te saai worden, en ik denk dat elk ander motief net zo storend is, alhoewel ik het zelf wel mee vind vallen. Ik denk wel dat niet iedereen gecharmeerd is van skulls, maar waarschijnlijk is dat ook niet mijn doelgroep, dus deze wil ik toch zo laten. Je hebt helemaal gelijk, ik heb gewoon systematisch het verkeerde teken gebruikt, ga ik meteen aanpassen. Ik kan hier niet zoveel aan veranderen aangezien ik alles in paint (ja ouderwets en onprofessioneel he?) als plaatje heb opgeslagen aangezien het wel mogelijk was om bijvoorbeeld een linkje van een product neer te zetten, maar een gelinkte productcategorie ging niet. Ik weet niet precies of je gekeken hebt toen ik de grootte van de letters alweer enigszins had aangepast of daarvoor, maar ik heb ze dus al iets gewijzigd. (groter lukt echt niet) Als ik het bijvoorbeeld probeerde om alleen het plaatje te linken en daar los boven of onder de naam dan kreeg ik de teksten niet goed uitgelijnd. Ik heb ook nog even gestoeid met kolommen, maar dat werkte ook niet prettig. ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook heel lang getwijfeld over hoe ik het het beste kon omschrijven (zo staat het in het neklabel) misschien dat ik nog een rubriekje met een matenlijst neerzet. Hey wat gek...daar stond dus eerst een kaart van google maps, daar ga ik even achteraan, die wil ik terug. Die dubbele vermelding zal ik ook even navragen of dat anders kan, ik kan aan die onderste dikgedrukte tekst niets veranderen, en aangezien ik mijn kvk en btw nummer toe wilde voegen heb ik het nogmaals gedaan. eerst had ik wel nog de toekomstige openingstijden van mijn fysieke winkel ertussen staan, dan is het minder storend Oh die was ik nog even vergeten weg te halen, dat gaat pas na de vakantie in, dan volg ik 1 dag in de week een opleiding. haal het gelijk weg. Yep SSL-Certificaat ga ik doen! Bedankt voor je feedback! Groetjes Monica
  7. Bedankt voor je feedback. Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb mijn homepage al zo vaak veranderd. Effen achtergrond in verschillende kleuren geprobeerd, maar dat vond ik echt te saai worden. Dan weer wel producten, en dan weer geen. Ik vond het zelf zo knullig staan om zomaar wat artikelen neer te gooien. Liefst had ik de artikelgroepen met een linkje neergegooid, maar dit bleek niet mogelijk. Na heel veel puzzelen heb ik het toch op een creatieve manier voor elkaar gekregen en het ziet er nu naar mijn inzien wel wat beter uit. Ik denk dat als ik nu ipv dat tekstvlak nog een leuke foto of foto's van kinderen die de kleding dragen neerze, het al een stuk aantrekkelijker is. Het welkom gedeelte heb ik ook aangepast.
  8. ik ben het eigenlijk wel een beetje met de rest eens. het ontbreken van een telefoonnummer en de lange levertijd zijn voor mij al een afknapper. De tekst onder het kopje levering is ook een beetje een kromme zin, die zou ik ook anders neerzetten als ik jou was. de website zelf is er 1 van 13 in een dozijn, niets bijzonders, de header is ook niet echt aantrekkelijk, ik vond het snelle knutselwerkje van Espen al iets beter. ik zag dat je 2 klantenbeoordelingen had, heb je die er zelf op gezet? en ik zou inderdaad de contact en contactgegevens hetzelfde houden, sterker nog ik zou het allebei dezelfde naam en inhoud geven. succes
  9. maar waarom werkt de link dan niet meer? had het vanmiddag ook al toen ik mijn handtekening had toegevoegd. en nu doet ie het weer niet boehoehoe...
  10. Omschrijving van je concept: Just-kid-ink verkoopt kinderkleding en accessoires met een stoer tintje. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er in onze webwinkel veel dingen te vinden met een tattooprint. Naast kleding verkopen wij ook andere spullen zoals flessen, slabben, speentjes, schoenen etc. etc. Niet iedereen houdt van de standaard baby en kinderkleding, ik kan me voorstellen dat als je zelf helemaal onder de tattoos zit en je komt in de winkel pastelkleurtjes en Nijntjes tegen dat je niet echt enthousiast wordt. Daarom verkopen wij dus spullen die wat meer bij deze lifestyle passen. Maar ook mensen die niet helemaal onder zitten, maar wel houden van iets aparts kunnen natuurlijk bij ons terecht. Naast onze webwinkel openen we binnenkort ook de deuren van een echt winkelpandje. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Een paar maanden terug begon het te kriebelen om een webwinkel te beginnen, daar ik helemaal gek ben van tattoos en aparte spulletjes en ook gek op kinderen ben ik hierbij uit gekomen. Daarna bij Shoptrader begonnen met het inrichten van een winkeltje. Aangezien ik hier niet echt bedreven in ben en ik niet echt efficiënt te werk ben gegaan heeft het best wel lang geduurd voor ik alles een plekje had gegeven. Gelukkig was de hulp vanuit Shoptrader erg prettig. Ik heb via sisow een betalingssysteem toegevoegd, ik heb een SSL-Certificaat, een aanvraag voor Billink om achteraf betalen mogelijk te maken. Zakelijke rekening (die bijna een maand op zich heeft laten wachten door drukte bij de Rabobank) is eindelijk in behandeling en krijg ik morgen of volgende week maandag, en dan kan ik ook mijn rekeningnummer toevoegen voor het vooraf overboeken en PayPal. Maar nu is het dan zover...ik heb alles online gezet. Ik wilde eerst alles klaar hebben en nog wat tips krijgen en misschien wel enkele verbeterpuntjes voordat ik woest aan het adverteren sla, hier heb ik wel al wat ideetjes voor. Ad words, marktplaats, flyers neerleggen bij tattooshops, flyers bij de kinkykapper, harleydagen en american car meetings bezoeken enz enz. Social media.....ik weet het niet ik heb er gewoon geen verstand van, maar wil me er in de toekomst wel eens in gaan verdiepen. Pinterest vond ik dan weer wel interessant...., misschien producten of een cadeaubon als prijs weggeven voor een wedstrijd bij verschillende forums die druk bezocht worden. Maar alle tips zijn welkom. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Om iets anders aan te bieden dan andere winkels. Er zijn genoeg winkels die stoere spullen voor volwassenen verkopen, en daar dan ook soms een klein beetje kinderspul verkopen. Of kinderwinkels die een paar van dit soort shirtjes/spullen verkopen en daarnaast een "normaal" assortiment. Ik wil me uitsluitend op kinderen richten en geen "gewone" producten ernaast verkopen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: eigenlijk is hier hetzelfde van toepassing als wat ik hierboven al heb geschreven Wat voor feedback hoop je te krijgen: Nou het was een zware bevalling, het begon met een leuk idee, toen met een paar maanden heel hard werken en afzien, en nu is mijn "kindje" dan eindelijk geboren en ben ik benieuwd naar de reacties van andere mensen. Vinden ze mijn "kindje wel leuk" , of vinden ze het maar een lelijk ding....dus ik vind het wel even spannend zomaar een linkje hier te zetten. Natuurlijk wil ik jullie ongezouten mening, daar kan ik van groeien. Zowel over de uitstraling en wat in jullie ogen echt anders/beter kan. En ik heb ongetwijfeld dingen over het hoofd gezien, of knullig neergezet. Mijn vrienden en bekenden waren allemaal ontzettend enthousiast en bevooroordeeld natuurlijk, mijn moeder daarentegen heeft zo`n beetje alles afgebrand om te eindigen met: "goh....dat heb je toch knap gedaan, ziet er wel profi uit" :-\ Ik wil heel graag zoals ik op de site al aangeef nog een leuke foto of foto`s op mijn homepage van kinderen met mijn kleding aan. Dan ziet het er naar mijn idee wat gelikter uit. Maar helaas liggen de baby`s en kleine kinderen hier ook niet voor het oprapen. Die van mij zijn te oud en verder heb ik weinig vrienden/kennisen/familie met kleine kinderen. Alleen mn zus, maar die vind het ten eerste afschuwelijk spul, en ten tweede wil ze haar kinderen niet op een website. Dus mocht je nog een leuk exemplaar hebben en een gratis professionele fotoshoot willen hebben.....mail me maar.
  11. Hoi Maso, Ik heb je site bekeken en ook een aantal concurrenten van je. Ik vind de jouwe niet slecht in vergelijking met de meeste aanbieders (enkele uitzonderingen) maar waarom dat rood als achtergrond kleur met dat heldere wit, ik ga er scheel van kijken en krijg hoofdpijn. Ik snap het idee van Ferrari rood, maar persoonlijk word ik er erg onrustig van. misschien dat je het wit anders eens iets meer crème kleurig kan maken zodat het minder heftig afsteekt en daardoor iets rustiger oogt? ik was in eerste instantie naar beneden gescrold en zag het knopje verzending staan, klikkerdeklik....ik had in eerste instantie de cadeaubonnen nog niet eens gezien en dacht goh.....versturen ze die Ferrari nu met de post? misschien kun je voor mij en alle andere blonde mensen die niet altijd even goed kijken meteen duidelijk maken dat het natuurlijk om de cadeaubonnen gaat, en niet pas in de tweede alinea ik kan maar tot 28-7 huren, maar mijn lievelingsoom is 2 weken later pas jarig.... kun je niet een soort agenda maken waarbij je meteen kunt zien of een datum al gereserveerd is of niet en dat je ook wat verder weg kunt plannen? op je homepage staat dat je op diverse locaties rijdt, dit zijn er maar twee. kan natuurlijk aan mij liggen maar bij zo een zin denk ik aan meer dan 2 opties. succes met de verhuur! Monica
  12. Ik vind de site p zich duidelijk en makkelijk in gebruik, wat ik wel mis is de algemene informatie over wat het nu precies is. ik heb er geen verstand van en zie allerlei termen staan, maar ik ben eerst benieuwd wat zo een e-sigaret doet, wat de voordelen zijn en hoe het werkt. misschien kun je hier een tekst voor aanmaken die je meteen ziet als je op elektrische sigaretten drukt. ik zie ergens een review dat de batterij het zo lang doet, maar hoe lang gaat dat eigenlijk mee? ik zag het zo snel nergens terug, maar dit is denk ik wel interessante informatie. nou de chatservice werkt perfect haha. maar het forum krijg ik niet te zien als ik er op klik. Succes!
  13. Hoi Loes, Leuke website en ook erg duidelijk en prettig navigeren. wat ik wel jammer vind is dat je naam door de hout achtergrond niet zo duidelijk is (vind ik persoonlijk niet prettig lezen) en je hebt een tabje nieuw, misschien kun je dit beter nieuw binnen of nieuw in het assortiment noemen, ik vind nieuw bij een tweedehands winkel een beetje raar overkomen. als ik er op klik zie ik wel dat je het goed omschrijft, maar op de homepage ziet het er een beetje vreemd uit. de sterke punten die je op je homepage noemt zijn niet echt dingen waarmee je je onderscheid van andere winkels behalve de prijzen (ik mag hopen dat de meeste winkels hetzelfde streven hebben) dus naar mijn idee is het overbodig. of misschien kun je het wel melden, maar niet als sterke punten zijnde. Ik denk dat je hiervoor iets moet beschrijven waarmee je je onderscheid van de rest. succes verder groetjes Monica
  14. Niet leuk om te lezen over je product, maar aan de andere kant is het toch gratis reclame. Tenminste ik ga er vanuit dat iedereen heel benieuwd is wat die domme producten dan zijn en misschien denkt hey dat is geinig...die wil ik ook.
  15. ok dank je...weer wat wijzer. en logisch natuurlijk. in principe is het natuurlijk geen geld voor een levenslang abbonement, dus dat is ook niet het probleem.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept