• 0

Onder curatele stelling en bedrijf

Ik zit met een rare situatie. Ik heb een "klant" welke een zakelijk abbonement heeft afgesloten. Na 6 maanden ontvang ik echter het bericht dat de eigenaar van dit bedrijf onder curatele staat. De curator wil daarom dat het contract niettig wordt verklaard, omdat hij niet bevoegd is dit af te sluiten.

 

Nu kan mij deze kostenpost weinig schelen, wat ik vooral vervelend vind is dat het bedrijf dus is ingeschreven is bij de KVK en daardoor allerlei overeenkomsten kan aangaan, met alle schade van dien. Vandaar een aantal vragen:

 

- Kan iemand onder curatele zich zomaar inschrijven bij de KVK? Is daar geen controle op?

- Hoe zit het vervolgens met de geldigheid van de overeenkomsten?

- Indien inschrijving mogelijk blijkt en contracten niet geldig blijken, hoe voorkomt men dan dat er geen misbruik gemaakt wordt van deze situatie?

 

Nogmaals, ik ben best bereid om de openstaande facturen te crediteren. Naar mijn idee zou er dan echter ook een onmiddelijke uitschrijving bij KVK moeten plaats vinden. Anders ontstaat er een erg vreemde situatie.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De ellende is dat die curatele gepubliceerd is en dat je dus geacht wordt dat te weten.

 

Ik zou de curator aansprakelijk stellen voor het niet publiceren van de curatele in de inschrijving in het handelsregister.

 

Ik ga er tenminste vanuit dat de curatele niet op het uittreksel staat?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De curator zegt niets te weten van de KVK inschrijving.

 

Maar mag iemand die onder curatele staat uberhaupt een bedrijf beginnen? Dat vind ik erg raar...

Het gaat niet eens om 'mogen', maar om 'kunnen'. Begrijp ik uit jouw bericht dat hij zich ingeschreven heeft terwijl hij al onder curatele was gesteld?

 

Dan zou ik maar eens de KvK aansprakelijk stellen want die hadden die inschrijving niet mogen doen :)

Link naar reactie
  • 0

De KvK zegt zelf op hun site dat personen die onder curatele staan zich niet in kunnen schrijven, klik. Dus zou ik die maar aan hun jasje gaan trekken.

 

Waar zie jij dat staan op deze pagina?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Onder het kopje natuurlijke personen staat dit:

 

Een persoon moet handelingsbekwaam zijn om een geldig contract te sluiten. Dit is niet het geval bij personen die onder curatele staan of jonger zijn dan 18.

 

Ik las dit als dat een persoon die onder curatele staat zich niet mag inschrijven. Maar bij nader inzien staat er dat een persoon die onder curatele staat geen geldig contract kan sluiten...

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Onder het kopje natuurlijke personen staat dit:

 

Een persoon moet handelingsbekwaam zijn om een geldig contract te sluiten. Dit is niet het geval bij personen die onder curatele staan of jonger zijn dan 18.

 

Ik las dit als dat een persoon die onder curatele staat zich niet mag inschrijven. Maar bij nader inzien staat er dat een persoon die onder curatele staat geen geldig contract kan sluiten...

Maar dat geldt dus ook voor de inschrijving: dat is een eenzijdige, gerichte, rechtshandeling, die volgens mij nietig is vanwege de curatele.

Link naar reactie
  • 0

Heb besloten mijn verlies te nemen, maar er toch voor te zorgen dat dit met deze ondernemer niet vaker voorkomt. Ging om een webwinkel die inmiddels is afgesloten. Heb er dan ook vertrouwen in dat er geen onwil in het spel was vanuit de curator. Blijft echter raar dat de KVK zon iemand zo makkelijk inschrijft.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.