• 0

Holding personeel mee naar werkmaatschappij bij verkoop werkmaatschappij?

Ik ben samen met nog een collega personeelslid van een Holding

Onder die Holding vielen twee werkmaatschappijen. Nu nog één want vorig jaar is één werkmaatschappij verkocht. Voor alle drie bv’s ben ik de financieel administrateur/ controller. (Holding is 10% van mijn werk, rest is / was de andere 2 bv's)

Nu zal ook de andere werkmaatschappij verkocht gaan worden.

Mijn werkgever / de eigenaren beweren dat ik als Holding medewerker overga naar de werkmaatschappij zodra de verkoop plaatsvindt. Dit omdat zij dit zo bedongen hebben en hebben voorgesteld aan de kopende partij.

Mijn vraag: kan men mij zomaar van de Holding verplaatsen naar de werkmaatschappij als de verkoop doorgaat?

Ik vraag dit omdat we in mondelinge gesprekken eerder besproken hebben dat ik met een vaststellingovereenkomst met wederzijds goedvinden uit dienst zou kunnen treden. Daarna zouden beide bv’s (holding en werkmaatschappij) mij nog inhuren totdat de verkoop rond is.

Dat zou mij de mogelijkheid geven om voor mezelf te beginnen (interim financial en administrateur voor mkb en zzp) .

Alvast dank voor advies/ antwoorden.

Harmen

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste Harmen,

Dit is een werknemersvraag, helaas behoort dat niet tot de focus van Higherlevel. Ik sluit daarom dit topic.

Voor informatie over dit soort kun je contact zoeken met het juridisch loket zij kunnen kostenloos helpen met jou vragen en daarna eventueel doorverwijzen naar een advocaat als alleen advies over je rechten niet volstaat.

met vriendelijke groet.

Roel Jongman

Moderator

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar