poging tot diefstal

Aanbevolen berichten

ja en vandaag was ik de pineut. man-vrouw-kind, jochie dat op mijn stoffen gaat hangen, niet fijn, met de meetlat speelt, niet fijn.

 

Vrouw is eerder geweest (verkennen?) staat vlakbij de koffieautomaat en daar loop je achter de toonbank, op dat moment roept de man me naar een hoek van de winkel, hij heeft een vraag over de stof. Hij draait me iets te nadrukkelijk zo dat ik met de rug naar de rest van de winkel sta, ik wil omdraaien hij dwingt me haast naar hem te kijken, gaat op zijn knieen op de vloer zitten want heeft rugpijn. Ik draai toch om: winkel leeg. ' waar is uw vrouw?' vraag ik. Achter de toonbank komt ze omhoog.

 

Mijn toonbank heeft in het verlengde een tafel staan en de toonbank zelf is ook nogal lang. mevrouw sloop dus op haar knieen en was de tafel al voorbij. Ik zei dat ze er achter uit moest komen, het was niets als 'sorry sorry'. Nee niets gekocht, hij zou morgen terug komen bla bla

 

Mijn man wil dat ik deze mensen de volgende keer weiger. Collega ondernemer vindt dat ik in zo n geval direct politie moet bellen. Volgens mij mis ik niets, ik heb ze ook weinig tijd gegeven ik voelde gewoon dat dit niet klopte.

 

En nu? als deze mensen morgen terugkomen? Ik ga zowiezo niet meer achter de toonbank vandaan als zij in de winkel zijn. en heb nu ook een code afgesproken met 2 collega ondernemers dus die komen zodra ik met die code bel.

 

Maar daar in de hoek van mijn winkel kon ik natuurlijk niet bellen, dus dat had niet geholpen.

 

Kan ik mensen wel zomaar de toegang tot mijn winkel weigeren eigenlijk? Stereo typ maar dit waren zigeunerachtige types. Totaal niet het type klant dat bij mij komt.

Of ik echt niets mis weet ik niet, ik ben vergeten te checken of de camera die ik ivm de webshop gebruik er nog ligt. mevrouw had een rok aan tot aan de grond en ik heb inmiddels wel begrepen dat daar heeeeel veel onder past.

 

Misselijke mensen, ik sta keihard te werken voor mijn geld en dan denken zij dit te flikken. Ben erg blij dat ik zo goed heb opgelet. Ik was eerlijk gezegd heel moe, het was druk geweest behalve op dat moment. Ik heb nooit veel in mijn kas overigens. Maar ergens een deurtje met slot zodat ik daar de camera en mijn tas neer kan leggen lijkt me nu wel een goed idee. Het zet je wel aan het denken... hadden jullie nu de politie gebeld? volgens collega ondernemer laten ze dan een amber alert uitgaan dat iedereen weet dat dit stel op boevenpad is....maar goed er lijkt dus niets weg!

 

ik denk dat ik nu in ieder geval een klapdeurtje met rinkel/bel laat monteren zodat ik het hoor als iemand achter de toonbank gaat! (in zoverre, dan moeten ze dat niet kunnen saboteren want dat is natuurlijk het eerste wat ze bekijken)

Link naar reactie

Je mag iemand weigeren, het is immers jouw winkel, kijk wel uit wat je als reden opgeeft.

 

Als tip voor de bel. Neem niet 1 censor maar 2, dat maakt het een stuk moeilijker om er overheen te stappen/onderdoor te kruipen. En dan niet 1 met reflector die afgaat bij onderbreking, met een spiegel is dit zo gekraakt.

 

Tot slot is een goede hd camera vaak al een heel goed afschikmiddel, zorg dat hij zo opgehangen wordt dat je altijd de gezichten ziet. Zijn tegenwoordig niet heel duur meer.

 

Vergeet in dit laatste geval niet het wettelijk verplichte bordje waarbij je mensen op de hoogte stelt van de opname.

 

Zoiets als dit maar dan zonder taalvoutjes:

mcdonalds.jpg

Link naar reactie

Probleem daarvan is dan wel dat het belletje gaat wennen en dat je niet meer reageert. Dus leer je zelf aan dat je hem bijvoorbeeld na sluitingstijd uitzet, zodat het belletje blijft opvallen.

 

Een ander idee dat ik heb is om de volgende keer de lap stof mee te nemen naar de toonbank. Onder het mom van beter licht, meer ruimte of iets anders.

 

Tot slot zouden spiegels ook goed werken, zodat je altijd je hele winkel blijft zien.

Link naar reactie

ik heb een open toonbank, iedereen kan erbij, ik weet wat je bedoelt.

zorg ervoor dat er geen waardevolle spullen in je winkel liggen, leg die achter of gebruik een afsluitbare lade.

 

belletje of pieper is geen oplossing, wordt je gek van.

camera is wel een goed idee, ik heb gewoon simpel cammetje van de Makro voor weinig, werkt via internet, kan je zelfs thuis kijken als je alarm afgaat... belangrijkste hierin is de preventieve werking, scheelt echt.

 

informeer bij je winkeliersvereniging (als je lid bent) want er worden nogal eens overvaltrainingen gegeven door het HBD/KvK

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Ik heb ook een open toonbank, al is duidelijk dat je er niet achter hoort te komen. Maar er ligt niks van waarde achter, al het geld zit in de kassa en die maakt genoeg herrie bij het open gaan ;D

Daarnaast een afstortsafe, zodat er alleen kleine bedragen in de kassa zitten en camera's. En mocht het dan nog fout gaan dan is daar de verzekering voor.

 

Vroeger was er nog een subsidie voor een veiligheidsscan en maatregelen (www.stavoorjezaak.nl is off-line). Geen idee of er nu nog iets is.

Link naar reactie

Weet je wat grappig is? Dit voorval veroorzaakt een hoop saamhorigheid in de straat , collega ondernemers zijn bezorgd om me en komen kijken en babbelen.

 

Leuk hoor. Ik zag vanavond (late night shopping tot half 11) een collega die buiten een blik naar binnen wierp, zag hoe druk het was en weer omkeerde! Ben blij dat ik hem zag, iemand die wat verderop zit, superlief dat ie even komt!

 

We hadden vanavond een proef workshop.Man wat was het gezellig, vanavond was werk geen werk maar echt plezier! Maar goed ik was om 0.00 uur thuis, dat moet je niet te vaak doen.

 

Ik was vandaag wel wat 'schrikachtig' , maar in de loop van de dag ging het weer beter. Deze rotte peren zitten ertussen, ik heb ze gelukkig herkent.

Volgende week komt de interieurbouwer voor klapdeurtjes, en ik heb toch even de politie gebeld, die vertelde me boos dat ik meteen had moeten bellen. Ja mevrouw, ga ik de volgende keer zeker doen! Ach ik ben ook maar beginneling!

 

een leuke vaste klant heeft een neef die oa in beveilgingscamera;'s handelt, contact is gelegd. Super!

 

Maar als je dan weet dat zij gister met haar zwangere dochter in de winkel was, die nog 4 weken moest, en dan hoort dat er vanacht een 2 ling geboren is, ach dan is het allemaal ook niet meer zo belangrijk. Ik heb veel geluk gehad en ongetwijfeld zal het ook es wel mis gaan! Maar deze keer liep het goed af en ik sta weer op scherp!

Link naar reactie

Dat belletje is een goed idee, alleen wordt je daar zelf natuurlijk gek van op den duur. Is het een idee om het klapdeurtje te voorzien van een electrische vergrendeling? Je kan dan zelf in en uitlopen met een ontgrendeling in je zak en zo'n vrouw kan er dan niet meer insluipen. Als je een camera ophangt neem dan wel een HD camera voor een goede herkenning. Het klapdeurtje is denk ik goedkoper!

Monique.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.