• 0

Gratis financieel analyse programma

Hoi mede-higherlevelaars,

 

De laatste tijd zie ik veel vragen die betrekking hebben op balans, verlies en winstrekening en de verhouding. Blijkbaar is het voor veel ondernemers onduidelijk hoe exact te boekhouden.

 

Tijdens mijn actieve periode als investeerder heb ik een spreadsheet ontwikkeld met behulp waarvan je balansen en verlies/winst rekeningen kunt analyseren. Ik heb het FINANS genoemd en inmiddels is het in Excel formaat.

 

Op dit moment gebruik ik het nauwelijks meer. Ik zou het jammer vinden als dit programma in de la verdwijnt. Daarom wil ik het jullie hier aanbieden, gratis. Ik heb het gezipped omdat het anders te groot werd om hier te posten. Ook heb ik er ooit een handleiding bijgeschreven maar die kan ik helaas niet meer terugvinden.

 

In het kort komt het er op neer dat je op de pagina's 2, 3 en 4 balansen en verlies/winst rekeningen over verschillende jaren kunt invoeren. Uit de checks blijkt of je dit goed gedaan hebt bv. debet=credit. Op de sommige andere pagina's is verschijnen automatisch een groot aantal ratio's, op andere moet soms eerst nog iets extra's invullen voordat ze verschijnen.

 

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk maar je kunt me altijd emailen als je een vraag hebt.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

FINANS.zip

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.