• 0

Verzekeringen personeels-/vrijgezellenuitjes bedrijf

Als kleinschalig en startend bedrijfje voor vrijgezellenfeestjes/teamuitjes ben ik nu toegekomen aan het deel waar ik minst kaas van gegeten heb.

 

Heb ik verzekering(en) nodig bij de uitvoering van de uitjes of kan ik alles afdekken in de algemene voorwaarden?

 

Ik ben een eenmanszaak, zonder personeel. De uitjes zijn niet risicovol (lees: puzzeltochten, spellen in een stad), maar uiteraard kan een ongeluk in een klein hoekje zitten.

 

Alvast bedankt voor hulp en raad.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
of kan ik alles afdekken in de algemene voorwaarden?

 

Je kunt niet alles afdekken in de algemene voorwaarden, en probeer je dat wel dan is het uiteindelijk altijd de rechter die het laatste woord heeft en bepaalt of een algemene voorwaarde wel of niet redelijk is.

 

Het uitsluiten van aansprakelijkheid voor schade is daarnaast een zogenaamde "grijze lijst" bepaling is (art 6:237 bw, lid f. ) .Dat betekent dat het vermoeden bestaat dat zo'n bepaling onredelijk is, en dit streng wordt getoetst aan de omstandigheden. In de overweging van een rechter of zo'n bepaling redelijk en billijk is speelt onder andere een rol hoe makkelijk (en tegen welke kosten) zowel opdrachtgever als afnemer zich kunnen verzekeren tegen zo'n schade.

Aangezien het voor jou vrij makkelijk (en relatief goedkoop) is om je tegen dit risico te verzekeren, en dat voor afnemers juist moeilijk is (voor particulieren althans, voor zakelijke afnemers zijn bedrijfuitjes wel verzekerbaar ), zal een rechter in jouw situatie zeer waarschijnlijkoordelen dat een bepaling die alle aansprakelijkheid voor schade uitsluit, onredelijk is.

 

Lang verhaal kort makend: sluit hier een verzekering voor af. Omdat het risico van puzzeltochten en spellen inderdaad beperkt is mag dat je niet meer dan 200-250 Euro per jaar kosten (aanname gebaseerd op min of meer gelijkwaardige risico's, bedrijf dat GPS puzzeltochten en moordspelen in steden organiseert)

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Een vraag is ook wat je doet met door jou reeds gemaakte kosten van evenementen die door omstandigheden niet door kunnen gaan.

 

Indien de omstandigheden bij de klant vandaan komen, kun je de kosten waarschijnlijk aan hem doorberekenen. Maar als jij degene bent die het evenement moet annuleren, komen die kosten volgens mij voor jouw rekening.

 

Ik ben zeker geen expert op dit gebied. Het enige wat ik ervan weet is dat ik een evenementenverzekering heb gesloten voor ons eigen huwelijk indertijd.

Link naar reactie
  • 1
Het enige wat ik ervan weet is dat ik een evenementenverzekering heb gesloten voor ons eigen huwelijk indertijd.

 

Als je als ondernemer voor een groot evenement verplichtingen aangaat met derden kan een annuleringsdekking op dat evenement een optie zijn. Maar voor puzzeltochten en spellen in de stad lijkt me dat niet 1 2 3 aan de orde.

 

De continuÏteitsrisico's zijn dan ofwel

 

[*]extern:brand, storm, faillissement locatie

[*]intern: ziekte van de ondernemer, ziekte of overlijden personeel, toch niet beschikbaar zijn van een onderaannemer of een sterfgeval in de direkte kring van de ondernemer.

 

De externe continuïteitsrisico's zijn meestal overmachtsituaties waar je op grond van voorwaarden en wet niet voor verantwoordelijk en aansprakelijk te houden valt. Specifiek voor buitenevenementen heb je het weer ook niet in de hand. Als een puzzeltocht niet door kan gaan wegens hevige regenval ben je daar niet verantwoordelijk voor (of kun je een binnen alternatief paraat hebben)

 

De interne continuïteitsrisico's loopt iedere zelfstandige of klein bedrijf. Dat moet je vooral proberen zelf op te lossen, bijvoorbeeld via uitwijkplannen/samenwerking met concullega zelfstandigen in de zelfde branche. Verzekeren van dit soort risico's is maar heel beperkt mogelijk en kostbaar. Een goede backup voorziening / calamiteitenplanning is voor iedere ondernemer verstandig

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.