• 0

Bezoekerteller voor in winkels

Ik zoek een producent van standalone bezoekerstellers die geplaatst worden aan de ingang van winkels. Op de een of andere manier kan ik er geen vinden op internet. Ik wil die tellers importeren en gebruiken ter complementering van het productaanbod van een bepaalde deelneming.

 

Heeft iemand tips?

 

PS: Ik snap dat het een beetje een vreemde vraag is binnen dit kader maar wellicht heeft iemand toevallig ...

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

elke teller die met MS Frontpage wordt meegeleverd kan gebruikt worden. Je zou deze in een verborgen tabel (of frame) kunnen plaatsen, zodat mensen 'm niet zien. Zoek anders eens met Google of op www.hotscripts.com naar "hit counter", daar vind je denk ik wel wat je zoekt. Anders kun je nog altijd een NedStat account aanmaken, zij loggen dan alles voor je (hostname, land van herkomst etc.)

Link naar reactie
  • 0

ah kijk... dat is inderdaad wat anders/verhelderend. Misschien zou je iets kunnen doen met een webcam en een specifiek geschreven programmaatje hiervoor. Dit zou wel mogelijk moeten zijn. Je moet dan wel denken aan privacy-issues en mensen hierop attenderen (groot nadeel). Verder zijn er idd mogelijkheden met een infraroodkastje. Ga eens naar de dichtsbijzijnde electronica hobbyboer waar je zelf dat soort pakketjes kun bouwen om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Zij kunnen je gegarandeerd verder op weg helpen, en misschien zelfs het kastje voor je bouwen. Hou er wel rekening mee dat je dan een aparte in- en uitgang nodig zult hebben, of elke bezoeker krijgt 2 "hits"

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor.. een goeie teller werkt met 2 beams, en kan zodoende zien welke kan een passant op gaat. Uiteraard is dat prijziger dan een kastje dat simpelweg telt hoe vaak de straal onderbroken wordt, maar je weet dan wel hoeveel mensen er binnen zijn.

 

Ik zou gewoon eens navraag doen bij een locale electronicawinkel. Als ze zelf niet zoiets verkopen weten ze vast wel welke leverancier je moet hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek een producent van standalone bezoekerstellers die geplaatst worden aan de ingang van winkels. Op de een of andere manier kan ik er geen vinden op internet. Ik wil die tellers importeren en gebruiken ter complementering van het productaanbod van een bepaalde deelneming.

 

Heeft iemand tips?

 

PS: Ik snap dat het een beetje een vreemde vraag is binnen dit kader maar wellicht heeft iemand toevallig ...

 

Het kan interessant zijn om iets dergelijks te ontwikkelen.

Een mailtje is naar je onderweg.

 

Groeten, Rolf

Link naar reactie
  • 0

Ik herinner me een topic van een paar maanden oud op het Gathering of Tweakers-forum...

 

Ah, gevonden. Het staat in een subforum dat slechts toegankelijk is voor mensen die al langer lid zijn, dus ik zal het relevante stuk hier quoten. Het topic ging over tellers die je in de hand kunt houden, maar deze persoon heeft het dus over automatische tellers. Uit oktober 2004

 

Wij (festival 80.000 bezoekers in 4 dagen) hebben daarvoor een ander systeem... Er mogen maximaal maar 16.000 bezoekers tegelijk op 't terrein, maar we hebben detectiepoortjes, je weet wel die ze in de winkel ook hebben. Daaraan hangt een soort van pulsenteller die de bezoekers weer telt, in en uitgaand zo weten we altijd precies hoeveel mensen er op 't terrein zijn!

 

We huren dat altijd bij Dirix Electronic's in Baarlo (N-Limb.) schijnt niet zo heel erg duur te zijn maar verdomde makkelijk, kunt alles gewoon op 't display aflezen.

 

Bron voor wie er wel bij kan: hier

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht heb je hier wat aan:

Dit project omvat een bezoekersteller welke bijhoudt hoeveel personen er reeds in (bijvoorbeeld) een winkel zijn binnen gegaan, buiten gegaan en momenteel binnen zijn. De statistieken kunnen dan tekstueel via een webpagina bekeken worden. Er wordt gebruik gemaakt van een embedded Linux systeem (uClinux op een Dragon Engine 2 bordje) waar onder uClinux een C-programma draait dat communiceert met de on-board FPGA. Deze FPGA detecteert de signalen afkomstig van de sensorelektronica. Vervolgens worden onder uClinux d.m.v. een CGI-script de registraties binnengenomen en op een webpagina geplaats. Deze webpagina draait ook onder uClinux en kan uiteindelijk via TCP/IP geraadpleegd worden.

 

Gevonden op:

http://home.tiscali.be/mlelectronics/

Zie onder projecten en open de PDF.

 

Volgens mij is het door de TCP/IP mogelijkheid eenvoudig om de teller met een andere applicatie uit te lezen.

Link naar reactie
  • 0

Dit bestaat al, wordt geleverd door Flucon, www.flucon.nl. Dit werkt prima, 2 sensoren bij de ingang, kastje gekoppeld aan de pc of aan het netwerk houdt de telling bij. De telling komt in een tekstbestand op de pc, die kun je met de bijgeleverde software bekijken, of je gebruikt je eigen software om de gegevens te analyseren.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Helaas staan nergens prijzen en specificaties bij de producten..

 

[off topic]

Jammer dat een producent van een dergelijk interessant product zo'n waardeloze website heeft. Lijkt wel 1996!

 

De site is blijkbaar gemaakt door Designed by KMS-The Hague - The Netherlands.

 

Laat deze club even hun licht opsteken op:

http://www.webpagesthatsuck.com/

 

Ze doen werkelijk alles fout wat maar te bedenken is op design en content gebied.

Grappig.....

[/off topic]

 

En wat is in hemelsnaam een HME timer die je dient te hebben om je klanten sneller te kunnen bedienen en om hogere winsten te behalen??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.