Sinds kort heb ik een idee laten vastleggen middels een I-depot. Het idee betreft een nieuwe innovatieve advertentiemedium voor verzekeringsmaatschappijen. Nu heb ik een geheimhoudingsverklaring mvw naar het i-depot opgesteld met daarin een boeteclausule, welke als volgt is geformuleerd:
"De geleden schade wordt in ieder geval gesteld op minimaal 1000 (zegge:duizend) euro per dag voor onbepaalde tijd en zonder een maximum, zolang ondergetekende in strijd met de afspraken in deze overeenkomst handelt. Deze minimale boete is direct opeisbaar door de uitvinder zonder tussenkomst van een rechterlijke uitspraak of enig ander instantie. Daarnaast behoudt de uitvinder het recht voor om eventueel meer geleden schade te vorderen middels een gerechtelijke procedure."
Deze geheimhoudingsverklaring wil ik laten tekenen door potentiële klaten met welke ik in gesprek ga. Mijn vragen zijn als volgt:
1. Is een boeteclausule handig voor het vertrouwen?
2. Werkt dit niet afschrikkend?
3. Tekenen bedrijven in de praktijk dit soort verklaringen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anton Dulk
Anton Dulk
Sinds kort heb ik een idee laten vastleggen middels een I-depot. Het idee betreft een nieuwe innovatieve advertentiemedium voor verzekeringsmaatschappijen. Nu heb ik een geheimhoudingsverklaring mvw naar het i-depot opgesteld met daarin een boeteclausule, welke als volgt is geformuleerd:
"De geleden schade wordt in ieder geval gesteld op minimaal 1000 (zegge:duizend) euro per dag voor onbepaalde tijd en zonder een maximum, zolang ondergetekende in strijd met de afspraken in deze overeenkomst handelt. Deze minimale boete is direct opeisbaar door de uitvinder zonder tussenkomst van een rechterlijke uitspraak of enig ander instantie. Daarnaast behoudt de uitvinder het recht voor om eventueel meer geleden schade te vorderen middels een gerechtelijke procedure."
Deze geheimhoudingsverklaring wil ik laten tekenen door potentiële klaten met welke ik in gesprek ga. Mijn vragen zijn als volgt:
1. Is een boeteclausule handig voor het vertrouwen?
2. Werkt dit niet afschrikkend?
3. Tekenen bedrijven in de praktijk dit soort verklaringen?
4. Raden jullie mij nog wat aan?
Alvast dank voor de reactie :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42256-geheimhoudingsverklaring-en-boeteclausule/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag