• 0

Een online bedrijf -> naar welk land

Beste,

 

Ok ik ben dus al behoorlijke tijd aan het zoek waar ik mijn bedrijf ga oprichten en ik kom er maar niet uit . Ik ben 2 grote producten aan het maken en voor dat die live gaan zal ik toch echt mijn bedrijf moeten hebben vandaar dat ik hulp zoek.

 

Wat achtergrond:

ik doe al langer zaken via het internet maar heb het nooit officieel gemaakt. Geen inmense bedragen maar toch ok. Ik heb aardig wat jaren overal gewoond (Australia, verschillende landen in Zuid Amerika en ook 6 maanden Amerika). Ik heb nu besloten mijn ondernemerschap naar het volgende niveau te tillen en alles officieel te gaan maken en een plek te zoeken om me te vestigen.

 

Laat voorop staan dat ik absoluut geen zin heb om 50+% belasting te gaan betalen. Ik vind belasting betalen prima dat is nodig om een fatsoenlijke samenleving draaiend te houden maar ik ga echt niet meer als 50% betalen dat vind ik gewoon verspilling van mijn tijd. Ik begrijp dat deze visie valt de bediscuseren maar dat is hier niet de bedoeling.

 

De business:

- alles is virtueel en internationaal (wereld wijd)

- verschillende niches (mobiel, SEO, B2B Commerce) klein beetje affiliate maar vooral eigen product creatie en verkoop (enkele producten en member sites)

 

Nu weet ik dat NL een land is van een miljoen uitzondering waar ik allemaal niets van weet dus ik sluit NL niet geheel uit maar acht de kans heel klein om me hier te settlen. Ik ben volledig bereid te verhuizen, alleen naar de USA is moeilijk aangezien ik dan minstens +/-150.000 USD moet investeren voor een 5 jarige visum (het is de bedoeling dat ik met mijn 2 grote komende projecten zulke bedragen ga halen maar voorlopig nog niet en ik zal toch eerst dat bedrijf moeten oprichten)

 

iemand die me iets kan aanraden in deze situatie?

Zijn er landen binnen Europa die je kunt aanraden? Zo ja waarom

En buiten Europa?

 

Ik vind Amerika heel interresant maar daar heb ik dat visa probleem.

Canada lijkt me ook interesant maar heb ik nog niet veel info van gevonden.

 

Binnen Europe heb ik wat gelezen over Malta, maar verder kon ik ook geen directe cijfers over terug vinden.

 

Wellicht is het een idee om iets in NL te beginnen en dan als het groeit naar de USA te verhuizen oid.. ik ben een beetje verloren en zie door de bomen het bos niet meer...

 

Een extra detail; is dat 1 van die 2 grote producten is samen met een amerikaan (Chicago) en de papieren voor de LLC zijn ingediend maar we wachten nog steeds om de regering (dus het is nog niet niet officieel). Dus ik ben straks co-owner van een LLC gevestigd in Chicago (office is ook registreerd daar).

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Stev,

 

voordat je aan die 50% belasting zit moet je echt aardig wat winsten draaien hoor. Je hebt nu nog vrij weinig qua omvang van je bedrijf. Waarom niet gewoon hier starten,keihard knallen en later als het kan/beter is een ander land te kiezen.

 

Of dat verstandig is weet ik niet,komen vast wel experts langs vandaag hier. Maar gebruik ook de zoekfunctie even. Dit onderwerp is ongeveer 323 keer behandeld. Heb je alvast wat te lezen. :)

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Dit valt ook niet te beantwoorden zo. Interessante landen:

 

Malta (hoewel het daar bancair niet zo lekker gaat)

Cyprus (idem)

Gibraltar

Ierland

Guernsey

Isle of Man

 

Verderweg: Curacao, British Vergin Islands, Belize, HongKong, Panama.

 

Elk land heeft zijn specifieke voordelen en nadelen. Raadpleeg een internationaal fiscalist eens bij de grote kantoren tegen de tijd dat je onderneming er klaar voor is.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de replies iederee!

 

@danny

Nou ik moet eerlijk zijn dat ik erg weinig weet van belastingen etc. maar na wat zoeken op internet betaal je al 52% inkomsten belasting als je boven de 4600 euro per maand zit.. das behoorlijk snel..

 

Ben idd nog wat verder aan het zoeken hier om wat meer te vinden.

 

@Joost

Bedankt voor de suggesties. Ik had idd ook al wat zitten lezen over Panama. Wel een interessante optie (ik spreek ook Spaans onderhand) wil ik zeker eens gaan kijken of Panama city me een beetje bevalt ook HongKong wil ik eens verder gaan bekijken. Ga nog eens wat meer zoeken naar enkele van de andere opties die je noemde zitten er wel een paar bij waar ik nooit heb over gedacht / naar gekeken heb.

 

@sabra

Dankje interresant topic

Link naar reactie
  • 0
Nou ik moet eerlijk zijn dat ik erg weinig weet van belastingen etc. maar na wat zoeken op internet betaal je al 52% inkomsten belasting als je boven de 4600 euro per maand zit.. das behoorlijk snel..

 

Je moet daar wel enige nuance in aan brengen ;) Het tarief van 52% betaal je pas in de 4de schijf

 

Daarnaast heb je in Nederland nog je heffingskortingen, mkb vrijstelling en zelfstandigenaftrek als je meer dan 1225 uur per jaar zelfstandig ondernemer bent :)

 

bovenstaand allemaal voor 2013, weet niet wat Rutte er voor 2014 van gaat maken. :-\

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.