• 0

Beginnend autobedrijf...

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Nusret, ben 19 jaar oud en ben een autobedrijf gestart wat ik naast mijn hbo studie voer.

 

Eigenlijk is mijn vraag heel kort en simpel en is er geen verdere uitleg nodig:

 

Stel ik heb gemiddeld per maand 3 tot 4 auto's in mijn voorraad. Wat is dan het verstandigst om te doen kwa verzekering en moet ik de auto's op mijn eigen naam zetten of op die van mijn bedrijf?

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tsja….. daar had je (heel) vroeger een opleiding voor. Naast een technische opleiding als Monteur Motorvoertuigen en daarna Eerste Monteur, had je de mogelijkheid om het Patroonsdiploma Automobielbedrijf te halen, hetgeen ik ook gedaan heb in de avonduren. Examen was ook bij de BOVAG. In die opleiding leerde je die kneepjes en als je dan ook je Middenstandsdiploma haalde, had je voldoende ondergrond om al die vraagstukken op te lossen. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat je ook ondernemer moest zijn.

 

Nu spring jij dus gewoon in het diepe en kom je hier een paar vragen stellen die je eigenlijk al helemaal klip en klaar opgelost had moeten hebben in je ondernemingsplan. Ik vrees dat het niet bij deze paar vragen gaat blijven.

Link naar reactie
  • 0

Tsja….. daar had je (heel) vroeger een opleiding voor. Naast een technische opleiding als Monteur Motorvoertuigen en daarna Eerste Monteur, had je de mogelijkheid om het Patroonsdiploma Automobielbedrijf te halen, hetgeen ik ook gedaan heb in de avonduren. Examen was ook bij de BOVAG. In die opleiding leerde je die kneepjes en als je dan ook je Middenstandsdiploma haalde, had je voldoende ondergrond om al die vraagstukken op te lossen. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat je ook ondernemer moest zijn.

 

Nu spring jij dus gewoon in het diepe en kom je hier een paar vragen stellen die je eigenlijk al helemaal klip en klaar opgelost had moeten hebben in je ondernemingsplan. Ik vrees dat het niet bij deze paar vragen gaat blijven.

 

Blijf je nu elke nieuwe poster op deze manier verwelkomen?

Link naar reactie
  • 0

haha, nou eigenlijk gaat het voorderest heel goed. En heb ik het meeste toch wel goed uitgedacht. En dit is natuurlijk geen onderneming waar ik full time mijn tijd in kan storten aangezien ik nog op school zit.

 

Alleen zet ik nu nog de autos op mijn eigen naam (op dit moment 2 in voorraad). Ik weet dat dit anders kan, je hebt bijvoorbeeld de 'garageverzekering'. Alleen vroeg ik me af wat in jullie ogen het meest gunstige voor mij is. Op internet zelf kon ik hier niet zo veel over vinden.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 1

Tsja….. daar had je (heel) vroeger een opleiding voor. Naast een technische opleiding als Monteur Motorvoertuigen en daarna Eerste Monteur, had je de mogelijkheid om het Patroonsdiploma Automobielbedrijf te halen, hetgeen ik ook gedaan heb in de avonduren. Examen was ook bij de BOVAG. In die opleiding leerde je die kneepjes en als je dan ook je Middenstandsdiploma haalde, had je voldoende ondergrond om al die vraagstukken op te lossen. Maar het belangrijkste was natuurlijk dat je ook ondernemer moest zijn.

 

Nu spring jij dus gewoon in het diepe en kom je hier een paar vragen stellen die je eigenlijk al helemaal klip en klaar opgelost had moeten hebben in je ondernemingsplan. Ik vrees dat het niet bij deze paar vragen gaat blijven.

 

Blijf je nu elke nieuwe poster op deze manier verwelkomen?

 

De taak van de leraar is om je leerlingen zelf aan het denken te zetten en niet alles voor te kauwen. Dat levert de beste resultaten op. We zijn in feite allemaal een beetje leraar op deze manier.

Link naar reactie
  • 0

 

De taak van de leraar is om je leerlingen zelf aan het denken te zetten en niet alles voor te kauwen. Dat levert de beste resultaten op. We zijn in feite allemaal een beetje leraar op deze manier.

 

Helemaal mee eens. Maar dat doe je nou niet bepaald op de manier zoals jij je post schrijft. En nu wachten op de antwoorden waar hij iets van kan leren.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Nou PJ je bedoelt het vast goed maar het komt niet altijd zo over. Aan de andere kant zie ik dan de reactie van TS en denk ik meteen ' die komt er wel'. Is dat ook weer duidelijk ;-)

 

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar Norbert ongetwijfeld wel. Heeft je studie met autotechniek van doen, of doe je dit vanuit hobby? (maakt verder niet uit, maar ik ben gewoon benieuwd)

Link naar reactie
  • 0

Is dit niet een vraag die je aan je verzekeringsmakelaar kan stellen?

 

Wat zegt de boekhouder?

 

Ben je lid van een branche vereniging? Wat zeggen zij.

 

Higherlevel is toch wel de laatste strohalm voor dergelijke technische/branche gebonden vragen.

 

TS heeft gelijk dat hij altijd nieuwe vragen zal hebben, een goed netwerk van specialisten zorgt er voor dat het antwoord slechts 1 telefoontje verwijderd is.

 

Groeten en succes

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat deze knul zich echt goed heeft laten voorlichten, want de geschetste setup zal geen bestaansmogelijkheid bieden. Er vanuit gaande dat de auto's op een plaats staan waarvoor geen kosten worden gemaakt, zul je toch een goede boekhouding moeten voeren en er niet aan ontkomen dat je doorlopend bijtelling krijgt. Bij een gemiddelde verkoop van 2 auto's per maand, loopt hij dus voortdurend die bijtelling te verdienen en schiet er dus geen cent mee op.

Link naar reactie
  • 0

Norbert is er nu niet, maar ik denk dat een garageverzekering pas in beeld komt boven een bepaald aantal, anders wordt het te duur. Anderzijds loop je nu extra risico met je eigen verzekering…..

 

 

Meerwaarde van een garageverzekering is er vooral als je professioneel genoeg bent om auto's in de bedrijfsvoorraad te zetten en proefritten maakt met dealerkentekenplaten: in dat geval zorgt de combinatie bedrijfsvoorraad/dealerplaten en garageverzekering ervoor dat je je dure WAM dekking en wegenbelasting alleen betaalt voor de 1 of 2 dealerkentekens waarmee de proefritten worden gereden: voor de auto's op de bedrijfsvoorraad betaal je die onnodige dekkingen dan niet.

 

Idem voor de eventuele cascodekking: je betaalt alleen voor de rijrisico's (weer de dealerkentekenplaten), de bedrijfsvoorraad staat stil op eigen terrein en hoeft alleen gedekt te worden tegen diefstal, brand en stormschade etc.

 

Grootte zegt niet zoveel: Ik ken handelaren met gemiddeld 3-4 auto's in voorraad die zo werken. Zelfs zonder casco dekking is de garageverzekering met dealerkentekenplaten al snel stukken goedkoper dan losse WAM dekking en wegenbelasting doorbetalen voor al je auto's

 

Edit: en het is uiteraard ook mogelijk om de (CRWAM actieve) kentekens op naam op de garagepolis mee te verzekeren. Volgens een recente post van een ander HL lid was dat fors goedkoper dan los verzekeren: hij betaalde € 65 per maand voor 4 WAM dekkingen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.