• 0

Online initiatief - Muzikaal talent

Beste lezer(s),

 

Ik ben samen met een aantal muziekliefhebbers bezig met het schrijven van een plan voor een 'nieuw' online initiatief ten behoeve van al het Nederlands muzikaal talent.

 

Het gaat om een site waarbij wij beginnende bands beoordelen aan de hand van hun ingestuurde demo's / promo en hun optredens. De bands met de beste beoordeling zullen wij benaderen om in samenwerking met ons aan hun bekendheid te werken. Allereerst zullen wij hun demo online aan gaan bieden aan onze bezoekers; wat door middel van on demand streaming plaats zal vinden.

 

Daarnaast gaan wij op onze site een forum koppelen aan de door ons geplaatste muziekstukken waarop je een reactie over de muziek achter kunt laten. Naar aanleding van de bevindingen van onze bezoekers zullen wij om de zoveel maanden een kleine selectie maken van bands die zowel door ons als de bezoeker als zeer goed worden beoordeeld. Deze muzikanten zullen wij uitnodigen om op te treden op een door ons georganiseerde avond in de bekendere Nederlandse poppodia.

 

Doel van dit alles is om de alternatieve muziekscene in NL onder de aandacht te brengen en om de jongste (14-20) bezoekers duidelijk te maken dat er zoveel meer moois is dan alleen TMF, MTV, 3FM enzovoorts!

 

Gezien de insteek van ons initiatief en omdat wij geen plannen hebben om er geld aan te verdienen, denk ik dat wij het beste een stichting in het leven kunnen roepen. De onkosten zullen worden gehaald uit eigen inbreng, sponsoring en vrijwillige bijdrages.

 

Denken jullie dat dit idee een kans op leven heeft of vinden jullie dat het zich te weinig onderscheid van de media die op dit moment ook aandacht besteed aan onontdekt talent?

 

Er staan natuurlijk nog veel meer bezigheden in ons plan maar ik geef natuurlijk niet alles prijs...

 

Laat me jullie reactie horen ajb.

Roy.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt er geen geld aan verdienen? Kun je dan niet gewoon beginnen? Begin low-profile met een forum en website, dat is allemaal niet zo moeilijk op te zetten. Benader bandjes via sites als Musicfrom.nl ofzo, zorg voor banden met KindaMuzik of Subjectivisten, zorg dat je bekend wordt.

 

Het klinkt als een heel leuk hobbyproject, ik zou het dus ook gewoon zo oppakken en je nog geen zorgen maken over rechtsvormen en dergelijke zakelijke dingen.

Link naar reactie
  • 0

Tegen het media geweld van de 'bombardeer een tiener tot een idool' zul je niet op kunnen boksen. Maar er is wel markt voor 'alternatieve' muziek. Neem eens contact op met kinkfm.nl, draaien 24 uur per dag alleen maar alternatief. Klein bannertje op hun site moet je genoeg bezoekers en demo's opleveren. Hebben zelfs een programma 'tegenwicht voor evenwicht' (ma 22.00-24.00) met o.a. nederpop en demos.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Het is inderdaad de bedoeling om de meer alternatieve muziekstroming aandacht te geven en dus niet de muzikanten waarop een HJ Smits zich focust.

 

Wij hebben uiteraard onze 'tegenstanders' bekeken en het lijkt ons dat we ons wel degelijk kunnen onderscheiden met onze keuze voor dit alternatieve. Er zal ook geen automatische aanmelding aanwezig zijn op onze site. Wij zullen zelf de bands opsporen in het underground circuit en in de Nederlandse poppodia en zullen deze benaderen om hun muziek onder de aandacht te brengen van het Nederlandse publiek. Een site zoals die van ongekendtalent.nl is in principe gewoon een verzamelbak van mensen die muziek als hobby hebben. Van de duizenden aanmeldingen zijn er heus wel een paar die je serieus kunt nemen, maar als je het aanbod met een kritisch oor beluisterd kom je toch al snel tot de conclusie dat er veel vuilnis tussen zit. (no offence)

 

Onze bedoeling is dus het kaf van het koren scheiden en door een kritische beoordeling van ons EN van de bezoekers op ons forum een samenstelling te maken van bands waarop genoeg geintresseerden op af komen tijdens een eventueel gepland avondje op 1 van de podia.

 

De meeste poppodia hebben wel avonden waarop de onbekende (maar vaak goede) bands optreden maar hier wordt op geen enkele manier geprobeerd om dit onder de aandacht te brengen van eventueel geintresseerden. Als mensen geprikkeld worden om de band eens live te aanschouwen (bijvoorbeeld vanwege geweldige beoordelingen en reacties op ons forum) zal de toestroom vanzelf groter worden naarmate wij bekendheid werven vanwege ons mooie aanbod van bands...

 

Ik hoop duidelijk genoeg te zijn en ik hoop wederom op wat reacties!

 

Grtz,

Roy.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.