• 0

marktonderzoek

hallo,

 

Mijn vraag is: Ik heb alle gegevens van mijn marktonderzoek, maar hoe ga ik dit netjes neerzetten op papier.

 

Heeft iemand mischien een voorbeeld van een marktonderzoek voor een boekhandel met regionale functie of een soortgelijk detailhandel bedrijf??? ;D

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

... ik heb wel een inhoudsopgave van een marktonderzoek voor je...

 

In dit geval betreft het een klanttevredenheidsonderzoek voor een winkelketen.

 

SAMENVATTING

INHOUDSOPGAVE

HOOFDSTUK 1. VERANTWOORDING   

1.1   INLEIDING   

1.2   DOELSTELLING

1.3   OPZET EN KEUZE VAN DE VELDWERKMETHODIEK

1.4   RESPONSPERCENTAGE EN NON-RESPONS

1.5   VERWERKING EN ANALYSE

1.6   BETROUWBAARHEID   

1.7   REPRESENTATIVITEIT   

1.8   OPMERKINGEN   

HOOFDSTUK 2. RESULTATEN

2.1   AANTAL RESPONDENTEN   

2.2   DEMOGRAFIE   

2.3   BEZOEK

2.4   DOEL BEZOEK AAN VESTIGING

2.5   BEOORDELING GROOTTE ASSORTIMENT VERSCHILLENDE PRODUCTGROEPEN

2.6   BEOORDELING KWALITEIT VERSCHILLENDE PRODUCTGROEPEN

2.7   BEOORDELING PRIJS VERSCHILLENDE PRODUCTGROEPEN

2.8   BEOORDELING DIVERSE ASPECTEN

2.9   RAPPORTCIJFER PER VESTIGING

2.10   KOOPGEDRAG

2.11   BEZOEK CONCURRENTEN

2.12   FREQUENTIE BEZOEK CONCURRENTEN

2.13   REDEN BEZOEK CONCURRENTEN

2.14   CONCURRENTIE-ANALYSE OP DIVERSE ASPECTEN

HOOFDSTUK 3. CONCLUSIES

HOOFDSTUK 4. AANBEVELINGEN   

 

 

Link naar reactie
  • 0

waarom zou dit een studievraag zijn.

 

Ik ben bezig met mijn bedrijfsplan en heb die al voor 75% geschreven en ben al die tijd tegen het kopje marktonderzoek blijven lopen. Had ik de vraag anders moeten stellen??

 

Ik hoop nog steeds dat iemand een goed voorbeeld voor mij heb van een onderzoek in de detailhandel voor een winkel met een regionale functie.

Link naar reactie
  • 0

waarom zou dit een studievraag zijn.

 

Ik ben bezig met mijn bedrijfsplan en heb die al voor 75% geschreven en ben al die tijd tegen het kopje marktonderzoek blijven lopen. Had ik de vraag anders moeten stellen??

 

Ik hoop nog steeds dat iemand een goed voorbeeld voor mij heb van een onderzoek in de detailhandel voor een winkel met een regionale functie.

 

Ik denk niet dat je een kant-en-klaar marktonderzoek ter inzage gaat krijgen. Deze onderzoeken bevatten vaak bedrijfsgeheime informatie.

Misschien kun je vertellen waar je tegenaan loopt?

 

Mira

Link naar reactie
  • 0

Een kant-en-klaar marktonderzoek zoals jij het wilt is denk ik inderdaad erg moeilijk te vinden. Je zou nog kunnen proberen om te zoeken in de online databases van universiteiten en hogescholen.

 

Als je een marktonderzoek wilt hebben om eruit af te leiden hoe je een marktonderzoek moet opstellen, dan kun je beter een expert inschakelen of een aantal boeken kopen. De precieze methodes en technieken verschillen namelijk per situatie.

 

Wanneer je een marktonderzoek wilt hebben voor de onderzoeksresultaten dan wordt het al helemaal moeilijk, want de resultaten van andere marktonderzoeken zijn meestal niet zonder meer te generaliseren naar jou situatie.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Waar ik tegen aanloop is de vertaling van getallen naar woorden. En ook nog op een dusdanige manier dat de bank mij gaat vertrouwen op die gegevens.

 

Heb alles al uitgezocht wie wat waar en een percentage van de potentieele klant is ook al bekend maar ben gewoon op zoek naar een goed verhaal waar ik dit in kan passen.

 

Richard

Link naar reactie
  • 0

... tja dat is niet zo eenvoudig uit te leggen. Maak grafieken waarin je de cijfers samenvat en geef een beschrijving waarin je niet alleen ingaat op het "hoe" en "hoe veel" maar ook het "waarom"....

 

Mocht je er niet uitkomen dan kun je natuurlijk altijd nog een ervaren marktonderzoeker benaderen om het rapport voor je te schrijven ;D

Dat komt ook betrouwbaarder over bij de bank dan wanneer je zelf iets schrijft, hoe goed het uiteindelijke rapport ook wordt...

 

Mira

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.