In het verleden heb ik aan diverse subsidieregelingen kunnen meedoen.
Maar het was altijd wel wat.
In een IPC-traject dat 3 jaar duurt en met voorbereidend jaar dus 4 jaar duurt, zie je dat dingen zo snel veranderen dat partijen zitten te knutselen op het einde om eea recht te breien. Een regeling moet dus of van korte duur zijn of voldoende elastisch zijn om met de veranderingen mee te gaan.
En al die spelregels...
WBSO is relatief simpel maar heeft ook wat bijzondere trekjes.
En vaak heb je toch een subsidieburo nodig die weten hoe ze iets moeten opschrijven om het te laten kloppen.
Voor de regelingen in Brussel is de overhead voor een MKB-bedrijf te groot.
Kortom... eigenlijk zou ik het liefste al die bestaande subsidieregelingen wegtoveren.
Maar ik kan me wel vinden in innovatie stimulering door de overheid.
Er was overigens eigenlijk 1 regeling die ik wel handig vond.... de innovatievoucher regeling
( deze regeling is ooit geiniteerd door Jan Kees de Jager, welke toen nog in het Innovatieplatform zat )
die regeling hadden ze eigenlijk mogen uitbreiden wat mij betreft.
Die stimuleerde samenwerking met HBO's en universiteiten en was relatief simpel kwa spelregels
Maar juist die subsidie regeling is verdwenen de afgelopen jaren.
Als ondernemers nu een subsidie v2.0 suggestie richting de politiek zouden mogen geven,
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LittleBit
LittleBit
In het verleden heb ik aan diverse subsidieregelingen kunnen meedoen.
Maar het was altijd wel wat.
In een IPC-traject dat 3 jaar duurt en met voorbereidend jaar dus 4 jaar duurt, zie je dat dingen zo snel veranderen dat partijen zitten te knutselen op het einde om eea recht te breien. Een regeling moet dus of van korte duur zijn of voldoende elastisch zijn om met de veranderingen mee te gaan.
En al die spelregels...
WBSO is relatief simpel maar heeft ook wat bijzondere trekjes.
En vaak heb je toch een subsidieburo nodig die weten hoe ze iets moeten opschrijven om het te laten kloppen.
Voor de regelingen in Brussel is de overhead voor een MKB-bedrijf te groot.
Kortom... eigenlijk zou ik het liefste al die bestaande subsidieregelingen wegtoveren.
Maar ik kan me wel vinden in innovatie stimulering door de overheid.
Er was overigens eigenlijk 1 regeling die ik wel handig vond.... de innovatievoucher regeling
( deze regeling is ooit geiniteerd door Jan Kees de Jager, welke toen nog in het Innovatieplatform zat )
die regeling hadden ze eigenlijk mogen uitbreiden wat mij betreft.
Die stimuleerde samenwerking met HBO's en universiteiten en was relatief simpel kwa spelregels
Maar juist die subsidie regeling is verdwenen de afgelopen jaren.
Als ondernemers nu een subsidie v2.0 suggestie richting de politiek zouden mogen geven,
hoe zou subsidie v2.0 er dan uit zien ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42660-subsidie-v20/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag