• 0

Hoe potentiële B2B klanten benaderen/binnen halen?

Nu mijn nieuwe groothandels/dropshipping webshop klaar is is het tijd om klanten te gaan benaderen.

Ben er echter nog niet over uit wat hiervoor de beste manier is.

Ik heb de volgende groepen met potentiële klanten:

 

* Ik heb een 150 e-mail adressen van mensen die in het verleden interesse in dropshipping getoond hebben bij mij

 

* ik heb een 900 adressen met mensen die zich in het verleden aangemeld hebben voor affiliate/whitelabel. dit is iets grotere stap van dropshipping maar mogelijk dat daarin nog mensen zijn die willen upgraden naar dropshipping.

 

* ik kan via internet nog paar honderd/duizend webshops in Nederland vinden die momenteel producten verkopen die aansluiten bij mijn assortiment

 

* er zijn webmaster forums waar potentiële klanten zitten (ben bezig om later deze maand als sponsor aanwezig te zijn op een webmaster feest waar deze mensen veelal komen)

 

* mensen met een winkel in mijn soort producten in de winkelstraat dei mogelijk ook via internet willen gaan verkopen

 

* de nog onbekende groep met mensen die enkel nog plannen heeft om een dergelijke webshop te starten.

 

* (grote) webshops die nu niet mijn producten verkopen of een zeer beperkt assortiment en dat via mij kunnen toevoegen/uitbreiden.

 

Hoe kan ik dit soort potentiële klanten het beste benaderen? wat is de juiste strategie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

De beste manier die ik kan bedenken is de mensen die aangegeven interesse hebben die te mailen.

En daarna gewoon gaan bellen naar de mensen in jou doelgroep vallen en te vragen of het voor ze interessant is

om klant bij te worden.

 

 

 

een reactie van iemand uit mijn doelgroep :-)

Mailen naar de adressen met geïnteresseerden die ik heb is uiteraard mogelijk, maar moet ik die (zover ik adres gegevens heb) ook nog een folder/flyer sturen (die ik overigens nog moet laten maken), of moet ik die gaan na bellen?

 

Voor andere: zover ik adres gegevens heb kan ik die dan het beste direct bellen of eerst een folder/flyer sturen en dat na bellen?

 

Helaas is het in deze branche meestal het geval dat er geen telefoonnummer op de website staat en/of zelfs helemaal geen adres gegevens.

In een deel van de gevallen kan ik die wel weer via kvk achterhalen.

Link naar reactie
  • 0

 

een reactie van iemand uit mijn doelgroep :-)

Mailen naar de adressen met geïnteresseerden die ik heb is uiteraard mogelijk, maar moet ik die (zover ik adres gegevens heb) ook nog een folder/flyer sturen (die ik overigens nog moet laten maken), of moet ik die gaan na bellen?

 

 

Denk dat een folder/flyer een verspilling is van je geld niemand leest die dingen en het is maar de vraag of ze bij de juiste persoon terecht komen.

Ik zou dan echt eerder kiezen om die persoon te bellen of te mailen.

Het is veelal online handel dus de mensen zijn vaak via de mail het beste te bereiken.

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

 

een reactie van iemand uit mijn doelgroep :-)

Mailen naar de adressen met geïnteresseerden die ik heb is uiteraard mogelijk, maar moet ik die (zover ik adres gegevens heb) ook nog een folder/flyer sturen (die ik overigens nog moet laten maken), of moet ik die gaan na bellen?

 

 

Denk dat een folder/flyer een verspilling is van je geld niemand leest die dingen en het is maar de vraag of ze bij de juiste persoon terecht komen.

Ik zou dan echt eerder kiezen om die persoon te bellen of te mailen.

Het is veelal online handel dus de mensen zijn vaak via de mail het beste te bereiken.

 

Klopt, mail komst snelste en direct aan.

Nadeel is dat er in Nederland bepaalde mensen zijn die in al hun wijsheid besloten hebben dat het versturen van dergelijke mail niet meer toegestaan is.

 

En ik merk bij mezelf dat ik zoveel mail binnenkrijg dat ik een mail voorbij zie komen die ik interessant vind maar even geen tijd heb dat die dan een uur daarna uit zicht verdwenen is door de vele nieuwe binnenkomende mail en zo snel vergeten wordt.wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ja daarom werkt het bellen nog steeds het beste, al mag je natuurlijk wel een mail sturen naar mensen die dat aangegeven hebben dat ze dat van je willen ontvangen.

Ik verwacht ook niet direct dat webshop eigenaren moeilijk doen over een mail van een potentiële nieuwe leverancier.

De doelgroep die zich reeds zelf bij mij gemeld heeft ga ik zoveel mogelijk een mail sturen vanaf maandag en een x aantal dagen daarna zoveel mogelijk nog eens na bellen.

 

Indien andere nog tips hebben hoor ik het graag

Link naar reactie
  • 0

Ja Daniël ik heb wel een tip...

 

je hebt adressen, bellen is tricky en folders worden niet gelezen dus? Klinken poetsen...

Trek je "stoute" schoenen aan en loop bij die prospects binnen.. als je al een flyer hebt, geef m zelf af, kennismakingskorting erbij of andere mooie actie en daar ga je. Week later loop je weer binnen en vraag je om andere adressen.. ons kent ons toch?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja Daniël ik heb wel een tip...

 

je hebt adressen, bellen is tricky en folders worden niet gelezen dus? Klinken poetsen...

Trek je "stoute" schoenen aan en loop bij die prospects binnen.. als je al een flyer hebt, geef m zelf af, kennismakingskorting erbij of andere mooie actie en daar ga je. Week later loop je weer binnen en vraag je om andere adressen.. ons kent ons toch?

 

 

 

Het gaat niet om winkels waar je zo naar binnen kan lopen. 90% van mijn doelgroep bestaat uit webshops zonder te bezoeken winkel. veelal vanuit huis gerund. En vaak ook nog partime.
Link naar reactie
  • 0

Ja Daniël ik heb wel een tip...

 

je hebt adressen, bellen is tricky en folders worden niet gelezen dus? Klinken poetsen...

Trek je "stoute" schoenen aan en loop bij die prospects binnen.. als je al een flyer hebt, geef m zelf af, kennismakingskorting erbij of andere mooie actie en daar ga je. Week later loop je weer binnen en vraag je om andere adressen.. ons kent ons toch?

 

Het gaat niet om winkels waar je zo naar binnen kan lopen. 90% van mijn doelgroep bestaat uit webshops zonder te bezoeken winkel. veelal vanuit huis gerund. En vaak ook nog partime.

 

Deur-deur verkoop bestaat toch nog steeds? of je nu bij een winkel langsgaat of bij een huis, is toch hetzelfde? Okay je stapt niet binnen maar je belt even aan...

En uiteraard loop je kans op "nee" en je loopt de kans op niemand thuis, maar dat is met bellen hetzelfde.

Met wat gedegen onderzoek heb je vanzelf de juiste adressen om eens langs te gaan. Je kunt dit natuurlijk tot in den treuren uit selecteren tot je x aantal kwalitatief goede adressen hebt en daar ga je langs.

Het gaat er om wat het meest opbrengt. Voor x bedrag flyers laten drukken die de papiercontainer in vliegen en waarop het respons nog geen 2% is of gewoon aankloppen? Ik weet zeker dat je, na bellen, met pionieren de beste resultaten bereikt.

Je kunt t toch gewoon eens proberen? Een dag of 2 uittrekken om adressen te verzamelen ( je hebt al 150 die al eens interesse hebben getoond in je bedrijf) en dan een aantal dagen gaan rijden,,, Ik ga er vanuit dat je een goed verhaal hebt en dus je bedrijf goed kunt verkopen. Wat heb je dan behoudens een paar dagen en wat benzine te verliezen?

Vooraf zeggen dat een bezoek aan een huis ivm een webwinkel niet werkt is te gemakkelijk... daarnaast, Vanaf een uur of 17.00 's avonds zijn de meeste mensen thuis...

 

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Kort samengevat en m.i. de betere volgorde: eerst (op- of aan-) bellen, de belangstellenden meer informatie toesturen, op de informatie nabellen en tot een afspraak met de belangstellende proberen te komen.

 

Tips & tricks voor bovenstaande: tijdens The Next Event :)

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Deur-deur verkoop bestaat toch nog steeds? of je nu bij een winkel langsgaat of bij een huis, is toch hetzelfde? Okay je stapt niet binnen maar je belt even aan...

En uiteraard loop je kans op "nee" en je loopt de kans op niemand thuis, maar dat is met bellen hetzelfde.

Met wat gedegen onderzoek heb je vanzelf de juiste adressen om eens langs te gaan. Je kunt dit natuurlijk tot in den treuren uit selecteren tot je x aantal kwalitatief goede adressen hebt en daar ga je langs.

Het gaat er om wat het meest opbrengt. Voor x bedrag flyers laten drukken die de papiercontainer in vliegen en waarop het respons nog geen 2% is of gewoon aankloppen? Ik weet zeker dat je, na bellen, met pionieren de beste resultaten bereikt.

Je kunt t toch gewoon eens proberen? Een dag of 2 uittrekken om adressen te verzamelen ( je hebt al 150 die al eens interesse hebben getoond in je bedrijf) en dan een aantal dagen gaan rijden,,, Ik ga er vanuit dat je een goed verhaal hebt en dus je bedrijf goed kunt verkopen. Wat heb je dan behoudens een paar dagen en wat benzine te verliezen?

Vooraf zeggen dat een bezoek aan een huis ivm een webwinkel niet werkt is te gemakkelijk... daarnaast, Vanaf een uur of 17.00 's avonds zijn de meeste mensen thuis...

 

Ik weet niet hoe andere er tegenaan kijken maar ik zelf heb er een grondige hekel aan als een vertegenwoordiger van een bedrijf ineens onaangekondigd voor mijn deur zou staan. Kans dat ik na zo een bezoek klant wordt van een dergelijke firma wordt daardoor niet groter (als ik al binnen laat). Heb zelf half jaartje terug een verzekering opgezegt omdat vertegenwoordiger van die verzekeraar voor de 2de keer onaangekondigd aan mijn deur stond "om gezamenlijk even de verzekeringsgegevens door te lopen om te kijken of alles nog actueel is (lees: of hij ons nog wat extra onnodige verzekeringen kon aansmeren). 2de keer heb ik hem binnengelaten en gelijk mijn verzekering opgezegd.

Link naar reactie
  • 0

Kort samengevat en m.i. de betere volgorde: eerst (op- of aan-) bellen, de belangstellenden meer informatie toesturen, op de informatie nabellen en tot een afspraak met de belangstellende proberen te komen.

Ik ga vandaag beginnen met adreslijst van mensen die mij reeds benaderd hebben wat te verdiepen (zoveel mogelijk extra info verzamelen zoals adresgegevens, telefoonnummer, eigenaar van bedrijf, eventuele website/webshop en huidige leverancier(s).

 

Dan ga ik die personen/bedrijven een mail sturen en kijken of ik kan na bellen en eventueel tot een afspraak kan komen om indien nodig/gewenst langs te gaan om meer informatie over mijn bedrijf/diensten te geven.

 

Tips & tricks voor bovenstaande: tijdens The Next Event :)

 

Succes en groet,

 

Hans

Ik ben aanwezig dus ben benieuwd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.