Ga naar inhoud
Geplaatst:

Boekhoudertjuh

Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw, dus ten eerste sorry mocht ik domme vragen stellen. Mocht de

vraag op de verkeerde vraag staan, dan ook mijn excusses hiervoor.

Op het moment dat ik met de taxi/ov reis, mag ik dan btw terugvorderen en zo ja hoeveel procent?

Hoe zit het op het moment dat ik bijvoorbeeld in Duitsland met de taxi reis? Is dit ook terug te vorderen?

Ik reis voor mijn onderneming nogal veel naar omringende landen(Duitsland, Engeland, Noorwegen).

Met vriendelijke groet,

Boekhoudertjuh

Featured Replies

Geplaatst:

brood

Welkom op HL , Boekhoudertjuh (ben je overigens zelf boekhouder?)

Je kunt de buitenlandse BTW (binnen EU) digitaal terugvragen op een speciale site.

Je zult eerst inloggegevens moeten aanvragen bij de belastingdienst. Zie link.

succes

Geplaatst:

Boekhoudertjuh

• Auteur

Bedankt voor je antwoord,

Maar het is dus wel mogelijk om met een bonnetje van de taxi uit bijvoorbeeld Duitsland. Hier BTW over terug te vragen?

Klopt het dat de BTW bij de taxis en OV in NL 6% is van het bedrag wat op de bon staat?

Geplaatst:

espen

Volgens mij moet je dan wel een btw bonnetje vragen.

Geplaatst:

Boekhoudertjuh

• Auteur

Dus puur met een NS-ticket kan het niet?

Geplaatst:

Roel J

Dus puur met een NS-ticket kan het niet?

Dat kan gewoon, in elk geval voor Nederlandse OV bewijzen en ook taxibonnetjes geld een uitzondering daarbij kan je de 6% btw aftrekken en het vervoersbewijs geld als factuur.

hoe het voor buitenlandse vervoersbewijzen (die je ook bij de belasingdienst van dat land moet terugvragen) weet ik zo niet hoe het zit. het kan goed zijn dat de regels op dit punt afwijken.

Geplaatst:

Boekhoudertjuh

• Auteur

Bedankt,

Weet jij waar ik eventueel meer informatie kan vinden over dit punt?

Geplaatst:

brood

Als ik me goed herinner is er bij het invullen van de aanvragen een optie om de BTW (als deze niet vermeld is ) toch terug te vragen. In alle gevallen moet je een scan van de bonnen bijvoegen. Ik neem aan dat de buitenlandse dienst hier de BTW toch van kan bepalen.

Als je veel bonnen hebt is het de moeite en interessant om eens door de vragenlijst heen te gaan. Nee, heb je, ja kan je krijgen.

Ik weet echter niet of de teruggaaf over 2012 nog mogelijk is. Dat staat in de toelichting van de link die ik gaf.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.