Ga naar inhoud

Wie helpt met logokeuze?

Geplaatst:

Kaplan_nl

Ik ga samen met een ex-collega een makelaarskantoor starten. We zijn inmiddels druk bezig met de huisstijl. Voor het logo en de kleurstelling van de huisstijl hebben we nu een aantal suggesties liggen, opgesteld door een reclamebureau. Uiteraard hebben we zelf een voorkeur, maar we zijn ook benieuwd hoe iemand ‘buiten de makelaardij’ tegen zo’n logo/kleurcombinatie aankijkt.

Om een beeld te krijgen van het bedrijf: we willen een betrouwbaar en ervaren kantoor zijn met als belangrijkste peilers; een actief beleid, persoonlijke dienstverlening en betrouwbaarheid. Deze elementen moeten dus enigszins tot uiting komen in de huisstijl.

Hoewel we ‘moderne’ dienstverlening met o.a. videopresentaties en een interactieve website gaan aanbieden, willen we toch als gedegen en noem het ‘ouderwets’ betrouwbaar overkomen. De kantoorinrichting zal dan ook niet strak en modern zijn, maar meer een ‘huiskamer’ gevoel gaan uitstralen.

Featured Replies

Geplaatst:

Gast robertwegdam

Ik zou van de serie de 3e doen, maar dan met een schreefloos font.

Helemaal mee eens, gewoon de derde doen, maar dan wel met een 'rechte' 2.

Geplaatst:

scubamac

heeft er iemand nog iets te zeggen over mijn voorstel?

Geplaatst:

TwaBla

De vraagsteller is al drie weken stil. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Viscey

Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de tweede kleurstelling gaan. Deze straalt rust uit, maar eerlijk gezegd vind ik geen van de logo's bij een makelaarskantoor passen. Gewoonweg omdat er te veel tekst in het logo staat. Het beeldmerk op zich zou voldoende moeten zeggen of het logo zou voor een groter deel uit tekst moeten bestaan. Helaas heb je waarschijnlijk al een overeenkomst gesloten, maar ja...

Toch heel veel succes.

Mike Ockeloen

VisCo Design

www.viscodesign.nl

Geplaatst:

Nils de Witte

De vraagsteller is al drie weken stil. ::)

Stuur hem een mailtje

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Kaplan_nl

• Auteur

Zo, zo, wat een fijne tips allemaal.

Grappig is wel dat hoe meer mensen je het vraagt, hoe meer verschillende ideeen je krijgt, wat het allemaal niet makkelijker maakt.

In principe hebben we gekozen voor het door mij als laatste toegevoegde logo, dus de schuine M met de 2 er aan vast (B2), maar dan met iets warmere kleuren.

Zoals enkelen al terecht opmerken: je moet oppassen met de kleuren qua druk en/of website, die moeten natuurlijk overeenkomen.

Ik ga dit bedrijf niet alleen starten, maar met een compagnon (zoals Scubamac al opmerkte: overigens nog bedankt voor je inzet, maar jouw ontwerp vonden wij niet bij ons bedrijf passen, ik dacht ook eigenlijk dat Martin hier nog wel contact met jou over had gehad) (Martin = mijn compagnon).

Goed, Martin zit dus nog in het buitenland en komt 15 december weer thuis. We hebben afgesproken dat de lay-out van het logo OK is, maar dat we op de exacte kleurstelling nog terugkomen. Dit doen we dus als Martin weer hier in Nederland is. Dan kunnen we adh van de kleurwaaier de exacte kleur kiezen.

Ontzettend leuk dat iedereen zo meedenkt en er zaten zeer zeker een paar erg bruikbare tips tussen die we absoluut mee gaan nemen bij de vaststelling van het definitieve ontwerp.

Als alles echt definitief is, zal ik het hier nog eens posten!

Groeten,

Marco

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.