Ik heb een vraagje over het bemiddelen van reisdiensten.
Op dit moment doe ik dit voor een Nederlandse tour operator.
Volgens de belastingdienst geldt de regel: "De omzetbelasting is verschuldigd in het land waar het reisbureau is gevestigd waarvoor bemiddeld wordt".
Bij bemiddeling voor een Ned. tour operator ben ik dus btw plichting (over de marge) in Nederland. Voor Tour operators uit het buitenland dus in het buitenland.
Ik zou me dan moeten registreren bij de belastingdienst in het buitenland. Voorzover duidelijk.
Ik wil echter ook losse accommodaties in het buitenland aan gaan bieden op de Nederlandse/Belgische markt. Direct via de eigenaar, dus niet via een tour operator.
Hoe zou dit qua btw aangifte in zijn werk moeten gaan ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roby40
Roby40
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over het bemiddelen van reisdiensten.
Op dit moment doe ik dit voor een Nederlandse tour operator.
Volgens de belastingdienst geldt de regel: "De omzetbelasting is verschuldigd in het land waar het reisbureau is gevestigd waarvoor bemiddeld wordt".
Bij bemiddeling voor een Ned. tour operator ben ik dus btw plichting (over de marge) in Nederland. Voor Tour operators uit het buitenland dus in het buitenland.
Ik zou me dan moeten registreren bij de belastingdienst in het buitenland. Voorzover duidelijk.
Ik wil echter ook losse accommodaties in het buitenland aan gaan bieden op de Nederlandse/Belgische markt. Direct via de eigenaar, dus niet via een tour operator.
Hoe zou dit qua btw aangifte in zijn werk moeten gaan ?
Roby
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42297-bemiddeling-voor-reisdiensten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag