• 0

Bbz krediet, beëindigen bedrijf en doorstart maken?

Goedendag,

Ik zit in zwaar weer met bedrijf door tal van omstandigheden.

Ik heb eerder een BBZ lening gehad maar kan die niet aflossen.

Nu is er door IMK onderzoek gedaan naar bedrijf en die heeft geconcludeerd dat bedrijf niet levensvatbaar is.

Nu heb ik rapport van IMK gelezen en dat deugd van geen kant, zo halen ze B2B en B2C door elkaar met marges op de producten maar ook met concurrentie. Daar waar er op b2c gebied zeer veel concurrentie is is dat er op b2b gebied vrijwel helemaal niet. Sterker nog de b2c zijn de klanten van mijn b2b.

Tevens kan ik in zeer optimischtische situatie maar 30% van de begrote omzet halen en zou de marge die ik reken volgens hun veel te hoog zijn.

Nu is de omzet die ik begroot juist aan de extreem lage kant (nog voordat activiteiten van start zijn heb ik al meer klanten dan ik begroot had voor over ruim een jaar en tevens is het aantal orders dat ik over een jaar begroot had minder als 10% van wat meer in de verwachting zou liggen.

En zo staan en nog ruim 10 fouten/onjuistheden in.

Nu is mijn prive situatie zodanig dat er niet eens meer geld voor eten is (officieel, onofficieel eet ik nog prima maar enkel door schulden te maken en bij wijze van spreke de boel bij elkaar te stelen).

 

Nu zijn er voldoende mogelijkheden voor het bedrijf om door te gaan, dat gemeente het eerdere BBZ krediet opzegt en terugvorderd lig ik niet wakker van, is verder niks te halen dus in plaats van honderden euro’s aflossing per maand plus rente zou ik na opzegging hooguit paar tientjes per maand gaan aflossen.

Maar om door te gaan heb ik paar honderd euro per maand nodig om te kunnen overleven en dat is probleem.

 

Nu adviseert de IMK dus om de lening op te zeggen en mij om het bedrijf te beëindigen en WSNP optie te onderzoeken. Tevens adviseren ze de gemeente om me tijdelijke uitkering van max 3 maanden te geven voor ondernemers die bedrijf beëindigen en dat ik daarna in de bijstand ga.

 

Maar…. Dat moet ik wel binnen 2 dagen besluiten het bedrijf te beeindigen en dat bij hun aangeven zodat ik snel die gelden kan krijgen (die aanvulling). Wil ik nog even over denken dan krijg ik dat pas half januari of begin februari aangezien ze weer paar weken op vakantie gaan bij gemeente. En zolang kan ik niet zonder geld.

 

Heb ondertussen bij IMK en Gemeente onderbouwd aangegeven wat er niet deugd aan rapport maar kan geen officieel bezwaar maken nog omdat gemeente officieel nog geen besluit genomen heeft en dat pas doet als ik aangeef of ik ga stoppen of dat ik doorga (in laatste geval krijg ik die uitkering voor stoppende ondernemers dus niet).

 

Ik kan redelijk eenvoudig over paar maanden een doorstart maken met hulp van aantal mensen waarbij ik kan doorstarten vrijwel zonder kosten.

Wat ik nu dus overweeg aanegzien ik op zulke korte termijn een ebsluit moet nemen is om aan te geven dat ik stop.

Ik krijg vervolgens dus aantal maanden uitkering voor stoppende ondernemers en daarna bijstand.

Ik schrijf me officieel half februari uit bij KvK.

Tijdens periode om te stoppen kan ik echter wat zaken afsluiten maar ook ondertussen verder werken aan het bedrijf.

Nadat ik me uitgeschreven heb bij KvK kan ik als hobby natuurlijk verder werken aan voorbereiding van herstart van bedrijf.

Vervolgens zodra mijn prive situatie het weer toelaat schrijf ik me weer in bij KvK waarna de bijstand weer stopt (mogelijk nog gebruikmaken van regeling voor starten bedrijf vanuit bijstand?).

 

Voor KvK ben ik dan geen ondernemer meer en voldoe ik aan stoppen eis van gemeente.

Voor Belastingdienst kan ik nog ondernemer blijven en kan ik btw gewoon blijven betalen/terugvragen.

 

Daarnaast zal er een rechtszaak tegen de gemeente gestart worden om afwijzing van aanvulling. Win ik dat krijg ik flinke som geld binnen en zou ik gemeente zelfs aansprakelijk kunnen stellen voor misgelopen omzet doordat ze die toevoeging niet gegeven hebben en daarmee gedwongen hebben bedrijf te staken. (maar dat is allemaal latere zaak).

 

Wat zijn de haken en ogen aan op die manier stoppen, tijdelijke uitkering krijgen en daarna snel weer doorstart maken met tussentijds wel aan bedrijf blijven werken kwa opbouw achter de schermen.?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, en weer is het de schuld van de gemeente en het IMK :-\ En al eerder een BBZ lening gehad. Wat heb je daar dan mee gedaan? Die zal je wel naar aanleiding van een eerder positief rapport hebben ontvangen. ;)

 

Mijn idee als ervaringsdeskundige: gewoon stoppen (zeker als ik ook je andere topic lees) Puin ruimen, je leven op orde brengen en tegen de tijd dat je alles weer een beetje op de rails hebt met iets nieuws beginnen.

 

En anders een advocaat zoeken en door blijven modderen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, en weer is het de schuld van de gemeente en het IMK :-\ En al eerder een BBZ lening gehad. Wat heb je daar dan mee gedaan? Die zal je wel naar aanleiding van een eerder positief rapport hebben ontvangen. ;)

 

Mijn idee als ervaringsdeskundige: gewoon stoppen (zeker als ik ook je andere topic lees) Puin ruimen, je leven op orde brengen en tegen de tijd dat je alles weer een beetje op de rails hebt met iets nieuws beginnen.

 

En anders een advocaat zoeken en door blijven modderen.

Je hebt geen idee wat de situatie is en wat er allemaal gebeurd is.

En ja, is mede de schuld van gemeente, gemeente waar ik bbz van heb in mindere mate maar meer van buurgemeente.

En daar lopen al 3 juridische procedures door 2 verschillende advocaten kantoren omdat die de zaak wel kennen en zien dat mijn problemen mede door gemeentes veroorzaakt zijn en daar wel vehaals mogelijkheden zien.

En die doen dat echt niet omdat ze rijk worden van die toevoegingen.

 

En IMK.... Wel als er 2500 concurrenten zijn op B2C markt en slechts 2 op de B2B markt en ik gooi bedrijf om waarbij ik me ga richten op b2b markt en IMK zegt doodleuk dat er zeer veel concurrentie op de b2b markt is.....

Vervolgens geef ik marges op verkopen aan voor zowel consumenten markt als zakelijke markt. ( consumenten marge is zeer hoog en zakelijke marge is voor zakelijke markt ook zeer hoog). IMK neemt vervolgens gemiddelde marge van consumenten verkopen en zakelijke verkopen en zet in rapport dat deze gemiddelde marge voor zakelijke markt onwaarschijnlijk hoog is.

 

Vervolgens geef je zeer uitgebreid onderbouwde omzetverwachtingen op die ook nog maar eens vele malen lager zijn als echt realistische omzetten voor de b2b markt

 

Vervolgens zegt IMK dat die omzetten veel te hoog zijn door grote aantal concurrentie op b2c markt terwijl die b2c concurrentie juist de klanten van b2b markt zijn.

 

Dan wordt gesteld dat er geen enkele website online is en dat nog veel geïnvesteerd moet worden om die online te krijgen terwijl ik heb uitgebreid verteld heb en gegevens van websites gegeven heb die gewoon helemaal online zijn en al draaien en zich meerdere klanten per week aanmelden.

 

En eerder (aantal jaar terug) een positief rapport ontvangen. Wat er daarmee gebeurd is is dat er aan de plannen van destijds gewerkt is maar dat die plannen veel moeilijker en duurder bleken als verwacht was. Pas enige tijd terug heb ik die plannen kunnen realiseren. Verder zijn de zwakke plekken zoals IMK die in eerste rapport zag aangepakt en verbeterd zoals zij graag zagen, is de focus nog meer verlegd van b2c naar b2b en is in de tussentijd de benodigde software gerealiseerd.

Daarvoor heb ik echter zware offers moeten brengen en naast dat ze gewoon volledig de plank misslaan met conclusies en aannames rekenen ze me die zware offers kennelijk aan ( moest tijdelijk alles stilleggen om van partners af te komen en nieuwe systeem te kunnen laten bouwen dus heb ik dit jaar zeer weinig omzet maar nu daardoor wel uitgangspunt voor nieuwe opzet van bedrijf. Maar had ik bedrijf niet stilgelegd had ik nu meer omzet gehad maar had bedrijf nieuwe opzet nog steeds niet klaar geweest. Dat was dus paar maanden omzet opofferen om nu sterkere positie in nieuwe branche te hebben.

 

Maar het probleem is nu dus dat als ik tegen gemeente zeg dat ik doorga er ( vooralsnog) geen geld beschikbaar kom en ik dus komende 2 1/2 maand nog maar weinig aan bedrijf kan werken en prive problemen heb.

 

Zeg ik tegen gemeente dat ik stop (en ik schrijf me al dan niet tijdelijk uit bij KVK ) krijg ik geld van gemeente wat voldoende is om mijn prive problemen op te lossen en per direct volledig aan het bedrijf te gaan werken en dat dus te gaan opbouwen.

Met. 2 maanden uitkering voor stoppende ondernemers en 1 maand bijstand kan ik bedrijf vergenoeg opgebouwd hebben om weer normaal winstgevend ( ik heb immers straks vrijwel geen kosten meer) te kunnen laten draaien.

 

Dus zoals nu uitziet moet ik mijn bedrijf tijdelijk stoppen om het te kunnen redden.

 

Na laatste post is er ( na meer als maand van brieven en telefoontjes van mij naar gemeente) dus eindelijk actie ondernomen en is IMK ingeschakeld en is daar deze week een rapport over uitgebracht.

 

Maar zoek dus adviezen over mijn manier waarop ik met bedrijf wil verdergaan, kan ik me dus uitschrijven bij KVK zodat ik voor gemeente gestopt ben en dan dus gedurende 1 a 2 maanden als hobby verderwerken aan opbouw om me dan weer officieel in te schrijven?

Link naar reactie
  • 0
Maar zoek dus adviezen over mijn manier waarop ik met bedrijf wil verdergaan, kan ik me dus uitschrijven bij KVK zodat ik voor gemeente gestopt ben en dan dus gedurende 1 a 2 maanden als hobby verder werken aan opbouw om me dan weer officieel in te schrijven?

 

Je wilt een BBZ uitkering om je bedrijf te stoppen maar ondertussen wel doorgaan met ondernemen? En om dat mogelijk te maken wil je dat onder de noemer hobby doen. Je brengt het als een soort leugentje om bestwil maar de gemeente kan daar heel anders over denken.

 

Als dat bekend wordt en je beticht wordt van oneigenlijk gebruik van de regeling (vriendelijke versie) of gewoon fraude zal dat jouw juridische procedures geen goed doen.

 

Nou ben ik geen jurist of beleidsmedewerker bij de gemeente en kan de consequenties niet goed inschatten maar mijn gevoel zegt gewoon niet doen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen is besloten om per 31 december bedrijf bij KVK op te heffen.

Bij belastingdienst wordt verzoek ingediend btw nummer actief te houden aangezien nog facturen binnen zullen komen en ook nog zullen uitgaan ( in elkgeval verkoop oude voorraad en inventaris die bij doorstart niet meer nodig zijn).

 

Vanaf 1 januari zit ik dan in bijstand en ga ik direct aan de slag met (voorbereidingen) maken van doorstart van bedrijf welke ik dan officieel ergens april of mei wil doen ( dus weer inschrijven bij KVK waarna bijstand weer stopt ( of mogelijk gebruik kan maken van regeling starten vanuit bijstand) .

 

Alle zaken die ik nodig heb voor doorstart (kantoor enz. Enz.) heb ik al of worden me gratis beschikbaar gesteld door verhuurder/leverancier (aangezien deze de markt kennen en de potentie van mijn nieuwe activiteiten kennen).

 

Mocht nu voor geplande datum gaan lopen dan zal ik me eerder weer bij KVK aanmelden.

Maar aanmelding KVK is niet nodig in startfase heeft KVK en belastingdienst me gemeld, zodra ik onder omzet van 10K per jaar zit hoef ik me niet als bedrijf in te schrijven en kan ik inkomsten opgeven als overige inkomsten.

 

Op deze manier kan ik gewoon gebruikmaken van regeling voor stoppende ondernemers (ik stop immers ook daadwerkelijk heel even) en daarna een doorstart met bedrijf maken.

Link naar reactie
  • 0

Voor bijstand mag je niet bij de KVK ingeschreven staan.

Overigens is periode welke ik krijg voor aanvulling stoppende ondernemers bewust heel kort gehouden. Had eerst tot 1 maart de tijd gevraagd.

Maar door deze periode al op 1 januari te laten eindigen kan ik extra snel van start met maken doorstart, nieuwe start of hoe je ook wil noemen.

 

Overigen zal ik me ook nog melden bij gemeentelijke kredietbank om te kijken of met alle schuldeisers een afkoop van schulden bereikt kan worden.

Lukt dat niet wil ik echter niet de wsnp ingaan maar gewoon daarbuiten over langere periode de schuldeisers afbetalen.

Of dat mogelijk is wel afkoop voorstel te doen maar bij mislukken wsnp te weigeren weet ik niet maar dat hoor ik vanzelf bij gemeentelijke kredietbank, anders wordt er ook geen poging tot afkoop ondernomen.

 

Schuldeisers hebben verder geen baat bij aanvragen faillissement want dan ga ik dus failliet of kom ik alsnog in wsnp en in beide gevallen zullen ze in meest gunstige geval 5% van hun vordering betaald krijgen (op basis van dat ik een goede baan zou vinden en de hoogte van alle schulden). Verder zijn al mijn bezittingen zowel zakelijk als prive verpand dus daar is ook niks te halen (degene aan wie verpand is zullen niet (snel) tot uitwinnen overgaan.)

Link naar reactie
  • 0

Nou, laten we hopen dat het je allemaal gaat lukken, want je zit al zo diep in de shit schijnbaar en dan kom je er alleen nog maar veel dieper in en er nooit meer uit. En je weet het, die 3 maanden zijn zo voorbij.

 

Zelf zou ik het echt nooit doen en zou ik eerder het advies van henkh opvolgen. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Belastingdienst en KVK kunnen wel roepen dat het mogelijk is maar heb je het ook bij je contactpersoon bij gemeente na gevraagd?

 

En wat vindt jouw advocaat ervan met betrekking tot alle procedures die er lopen of nog gestart gaan worden. Zelf denk ik dat dit jouw positie daarin niet ten goede komt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij gemeente heb ik aangegeven dat ik btwnummer actief hou vanwege nog komende facturen. Is verder niet op gereageerd.

 

Advocaat vond dit meest verstandige werkwijze.

Als ik zaak tegen gemeente zou winnen zou ik 3 maanden aanvulling voor stoppende ondernemers moeten terugbetalen. Maar daar tegenover staat dat ik dan over veel langere periode uitkering tot bijstand en andere zaken krijg die veel hoger zijn als nu te ontvangen aanvulling.

 

Heb gemeente ook aangegeven dat ik van plan ben doorstart te maken. Gemeente (afdeling zelfstandigen) gaf aan dat na het stoppen van bedrijf het mij altijd vrij staat om weer opnieuw voor mezelf te beginnen maar dat bijstand dan weer stopt.

 

Maar (onder voorwaarden??) mag je als je in de bijstand zit wel gewoon weer werken aan het starten van een bedrijf.

Zodra mijn omzet dus boven de 10k per jaar uitkomt moet ik me verplicht weer bij KVK registreren en vervalt mijn bijstand dus weer.

Maar dan zouden we in ergste geval weer op 65% bijstand komen maar zijn prive problemen die er waren met o?a. Mijn dochter ondertussen opgelost en kan ik dus 100% aan bedrijf werken en kan ik dus voldoende verdienen om op normaal inkomen te komen.

Link naar reactie
  • 0

Maar (onder voorwaarden??) mag je als je in de bijstand zit wel gewoon weer werken aan het starten van een bedrijf.

Zodra mijn omzet dus boven de 10k per jaar uitkomt moet ik me verplicht weer bij KVK registreren en vervalt mijn bijstand dus weer.

 

En weer interpreteer je de regels heel erg zwart/wit :P Als het maar in jouw eigen straatje past :-\

 

Je hamert continue op een bijstandsuitkering en dat je daarmee binnen no-time weer boven jan bent. Nu ben ik als vrijwilliger betrokken bij deze groep en ik kan je verzekeren dat een gezinnetje met alleen bijstand momenteel behoorlijk afzien is. Eindjes aan elkaar knopen, voedselbank, leven van krijgertjes of winkelen bij de rec-shop en zo voort. En ruimte om schulden af te lossen is er niet op het deel na wat boven de beslagvrije voet ligt.

 

Tel je knaken en ga doen wat in je forumnaam zit: Saneren en je leven weer op de rails zetten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik interpreteer de regels niet ik stel vragen aan gemeente, KVK en belasting en hoor wat die zeggen. Maar zal die link van je eens gaan lezen.

En bijstand is zeker wel een vetpot als je al heel lang leeft van ongeveer 65% van de bijstandsnorm.

Maar hebben die bijstand ook enkel nodig om dochtertje komende 2 1/2 maand naar dagverblijf te doen tot ze naar school gaat zodat ik tijd heb om geld te verdienen. Dat is momenteel 85% van mijn probleem.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik interpreteer de regels niet ik stel vragen aan gemeente, KVK en belasting en hoor wat die zeggen.

 

Ik hoop dat je hun uitspraken ook op papier bevestigd krijgt want als het op zeggen aankomt hebben mensen heel snel last van geheugenverlies.

 

Maar zal die link van je eens gaan lezen.

 

Lijkt me een goed plan en stel je vragen dan nogmaals via mail en sta op een reactie.

 

En bijstand is zeker wel een vetpot als je al heel lang leeft van ongeveer 65% van de bijstandsnorm.

 

Dit is nog lager dan de norm voor een alleenstaande en of je hier een gezin van kan draaien? waarschijnlijk alleen als je schuld op schuld stapelt.

 

enkel nodig om dochtertje komende 2 1/2 maand naar dagverblijf te doen tot ze naar school gaat zodat ik tijd heb om geld te verdienen.

 

Daar hebben we het al eerder over gehad: Je denkt nog steeds in problemen, als geld verdienen zo snel gaat moet je denken in oplossingen en dan had je dit topic waarschijnlijk niet eens aan te hoeven maken.

 

Link naar reactie
  • 0
Wat zijn de haken en ogen aan op die manier stoppen, tijdelijke uitkering krijgen en daarna snel weer doorstart maken met tussentijds wel aan bedrijf blijven werken kwa opbouw achter de schermen.?

 

Goed, het antwoord is intussen al meerdere keren gegeven, maar blijkbaar niet wat jij had willen horen en ga je gewoon doen wat je zelf wilt.

 

Nog andere vragen? Nee? Dan spreken we je vast wel over een maand of 3 a 4 weer.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 2
Goed, het antwoord is intussen al meerdere keren gegeven, maar blijkbaar niet wat jij had willen horen en ga je gewoon doen wat je zelf wilt.

 

uit eigen ervaring weet ik hoe verdomd moeilijk het is om afscheid van jouw "eigen kindje" te nemen. En hulp zoeken of zaken aanpakken staat vaak niet in het woordenboek van de ondernemer. En dan zak je steeds verder weg vooral als er ook geen "knaken" zijn om advies in te kopen.

 

Met TS inmiddels via PM contact gehad en aangeboden om eens een uurtje te sparren. Niet als professionele hulpverlener maar gewoon vanuit mijn eigen ervaring. en misschien een paar handvatten geven om uit de misère te komen.

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen zijn mijn 2 bedrijven uitgeschreven bij de KvK.

Afhandeling met gemeente wacht ik nog op doordat die vorige week en deze week op vakantie zijn.

BTWnummer blijft nu nog ongeveer 6 weken actief en kan ik dus blijven gebruiken.

Heb me aangemeld voor Wwb uitkering en wacht nu op brief van hun met hoe dat verder in zijn werk gaat.

 

Per volgende week gaat mijn dochtertje 2 dagdelen naar opvang waardoor ik iets meer tijd beschikbaar krijg en zodra Wwb rond is gaat ze nog 2 a 3 dagen naar kinderdagverblijf waardoor ik grootste deel van de week weer beschikbaar ben.

Met Uwv (of welke andere instantie je ook bij terecht komt met Wwb) zal ik gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor doorstart van bedrijf.

 

Verder zal mijn advocaat volgende week bezwaar gaan maken tegen het IMK rapport en afwijzing van gemeente.

 

Ook volgende week een afspraak met Henk om eens zijn ervaring aan te horen met problemen en stoppen en kijken of hij op basis van uitgebreidere info nog adviezen heeft.

 

Verder ook naar bureau schuldhulpverlening om te kijken wat de mogelijkheden zijn van minnelijk schulden akkoord (wil hoe dan ook WSNP/Faillissement proberen te voorkomen en heb daar wel wat redelijke (naar mijn mening zeer sterke) argumenten voor achter de hand waarom dat echt de allerslechtste optie is voor schuldeisers.

 

Komt even een hoop op me af kwa afronding en mogelijke nieuwe start maar heb er nog veel vertrouwen in dat alles goedkomt.

Link naar reactie
  • 0

komende maandag ga ik met Sanering mijn ervaringen delen. Gewoon eens vertellen hoe diep ik 2006 in de sh*t zat en op wat voor manier ik daar sterker dan ooit uitgekomen ben. Misschien dat mijn verhaal hem handvatten geeft om de juiste stappen te nemen.

 

Zelf heb ik er van geleerd dat hoe diep het dal ook is je er altijd weer uit kan komen met de nodige offers en inzet.

Link naar reactie
  • 0

zit momenteel in behoorlijk diep dal, maar hoe waardeloos deze situatie ook is bied deze situatie wel goede mogelijkheden om snel vanuit het dal op zeeniveau te komen. Kan ik van daaruit weer gaan kijken hoe we de bergen kunnen beklimmen ;-)

 

Ben benieuwd naar de ervaringen van Henk en zijn kijk op de zaken.

 

Voorlopig eerst even de grootste uitdaging: de boekhouding op orde krijgen (dat is redelijk op orde) en aangifte inkomstenbelasting doen zonder boekhouder (dit liet ik dus altijd doen maar is geen geld voor momenteel).

Link naar reactie
  • 1

Aangifte inkomstenbelasting zou ik even mee wachten tot eind maart En vanuit mijn ervaring als belastinginvuller voor FNV en ouderenbonden kan ik misschien nog wel wat ondersteuning bieden. En als ik er niet uit kom kunnen we wel een beroep doen op de expertise die hier op HL aanwezig is. ;)

Link naar reactie
  • 0

My 2 cents,

 

-Dit klinkt als crediteuren benadeling. Waarbij je wellicht gezeur krijgt met de curator. (Goodwill, portefeuille)

-Het is jammer dat je financiering is afgewezen, maar het is jou verantwoordelijkheid om je verplichtingen na te komen en van niemand anders.

 

Toch succes met je -doorstart- !

Ik ben niet failliet dus is er ook geen curator.

Dat probeer ik juist te voorkomen.

Zakelijke goederen zijn verpand aan de gemeente maar die maakt (vooralsnog) geen gebruik van dat pandrecht.

Alle zakelijke goederen en software blijven dus gewoon mijn eigendom en kan ik dus naar wens inzetten voor doorstart.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.