Ga naar inhoud

Omzet inboeken over meerdere maanden

Geplaatst:

klaas1985

Beste,

 

Ik doe mijn eigen boekhouding, aangezien ik een klein bedrijf heb dat niet veel transacties heeft. Ik vraag me alleen af hoe ik de omzet moet inboeken bij opdrachten die meerdere maanden lopen. Ik heb een eigen webdesign bureau en soms komt het voor dat er meerdere maanden verstrijken voordat ik een factuur kan versturen.

 

Hoe moet ik dit inboeken? Moet ik de omzet gelijkmatig uitsmeren over de maanden dat ik over een opdracht doe? Of kan ik als ik een opdracht aanneem in bijv. November ook in November de omzet boeken en een post 'Nog te factureren omzet' aanmaken?

 

Ik hoor graag wat ik moet doen?

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

mmint

Wat staat er op die factuur?

Is het een totaalbedrag wat je vooraf bent overeengekomen, incl. evt. meerwerk of is het een totaal van alle in die periode bestede uren?

 

Waarom kan je pas na die meerdere maanden factureren? Wat is de reden?

 

 

Geplaatst:

klaas1985

  • Auteur

Op de factuur staat een totaalbedrag dat vooraf overeengekomen is. Ik factuureer pas als alles is afgerond en de websites online gezet worden.

 

Geplaatst:

mmint

In dat geval lijkt een evenredige verdeling onzinnig. Zelf boek ik dergelijke opdrachten op factuurbasis.

Geplaatst:

henkh

hooguit dat je het deel wat nog niet gefactureerd is aan het eind van het jaar opneemt als onderhanden werk in het geval dat de factuur pas in januari of later verzonden wordt.

Geplaatst:

Dennis_van_Dijk

hooguit dat je het deel wat nog niet gefactureerd is aan het eind van het jaar opneemt als onderhanden werk in het geval dat de factuur pas in januari of later verzonden wordt.

 

NIet hooguit, dit is de enige verplichting die je hebt.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Geplaatst:

henkh

Inderdaad, heb ik geen last van. factureer uren achteraf en omdat ik 30/31 december vrij ben maak ik een van die dagen alle facturen. ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.