• 0

Oprichtingsakte BV

Beste HL-ers,

 

Binnenkort wil ik met een partner een BV opzetten. De eisen die hangen aan een BV ken ik ongeveer wel, maar nu wil ik weten waar je een oprichtingsakte kan laten opstellen? Wat de kosten daarvan zijn? en eventueel andere belangrijke zaken die om de hoek komen kijken bij deze zgh. oprichtingsakte.

 

MVG JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de info tot zover. Ik heb nog een vraag met betrekking tot de oprichting van een BV. Voor de bedrijfsfinanciering willen we naar een bank gaan, in de vorm van een bankkrediet. Kan op basis van dit bankkrediet een BV worden opgezet?

 

Wie weet er antwoord op deze vraag.

 

MVG JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info tot zover. Ik heb nog een vraag met betrekking tot de oprichting van een BV. Voor de bedrijfsfinanciering willen we naar een bank gaan, in de vorm van een bankkrediet. Kan op basis van dit bankkrediet een BV worden opgezet?

 

Wie weet er antwoord op deze vraag.

 

MVG JW

 

Bedoel je dat je dit bankkrediet wilt gebruiken om aan de inbreng van 18.000 euro eigen vermogen te komen?

 

Dit kan volgens mij alleen als je dit krediet privé afsluit.

Link naar reactie
  • 0

Het is de bedoeling dat met het verkregen bankrediet diverse bedrijfsmiddelen worden aangeschaft om de onderneming op te zetten. Dit bedrag gaat over de noodzakelijke 18.000 E voor een BV. Dit maakt het dus mogelijk een BV op te richten. Maar is deze constructie legaal en toepasbaar?

 

MVG JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat een bank krediet gaat verschaffen aan een bv zonder eigen vermogen .

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar uit het oogpunt van de bank (qua risico) zou ik hier nooit aan beginnen.

 

Dus als je zelf geen geld hebt om in de bv in te brengen wordt dit een lastig verhaal denk ik.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat een bank krediet gaat verschaffen aan een bv zonder eigen vermogen .

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar uit het oogpunt van de bank (qua risico) zou ik hier nooit aan beginnen.

 

Dus als je zelf geen geld hebt om in de bv in te brengen wordt dit een lastig verhaal denk ik.

 

 

Het is nog sterker. Een bank zal geen krediet verschaffen aan een rechtspersoon die nog niet bestaat. Hooguit een krediet aan de vennoten van de BV i.o., maar dat staat gelijk aan een persoonlijk krediet.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Aha, Tja..........moeilijk. de bank vraagt voor een zakelijk krediet eerst een KVK inschrijving. Dit kan immers niet de BV zijn omdat je juist nog geen krediet hebt om je BV op te baseren. Ik begrijp hem. Het E.V. is 2000 E.

 

Wellicht moeten we in eerste instantie uitwijken naar een VOF, alhoewel een lege BV wel gekocht kan worden. Ik weet uiteraard dat daar haken en ogen aan zitten.

 

Oke bedankt.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Het is de bedoeling dat met het verkregen bankrediet diverse bedrijfsmiddelen worden aangeschaft om de onderneming op te zetten. Dit bedrag gaat over de noodzakelijke 18.000 E voor een BV. Dit maakt het dus mogelijk een BV op te richten. Maar is deze constructie legaal en toepasbaar?

 

MVG JW

 

Nee dat werkt niet, dan is het eigen vermogen van de BV nog steeds 0.

(schuld 18.000, activa 18.000)

 

Je moet die 18.000 zelf inleggen (je mag hem in privé lenen, dat is geen probleem) als de BV opgericht is, kan je het geld van de rekening halen en teruggeven aan degene die het je geleend heeft. Je hebt dan wél een schuld aan de zaak, die opeisbaar is als de zaak in gebreke blijft. Zoek onder "kasrondje"

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.