• 0

Hoe kom ik er achter wat voor soort bedrijf ik wil beginnen?

Ik ben 26 jaar, heb 5 jaar ervaring in de commercie (zakelijk), MBO handel en NIMA A in de pocket en wil graag een eigen zaak starten.

Daarnaast heb ik tijdens mijn opleiding een ondernemersplan geschreven. Helaas weet ik niet echt waar ik moet beginnen en weet ook niet in welke branche.

 

Het ondernemersplan wat ik heb geschreven, is niet wat ik wil starten.

 

Wie heeft er voor mij een goed advies om erachter te komen wat voor soort zaak te starten?

 

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wie heeft er voor mij een goed advies om erachter te komen wat voor soort zaak te starten?

 

Ik denk dat mensen uit jouw omgeving deze vraag beter kunnen beantwoorden. Niet direct misschien, maar door met hen te praten over jou en jouw eigenschappen kom je wellicht dingen over jezelf te weten.

 

Bijvoorbeeld doordat mensen zeggen dat je bepaalde eigenschappen hebt, of altijd zo leuk met mensen omgaat of dat je altijd zoveel interesse toonde in oude auto's. (ik noem maar wat)

 

Dit soort gesprekken laat jou nadenken over wie je bent, wat je doet en wat je eigenlijk wilt doen. Bekijk waar je goed in bent, waar je echt interesse in hebt etc.

 

Ga in zoveel mogelijk verschillende branches werken en je loopt vanzelf eens tegen een idee op ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het allerbelangrijkste is dat de dienst of het product wat je bedrijf op de markt gaat brengen jou interesseert! Je moet er natuurlijk ook wat vanaf weten, maar als je weinig affiniteit met je product hebt, kun je het schudden.

 

Vindt je paarden leuk, dan ga je iets met paarden doen. Interesseert visual marketing je, ga je daarmee iets doen. Verzamel je sinds je 4e al auto's ga je daarmee iets doen...etc.

 

Vaak rol je er ongemerkt al in, maar zo niet moet je echt bij jezelf gaan zoeken, en niet bij de interesses van de leden van deze community.

 

Harm

Link naar reactie
  • 0

een beetje theorie, vrij naar Steven Covey.

probeer je eigen sterke kanten op een rijtje te zetten en formuleer daar lange termijn doelstellingen bij. (bijvoorbeeld: ik wil de nederlande bill gates worden...).

formuleer daaruit wat je bijvoorbeeld binnen drie jaar en binnen één jaar zou kunnen doen om dit te bereiken.

werk dan vanuit die 1-jaar doelstelling uit wat je gaat doen.

 

ik kan me voorstellen dat dat geheel niet aanspreekt. mocht het je interesse hebben gewekt, lees gerust eens een boek hierover of bezoek zijn website.

 

succes met je speurtocht.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.