• 0

Rekenmodel uitkeringstest en balanstest gevraagd

Goedemiddag,

 

mijn accountant adviseert mij om een uitkeringstest te laten uitvoeren omdat het formeel uitgevoerd dient te worden om eventuele aansprakelijkheid bij faillissement uit te sluiten. De uitkeringstest en eventueel ook een balanstest kunnen uitgevoerd worden op basis van de jaarverslagen van het afgelopen jaar.

 

Om volledig te zijn met mijn administratie wil ik deze uitkeringstest en balanstest zelf uitvoeren. Aangezien het wettelijk gevraagd wordt, neem ik aan dat de overheid ook een standaard rekenmodel beschikbaar heeft gesteld. Ik ben opzoek gegaan naar een rekenmodel maar heb deze helaas niet kunnen vinden.

 

Heeft iemand een rekenmodel voor de uitkeringstest en/of balanstest beschikbaar om te delen?

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ondernemer2013

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Om volledig te zijn met mijn administratie wil ik deze uitkeringstest en balanstest zelf uitvoeren. Aangezien het wettelijk gevraagd wordt, neem ik aan dat de overheid ook een standaard rekenmodel beschikbaar heeft gesteld. Ik ben opzoek gegaan naar een rekenmodel maar heb deze helaas niet kunnen vinden.

 

Verkeerde aanname, de wetgever heeft geen standaard sjabloon of model. Daarnaast is het geen test die te bevatten is in een "rekenmodel": naast kwantiatieve normen/vragen, zijn er ook kwalitatieve vereisten.

 

Vraag een model/sjabloon aan de accountant, en laat ook vooral de uitkomst door de accountant beoordelen!

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Een sjabloon opvragen, uitvoeren en laten controleren door de accountant is een goed idee.

 

Ik was vergeten te vermelden dat het niet gaat om een Flex-BV maar een gewone BV holding en werk BV, klopt het dat dat geen verschil maakt in de verplichting om de uitkeringstest en balanstest uit te voeren?

 

Bedankt!

 

Groet,

 

Ondernemer2013

Link naar reactie
  • 0

Ik was vergeten te vermelden dat het niet gaat om een Flex-BV maar een gewone BV holding en werk BV, klopt het dat dat geen verschil maakt in de verplichting om de uitkeringstest en balanstest uit te voeren?

Er is niet zoiets als een Flex-BV of een gewone BV. Het recht met betrekking tot de besloten vennootschap is veranderd. Er is wettelijk gezien dus geen verschil tussen verschillende soorten BV's.

 

Het klopt dus dat er geen verschil is tussen de verplichtingen om de uitkeringstest en de balanstest uit te voeren.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.