Poets je tanden met genetisch gemanipuleerde bacterien om gaatjes en andere ziektes te voorkomen:
Wetenschappers hebben een bacterie weten te modificeren en wel zodanig dat deze geen zuur meer maakt en ook nog antibiotica produceert tegen ongewenste organismen in de mond.
In dit artikel worden al enig kritiek geleverd, namelijk:
* De mensen willen geen genetisch gemanipuleerde bacterien in de mond.
* het brengt ecologische risico's met zich mee
en ik zou daar nog wel aan toe willen voegen:
* genetisch gemanipuleerde bacterien kunnen zich over het algemeen maar moeilijk staande houden in de boze buitenwereld. (maar dat is ook een mooie manier om het te verkopen: je moet het product elke keer opnieuw gebruiken)
* ik denk dat je er op kunt wachten dat er zich een bacteriele community in de mond ontwikkeld die resistent is tegen de geproduceerde antibiotica.
Ik zou hier met andere woorden nooit mijn geld in steken.
'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AOS
AOS
Zin of onzin?
Poets je tanden met genetisch gemanipuleerde bacterien om gaatjes en andere ziektes te voorkomen:
Wetenschappers hebben een bacterie weten te modificeren en wel zodanig dat deze geen zuur meer maakt en ook nog antibiotica produceert tegen ongewenste organismen in de mond.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A41876-2002Jul21.html
In dit artikel worden al enig kritiek geleverd, namelijk:
* De mensen willen geen genetisch gemanipuleerde bacterien in de mond.
* het brengt ecologische risico's met zich mee
en ik zou daar nog wel aan toe willen voegen:
* genetisch gemanipuleerde bacterien kunnen zich over het algemeen maar moeilijk staande houden in de boze buitenwereld. (maar dat is ook een mooie manier om het te verkopen: je moet het product elke keer opnieuw gebruiken)
* ik denk dat je er op kunt wachten dat er zich een bacteriele community in de mond ontwikkeld die resistent is tegen de geproduceerde antibiotica.
Ik zou hier met andere woorden nooit mijn geld in steken.
'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/424-genetisch-gemanipuleerde-bacterien-tegen-gaatjes/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag