Een oproep aan de knappe koppen, met enige fiscale kennis :)
Ik heb een BV van waaruit ik investeer ik een aantal start-ups op Symbid (crowdfunding, zie www.symbid.nl). Drie van die projecten zijn gecompleteerd.
In project A heeft de investeringscoöperatie een belang van 10% en mijn BV heeft daar weer 8,4% van. In project B heeft de investeringscoöperatie een belang van 10% en mijn BV heeft daar weer 9,64% van. In project C heeft de investeringscoöperatie een belang van 20% en mijn BV heeft daar weer 25,53% van. Geldt voor mijn BV voor alle drie de projecten de deelnemingsvrijstelling?
En nu we toch bezig zijn. Naast de investeringen via Symbid heeft mijn BV ook een rechtstreeks belang van 1% in project B. Hoe zit het daar met een eventuele deelnemingsvrijstelling?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ed Creemers
Ed Creemers
Een oproep aan de knappe koppen, met enige fiscale kennis :)
Ik heb een BV van waaruit ik investeer ik een aantal start-ups op Symbid (crowdfunding, zie www.symbid.nl). Drie van die projecten zijn gecompleteerd.
In project A heeft de investeringscoöperatie een belang van 10% en mijn BV heeft daar weer 8,4% van. In project B heeft de investeringscoöperatie een belang van 10% en mijn BV heeft daar weer 9,64% van. In project C heeft de investeringscoöperatie een belang van 20% en mijn BV heeft daar weer 25,53% van. Geldt voor mijn BV voor alle drie de projecten de deelnemingsvrijstelling?
En nu we toch bezig zijn. Naast de investeringen via Symbid heeft mijn BV ook een rechtstreeks belang van 1% in project B. Hoe zit het daar met een eventuele deelnemingsvrijstelling?
Alvast hartelijk dank voor de input!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41962-deelnemingsvrijstelling-bij-investeringen-door-bv-via-co%C3%B6peratie-in-andere-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag