• 0

pensioensregeling wel/niet verplicht noemen/opnemen in personeelscontract

Ik heb een vraag omtrent het verplicht opnemen van een pensioensregeling in de personeelscontracten. Binnen mijn bedrijf (middelgrote onderneming) geldt een collectieve pensioensregeling, echter staat dit niet in de contracten van het personeel weergegeven (geen apart artikel/ het woord 'pensioen' wordt niet genoemd).

Is het opnemen van deze collectieve pensioensregeling in het contract verplicht? (binnen het bedrijf geldt dat iedereen die onbepaald in dienst treedt en de pensioensgerechtige leeftijd heeft bereikt, meedoet met regeling). Ik kan hier niets over vinden tot nu toe op internet (wel/niet verplicht opnemen in contract).

Alvast dank!

Mvgr,

Jeannette

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Vallen jullie onder een CAO? Vaak volgt uit de CAO dat alle medewerkers verplicht deelnemen aan de pensioenregeling. Dan kun je het in het contract nog een keer noemen, maar dat heeft dan niet heel veel toegevoegde waarde (behalve als 'informatievoorziening'). Ik weet natuurlijk niet of dat voor jullie ook geldt, maar daar zou ik als eerste zoeken.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

• 0

Beste Jeanette,

Higherlevel is een forum voor ondernemers waar zij terecht kunnen met hun vragen over hun ondernemerschap en de problemen waar ze tegen aan lopen, werknemers met de opdracht / taak bepaalde zaken uit te zoeken rekenen wij niet tot onze doelgroep.

om die reden sluit ik jou topic.

met vriendelijke groet,

Roel Jongman

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar