Ga naar inhoud
Geplaatst:

JBSGC

Het komt de laatste tijd regelmatig voor dat de door mij verzonden brievenbuspost niet aankomt bij mijn klanten. Vandaag weer een mailtje gehad van iemand bij wie de bestelling niet is aangekomen.

Ik verzend de bestellingen in een neutrale envelop, geen opvallende stickers etc. erop. Wat moet ik hier nu mee? Ik verkoop artikelen vanaf 1 euro, dus verzenden met track & trace is te duur. Hoe gaan andere webwinkeliers hier mee om?

Featured Replies

Geplaatst:

Highio

Verlies nemen en vervangende zending sturen, goed verpakken en adresseren. Indien mogelijk met een postcode+huisnummer check. Als je tijd hebt, problemen melden bij PostNL.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Y Happy Level

Wat Highio zegt. Het gebeurd helaas...In het begin hadden we soms weken met 15% verlies...Nu zitten we al tijden rond de 5%. Nog schandalig veel maar valt echt niets aan te doen...De meldingen bij PostNL hebben we maar opgegeven,kost meer tijd,moeite en vooral ergenis. En levert niks op...

 

Danny

Geplaatst:

JBSGC

  • Auteur

Ik heb het inderdaad ook gemeld, maar tot nu nog nooit een pakje gevonden. Het gaat gelukkig om kleine bedragen. Als ik een bestelling heb met een hoge waarde doe ik 'm meestal wel met track & trace.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ik weet niet wat je verkoopt, maar is het op een of andere manier toch zichtbaar/voelbaar dat er een of ander 'ding' in de enveloppe zit? 15% is idioot veel, maar zelfs 5% is nog aan de hoge kant.

 

Gezien het een product van een euro is zou het best kunnen dat die daling is veroorzaakt doordat men erachter kwam dat het eigenlijk niet de moeite was die evenloppen te stelen.

 

Mocht het iets zijn dat juist niet aantrekkelijk is om te stelen kan het zelfs voordelig zijn als op de enveloppe wel een afzender staat. Als meteen evident is dat de inhoud bestaat uit, ik noem maar wat, 6 bierviltjes met iemands naam erop, dan denk ik dat de postbode er wel af blijft, terwijl het bij een neutrale verpakking toch maar afwachten is wat er nou in zit.

Geplaatst:

JBSGC

  • Auteur

Het zijn sieraden, maar het zijn wel kleine platte dingen. Verzenden doe ik in een bubbel envelop.

Geplaatst:

Stoffenwinkel

hier komen gewoon brieven ook niet aan, dus of het nou perse aan de inhoud ligt.... postnl heeft gewoon niet zo n best serviceniveau...

Geplaatst:

2lollypop2

Helaas gebeurt dat ja.

Het vervelende is dat als de klant het niet ontvangt, de post er niets mee doet, maar jij wel opnieuw kosten moet maken omdat je een nieuwe moet sturen. Eigenlijk best krom he?

Probeer eens te posten op een andere brievenbus?

Verpak je spullen ook zo dat hoe goed men ook voelt, of tegen het licht houd, men niet kan weten wat er in zit.

Inderdaad geen logo of ander iets waaruit op gemaakt kan worden wat er in zit.

 

Let er ook op dat postbodes niet weten wat er in je envelop zit en dus gewoon andere post er boven/onder op leggen, waardoor je sieraden geplet kunnen worden. Een bubbeltje van de envelop zelf voorkomt dat niet.

Dan heb je naast het opnieuw moeten zenden wegens niet aankomen, ook kans op opnieuw moeten verzenden wegens kapot zijn.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.