• 0

procedure bestemmingsplanwijziging tot aan de Raad van State

Beste Forumleden,

 

Komende week geeft de Gemeente, waar wij onze onderneming gaan starten de vergunning af voor bestemmingswijziging en bouwvergunning. Wij gaan een horeca (trouwlocatie, vlindertuin, grand cafe) starten in een Monumentaal pand dat gelegen is in een park binnen een woonwijk.

De komende 6 weken ligt de vergunning ter inzage en is er de mogelijkheid voor zienswijze. Aanvankelijk dacht de gemeente en wij dat we alle omwonende zover hadden dat zij met onze plannen akkoord zouden gaan, maar nu zijn er toch een paar omwonende voornemens bezwaar te gaan maken. Er is een stichting opgericht om onze plannen tegen te werken.

Mijn vraag is: Kan iemand mij een inschatting geven hoelang deze procedure kan gaan duren als we uitgaan van een uitspraak tot aan de Raad van State.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Frans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn vraag is: Kan iemand mij een inschatting geven hoelang deze procedure kan gaan duren als we uitgaan van een uitspraak tot aan de Raad van State.

 

Beste Frans,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Uitgebreide Wabo procedure: 26 weken. Maar in tegenstellng tot de reguliere Wabo (max 6+8=14 weken) geldt er voor de uitgebreide Wabo geen fatale termijn. Na overschrijding wordt er dus niet van rechtswege een vergunning verleend.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Bedankt voor je snelle reactie. De 26 weken Wabo is volgens mij nu voorbij en de Gemeente geeft de vergunning af. Wat mij bezig houdt is het tijdsbestek na het afgeven van de vergunning. Na de 6 weken van de ingediende zienswijzen zal de gemeente deze zienswijzen naast haar neerleggen en de bewoners informeren dat zij de zienswijze ongegrond vinden. Hier tegen kunnen de bewoners bezwaar aantekenen en daarna nog in beroep. Wat ik graag wil weten hoelang deze procedure van bezwaar bij de rechtbank en beroep bij de Raad van State kan duren en welke stappen er genomen moeten worden.

vr. gr. frans

Link naar reactie
  • 0

Beste Steven,

 

Ook jij bedankt voor je reactie. Ik ben in de veronderstelling dat deze termijnen sinds een aantal jaren verkort zijn, maar heb hier nog geen ervaring mee. Ik ben ook benieuw naar reacties van ervaringsdeskundige. Ik neem jouw advies in ieder geval ter harte.

 

Bedankt.

Frans

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste Steven,

 

Ook jij bedankt voor je reactie. Ik ben in de veronderstelling dat deze termijnen sinds een aantal jaren verkort zijn, maar heb hier nog geen ervaring mee. Ik ben ook benieuw naar reacties van ervaringsdeskundige. Ik neem jouw advies in ieder geval ter harte.

 

Bedankt.

Frans

Het zijn alleen de termijnen voor de vergunningverlening die verkort zijn, de doorlooptijden bij Rechtbank en RvS zijn niet genormaliseerd. Vooral de rechtbanken willen nogal eens lang op zich laten wachten, de RvS heeft de zaken over het algemeen beter op orde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.