Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco72
Marco72
Een zakelijke klant op Bonaire heeft bij ons een aankoop gedaan voor gebruik op Bonaire. Afleveradres is een expediteur in Nederland. Klant meldt:
"Aangezien de producten uitgevoerd worden zal de BTW naar Bonaire verlegd worden. Ik neem aan dat u dan zonder BTW kan leveren. Dit doe ik vaker met andere leveranciers, ik stuur je dan t.z.t. de douane documenten op zodat u een bewijs hebt dat de producten daadwerkelijk uitgevoerd zijn."
De bestelling wordt vooruit betaald. Hoe moeten we nu precies handelen? Factuur met BTW toezenden en later verrekenen als wij van de klant een stempel van bewijs van uitvoer op de factuur terug ontvangen? Klant zegt dat er op Bonaire geen BTW-nummer zijn, wel CRIB-nummers.
Bij de belastingtelefoon douane wordt gezegd dat wij zelf een bewijs van uitvoer moeten aanvragen. Klopt dat, en hoe gaat dat in z'n werk? We leveren op een Nederlands afleveradres.
In zie door de bomen het bos niet meer, weet iemand hoe dit precies zit en wat we zouden moeten doen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag