• 0

hulp bij zoeken investering

hallo allemaal,

 

ik heb bijna alles gelezen op dit forum van de afgelopen half jaar moet zeggen dat het er goed uit ziet en dat ik benieuwd ben of een van jullie mij kunnen helpen.

 

ik heb 2,5 jaar en franchise onderneming gehad. die heeft 2 jaar erg goed gelopen en financieel niet mogen klagen. door prive omstandigheden is het allemaal moeilijk gegaan en dat resulteerde in een bkr registratie van 5000 euro in een tijd van 1 jaar. ( door omstandigheden ) daarvoor had ik al een lening van 18000 euro door het verlies van het wel bekende legio lease verhaal. wat mijn ouders opgehoest hebben bij de aankoop van een huis. en daarna het bedrag weer op eigen naam. dus een registratie wat naar mijn mening niet geheel miijn eigen schuld is. ( heb helaas achteraf gezien geleefd samen met partner naar de centen die we hadden en niet terug gefinanciert naar de kredieten)

 

deze problemen zorgen ervoor dat ik geen kans maak bij banken voor een investering zoals jullie snappen. maar ik hoor hier en daar dat er wel mogelijkheden zijn omdat als je een bkr verleden goed kan onderbouwen er niet toe doet klopt dat???

 

de investering is voor een nieuw multimedia concept wat ook al goed bevonden is door bemiddelaars maar die een behoorlijk bedrag vragen voor te bemiddelen maar dat geld heb ik niet op dit moment.. dus ben ook op zoek naar een kosteloze bemiddelaar of evt achteraf betalen als alles geslaagd is.

 

het concept zou ik graag als er intresse is prive met je willen doorlopen omdat het een totaal nieuw concept is gelieve niet openbaar te maken. het is een concept op lange termijn en doorgroeimogelijkheden naar een nationaal plan en wellicht internationaal. heb afgelopen 3 maanden volledig gericht op de oprichting van het bedrijf. dat heeft geresulteerd in wee een stuk slimmer. ook is alles zover geregeld dat het enkel alleen een aantal handtekeningen zullen voldoen om het meteen op te starten ( zoals drukkerijen, grafisch vormgevers, verspreidingsmogelijkheden.enz) dus rest enkel alleen de financiering nog.

 

 

wie kan mij helpen? qua info of hulp bij zoeken van een investeerder.

 

alvast bedankt

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

indien je bij een bank aanklopt, is het van groot belang de oorzaak en oplossing van je BKR registratie te vermelden. Als ze bij de analyse van je kredietvraag er achter komen, en dat doen ze toch wel, en je hebt het verzwegen, kan je het schudden. Je hebt dus wel degelijk kansen bij een bank, een BKR van 5K is echt niet zoveel.

 

Een bemiddelaar die geld vraagt is niet altijd de beste oplossing en echt niet altijd nodig. Als je even zelf rondsnuffelt kan je zo tientallen business angels of venture capitalists vinden. die willen echt wel naar je propositie kijken.

 

Succes.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

voor investeerders en bemiddelaars zie www.nebib.nl/gids Hij is nog niet af, maar schiet al lekker op.

 

Of het je gaat lukken om investeerders te vinden, weet ik niet. Je verhaal is super vaag en als je tot op heden alleen maar "dure" bemiddelaars hebt gevonden, heb je niet goed gezocht. (tenzij je een paar honderden euri ook al duur vind).

 

Voor "gratis" bemiddelaars moet je bij Syntens zijn. But you get what you pay for. :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

het is niet mijn bedoeling om vaag te zijn. ik heb ook meerdere bemiddelingsbureau's gevonden ook die het kosteloos doen. maar waar ik helaas weinig vertrouwen in heb.

 

mijn bkr is geen 5k maar 23k omdat die 18k erook nog bij komen van het legio lease verhaal. zal het dan nog mogelijk zijn om naar een bank te stappen??

 

mvg dcconsulting

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

Een bank checkt ALTIJD bij BKR, verzwijgen heeft dus geen nut.

 

Overigens checken investeerders ook bij BKR als die de mogelijkheid hebben, er zijn wegen om daar te komen.

 

Voor BKR maakt niet uit wat de oorzaken zijn voor een registratie, of de hoogte, een bank zal kijken naar de registratie, niet naar het hoogte, maar of een investeerder dat ook zal doen?

 

Als je plan goed is en je hebt er vertrouwen in, kun je overwegen om het te doen met een bemiddelingsbureau die accoord gaat met een percentage.

 

Dat vergroot vaak de inspanning van een bemiddelingsbureau en hoeft je in het begin toch niets te kosten.

 

Succes

 

(Geld verliezen met Legio Lease?

Je verliest pas als je verkoopt, inmiddels zijn de meeste (grote uitzondering Ahold) aandelenportefeuilles zoals van Legio Lease / La Bouchere al ruim hoger dan de aankoopbedragen eind jaren 90.)

Helpende hand voor slachtoffers van aannemersfouten http://heso.nl

Helpend brein voor info over passief inkomen http://gelukkigmetgeld.nl

Helpend hart voor eye openers http://www.facebook.com/TonyVerheijFanpage

Link naar reactie
  • 0

ook zou ik graag willen weten of als je een participatie aangaat ( wat beschreven staat als dat de investeerders aandeelhouder van het bedrijf gaan worden) hoe dat precies in zijn werk gaat.

 

 

graag tot snel..

 

dcconsulting

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

ja gelijk heb je.. wat betreft het lease verhaal.. ik ben in 2002 gestart met een eigen woning oplevering van het huis was jan 2003 3 januari kreeg ik een brief van bkr dat ik 18000 euro schuld had. terwijl ik dec 2002 te horen heb gekregen dat ik schoon was. maar mijn huis was al gekocht dus moet je de hele som afkopen anders gaat definitieve koop van huis niet door met gevolg dat je 10 % van huis moet betalen en alles was al aangeschaft ( meubelen , witgoed en ga zo maar door)

 

 

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer het louter een registratie is m.b.t. de hoogte van de openstaande kredieten, dan zal de bank alles beoordelen naar draagkracht. Is er geen vast inkomen maar alleen een ondernemingsplan dan wordt het een lastige zaak. Je hebt inmiddels 23k openstaan en hetgeen je nodig hebt wordt hierbij opgeteld. Wat zijn de zekerheden die je te bieden hebt? (overwaarde, inkomenssituatie van jezelf en eventuele partner)

 

Betreft de BKR registratie ook achterstandscoderingen en heb je hier geen plausibele verklaring voor, dan wordt het heel erg moeilijk.

 

 

 

 

(Geld verliezen met Legio Lease?

Je verliest pas als je verkoopt, inmiddels zijn de meeste (grote uitzondering Ahold) aandelenportefeuilles zoals van Legio Lease / La Bouchere al ruim hoger dan de aankoopbedragen eind jaren 90.)

 

Bekijk ook de actuele stand van zaken en hanteer daarbij de koersen van 2000 tot en met heden.

 

Het probleem van de effectenlease malaise is vooral gelegen in de korte termijn contracten die aangeboden werden in de periode 2000-2003. Met name Legio Lease werkte met een aandelenbeleggingsconstructie binnen een contractsduur van drie jaren, waarbij ook niet werd afgelost op de hoofdsom. (ook de beleggingshorizon bedraagt dan 3 jaar) Deze kun je wel eenmalig verlengen, hetgeen ook weer rentebetalingen met zich meebrengt. Er wordt zeker veel verlies geleden met deze contracten! Was je ingestapt bij een index van 655, dan heb je zeker een probleem en zul je verlies moeten nemen.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

waarom is de bank dan opzoek naar een vast inkomen als ik toch een eigen onderneming ga opstarten misschien is dat een rare vraag , maar dat is toch zo? bedoel dat inkomen is er dan toch niet meer? en mijn partner werkt maar parttime en heb geen zekerheden. evt alleen de auto van mijn oudders.. ongeveer de waarde van 23000 euro.. zal dat genoeg zijn voor een evt 115000 euro??

 

 

d c

 

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen kijken of je iets in de overwaardesfeer zou kunnen doen. Maar ik zie dat je het huis sinds 2002 in bezit hebt. Wanneer je toendertijd een tophypotheek af hebt moeten sluiten dan zit er momenteel weinig rek in. De kapitaalsbehoefte die je hebt is groot. Ik denk dat je bij de banken weinig kans maakt. Zij willen alleen verstrekken wanneer er genoeg zekerheden zijn. Lees de colums van Ties eens goed door, deze verschaffen je veel duidelijkheid over mogelijke alternatieven en wat daarbij komet kijken.

 

Veel succes

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

zeer intressante colums.. ben zeker er wijzer van geworden.. voor het ondernemer zijn en wat voor investeerders er zijn. maar heb nog steeds het gevoel van een missing link bedoel heb echt alles tot in details geregeld. en nu nog alleen een investeerder.. snappen jullie een beetje wat ik bedoel? graag zou ik mijn concept aan iemand willen voorleggen en zijn mening hierover weten en dan mij een tip geven wat de beste mogelijke manier is om te laten investeren ( bedoel dan welke mogelijkheid het beste is )

 

 

dc

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

het is toch jouw idee? met jou drive, kennis en ervaring kan jij de zaak opbouwen. zodra je 'life' gaat kan iedereen de zaak toch zien en alsnog kopieren.

natuurlijk, sommige ideeen zijn zo uniek dat je ze zolang mogelijk geheim wilt houden, maar dat zijn er niet zoveel hoor.

 

Naar mijn overtuiging zijn er in dit forum zat mensen die je belangeloos willen adviseren. maak er gebruik van.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

dank je voor het vertrouwen... ik zal een gok wagen en hier mijn concept neer zetten en hopen op positieve reacties.

 

Het gaat een gids worden een bedrijvengids voor particulieren die zijn er wel meer denk ik he maar deze gids bevat 90 branches iedere branche heeft 4 advertenties dat betekend dus dat de klanten maar 3 directe concurrenten hebben in hun branche. in tegenstelling dan bijv de goude gids. en ook een makkelijkere keuze voor de consument.de branches zijn puur consument gericht ( dus geen grote metaal bedrijven e.d maar sportwinkels,advokaten, aannemers,schoonheidssalons e.d)

de gids word gestoken in een harde kaft en dik papier van binnen dus geen telefoonboek papier het word dus een bewaar editie. de klanten krijgen een pagina a4 formaat full collor. dus niet eerste de beste gids denk ik zo.

de gids word huis aan huis verspreid door een verspreidings organisatie

daarbij komen de klanten op internet zodat de consumenten ook kunnen zoeken op het internet. daarbij gaat er nog een 0900 nummer aangekoppeld worden. waarom?? dat laat ik nog even in het midden dit totale produkt heeft een kostprijs per jaar wat niet al te hoog is en een hele pagina telegraaf voor 1 dag!! is duurder als voor deze gids voor 1 jaar.

 

er zullen 50 steden aangedaan worden in heel nl met een tijdsbestek van 3 jaar. rond het 2de jaar zal een onderzoek plaats vinden of het ook mogelijk is de gids uit te brengen in regio's ( bijv 2 kleine steden ) daarna mogelijkheden bekijken internationaal te beginnen met de benelux.

 

dc

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

uhmm dat zou ik graag persoonlijk willen vertellen en niet hier open bloot op de site..als dat kan tenminste.

 

 

en wat vind u an het concept??

 

na het uitkomen van de 1ste gids bestaan er al de mogelijkheden om de helft of zelfs helemaal het kapitaal terug te geven aan de investeerder...

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk heb ik het niet zo op gidsen. Ze kosten heel veel tijd en geld en zijn erg lastig winstgevend te maken. De meeste bedrijven zijn ook een beetje gidsenmoe. Er zijn nogal wat charlatans in de markt geweest. Maar dat is puur mijn persoonlijke visie. Daar hoe je je niks van aan te trekken..

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

maar waarom dan de vraag hoeveel de investering zou moeten zijn en wat de winst gaat worden???

 

en het is niet zo maar een gids... het is een manier van adverteren dat uit onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt hoe een bedrijf adverteerd als het maar wat opbrengt voor de ondernemer... daar gaa het juist om..

 

maar los van of u tegen gidsen bent of niet.. wat vind u van het concept.??

 

en wat bedoeld u met charlatans? nooit van gehoord.. en waarom is het moeilijk winstgevend te maken..??

 

sorry voor al die vragen..

 

 

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

Vragen geeft niet hoor. Hier wat antwoorden:

 

De meeste plannen stranden niet op de kwaliteit van het idee, maar op de mogelijkheid om er geld mee te verdienen. Als ik weet wat je gaat investeren en ik weet ook wat je denkt te gaan verdienen, kan ik een grove inschatting maken van de haalbaarheid van je plan.

 

Wat ik van je concept vind? Dat moet je aan iemand anders vragen. Ik vind gidsen gewoon niks. Ligt niet aan jouw concept, maar aan mijn voorkeur. Meestal kloppen de verhoudingen tussen uitgaven en inkomsten voor deze plannen niet.

 

Charlatans zij oplichters, die advertenties in lijsten of gidsen verkopen die niet uitgegeven worden of die aan willekeurige mensen facturen sturen voor opname in de gids, in de hoop dat iemand per ongeluk betaald. Er wordt al jaren gewaarschuwd voor dit soort praktijken in consumentenprogramma's, de Kamer van Koophandel en MKB Nederland.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.