• 0

Geheimhoudingsverklaring en boeteclausule

Sinds kort heb ik een idee laten vastleggen middels een I-depot. Het idee betreft een nieuwe innovatieve advertentiemedium voor verzekeringsmaatschappijen. Nu heb ik een geheimhoudingsverklaring mvw naar het i-depot opgesteld met daarin een boeteclausule, welke als volgt is geformuleerd:

 

"De geleden schade wordt in ieder geval gesteld op minimaal 1000 (zegge:duizend) euro per dag voor onbepaalde tijd en zonder een maximum, zolang ondergetekende in strijd met de afspraken in deze overeenkomst handelt. Deze minimale boete is direct opeisbaar door de uitvinder zonder tussenkomst van een rechterlijke uitspraak of enig ander instantie. Daarnaast behoudt de uitvinder het recht voor om eventueel meer geleden schade te vorderen middels een gerechtelijke procedure."

 

Deze geheimhoudingsverklaring wil ik laten tekenen door potentiële klaten met welke ik in gesprek ga. Mijn vragen zijn als volgt:

 

1. Is een boeteclausule handig voor het vertrouwen?

2. Werkt dit niet afschrikkend?

3. Tekenen bedrijven in de praktijk dit soort verklaringen?

4. Raden jullie mij nog wat aan?

 

Alvast dank voor de reactie :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een boeteclausule die per dag is, is vreemd in dit geval. Als je eenmaal iets geopenbaard hebt, kan men het immers niet meer intrekken. Je kunt dus geen ongewenste situatie, per dag weer ongedaan maken.

 

In het kort op je vragen (mijn persoonlijke mening uiteraard):

 

1. Lijkt me niets toevoegen, vertrouwen gaat over andere zaken;

2. Volgens mij tekent men dit sowieso niet, dus afschrikken doet het dan niet :)

3. Zie 2.

4. Ga je plan uitwerken en verkopen, maak ze enthousiast en haal ze over met jou in zee te gaan! Niet vanuit angst, maar vanuit eigen kracht en enthousiasme! Dat is veel zinvoller en waardevoller dan het op deze wijze beschermen van een idee dat - zo schat ik in - met wat kleine aanpassingen weer heel anders er uit kan zien.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Hier nog een recent topic over het betrekkelijke nut van een i-depot of depot bij een notaris.

 

Verder is er al het nodige geschreven over geheimhoudingsverklaringen op dit forum, zie hier en hier.

 

Wat je in deze topics zult lezen zijn precies die dingen die Jeroen al aanhaalt.

 

Dus ook mijn advies, ga er zelf mee aan de slag, werk het volledig uit en probeer ze dan als klant binnen te halen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.