Door eigen slecht financieel beleid (ik ga geen "het was niet mijn eigen schuld" verhaal ervan maken) ben ik nu op dit moment krap bij kas. Ik heb een deel van de ontvangen omzetbelasting bij verkoop van goederen gebruikt.
Hierdoor heb ik nu voor het betalen van de omzetbelasting van het tweede kwartaal niet genoeg liquide middellen.
Mijn omzetbelasting die ik moet afdragen voor tweede kwartaall gaat om 4000 Euro
Ik kan momenteel 2000 Euro overmaken (Voor 31 juli)
Dat betekent dat ik nog een schuld heb van 2000 Euro.
Nu weet ik dat je 2% met minimum van 50Euro boete moet betalen.
tussen 1-7 Aug is er een coulante periode. Als ik het dan overboek dan krijg ik GEEN boete (vorige betaling was op tijd)
Wanneer krijg ik een aanmaning?
(op 8 aug al?)
en wanneer krjig ik een dwangbevel?
Waarschijnlijk kan ik PAS rond 26 Augustus (dus 26 dagen NADAT ik 4000 moest betalen) in staat zal zijn om de resterende 2000 de betalen.
Mijn vraag is. Wat gaat er gebeuren als ik pas zo laat kan betalen?
Krijg ik alleen die 2% boete (of EURO 50 boete?)
Of na 14 dagen (dus rond 14 aug) heb ik al een dwangbevel die ik binnen twee dagen moet betalen?
Wanneer zal de uiterste datum zijn dat ik kan betalen zonder extreem negatieve (lees incasso of rekening blokkeren etc) te krijgen?
Ik hoor graag van jullie hoe ik het beste dit kan aanpakken.
(Ik heb al begrepen dat je voor omzetbelasting geen uitstel kunt krijgen of betalingsregeling. Ik ben wel wat onnodige inventaris aan het verkopen om wellicht sneller de betaling uit te voeren)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dtschamp
dtschamp
Beste medelezers,
Door eigen slecht financieel beleid (ik ga geen "het was niet mijn eigen schuld" verhaal ervan maken) ben ik nu op dit moment krap bij kas. Ik heb een deel van de ontvangen omzetbelasting bij verkoop van goederen gebruikt.
Hierdoor heb ik nu voor het betalen van de omzetbelasting van het tweede kwartaal niet genoeg liquide middellen.
Mijn omzetbelasting die ik moet afdragen voor tweede kwartaall gaat om 4000 Euro
Ik kan momenteel 2000 Euro overmaken (Voor 31 juli)
Dat betekent dat ik nog een schuld heb van 2000 Euro.
Nu weet ik dat je 2% met minimum van 50Euro boete moet betalen.
tussen 1-7 Aug is er een coulante periode. Als ik het dan overboek dan krijg ik GEEN boete (vorige betaling was op tijd)
Wanneer krijg ik een aanmaning?
(op 8 aug al?)
en wanneer krjig ik een dwangbevel?
Waarschijnlijk kan ik PAS rond 26 Augustus (dus 26 dagen NADAT ik 4000 moest betalen) in staat zal zijn om de resterende 2000 de betalen.
Mijn vraag is. Wat gaat er gebeuren als ik pas zo laat kan betalen?
Krijg ik alleen die 2% boete (of EURO 50 boete?)
Of na 14 dagen (dus rond 14 aug) heb ik al een dwangbevel die ik binnen twee dagen moet betalen?
Wanneer zal de uiterste datum zijn dat ik kan betalen zonder extreem negatieve (lees incasso of rekening blokkeren etc) te krijgen?
Ik hoor graag van jullie hoe ik het beste dit kan aanpakken.
(Ik heb al begrepen dat je voor omzetbelasting geen uitstel kunt krijgen of betalingsregeling. Ik ben wel wat onnodige inventaris aan het verkopen om wellicht sneller de betaling uit te voeren)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42267-wat-is-uiterste-datum-dat-ik-btw-kan-afdragen-na-aanmaning/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag