• 0

Btw op software

Hallo,

 

Heb een vraag en kom maar niet tot de juiste informatie.

Ik verkoop diverse auto elektronica tools (hardware) die ik o.a. vanuit china importeer en deze vervolgens weer doorverkoop naar verschillende landen binnen en ook buiten de eu.

Op deze tools kan eventueel na extra betaling software vrijgeschakeld worden waardoor deze opties, die al standaard in het apparaat zitten, geactiveerd kunnen worden.

Het kan dus voorkomen dat iemand een tool bij me koopt met een bepaald software pakket en later besluit nog een extra software pakket te laten activeren. Ik doe deze betaling van de software dan naar de leverancier in China en zorg er dan voor dat de software geactiveerd wordt op de tool van de klant. Over deze betaling heb ik altijd 21% btw berekend, maar ik vraag me af of dat wel nodig is.

Is er iemand die mij er meer over kan vertellen ?

 

Gr, Gijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ja zo is het precies.

Iedere tool heeft een eigen id waarop de gekochte software geactiveerd kan worden en daardoor deze tool meer functionaliteit krijgt.

In principe gaat het zo dat de klant bij mij software koopt, ik doe vervolgens de betaling naar de chinese leverancier en geeft hem de tool id door. Vervolgens kan de klant, door de tool m.b.v. een simpel software programma aan het internet koppelen en de gekochte software wordt automatisch geactiveerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.