Mijn naam is Wendy en ik zit met de volgende dilemma.
Vorig jaar ben ik een bedrijf begonnen. Dit mede dankzij een leverancierskrediet van 15000 euro. Zelf heb ik er 10000 ingestoken en ruim 6 maanden zonder salaris gewerkt. Helemaal niet erg want een bedrijf opbouwen kost geld en tijd.
Het bedrijf begint goed te lopen en de kosten worden eruit gehaald. De krediet word netjes elke maand betaald alsmede de andere vaste lasten. Ik heb dus, buiten de krediet, geen schulden.
Nu heb ik een geweldig aanbod gekregen een andere onderneming te starten. Helaas kan ik dit niet combineren met mijn huidige ondernemeing en ben van plan deze over te doen aan een personeelslid.
Nu mijn vraag:
Dit personeelslid beschikt niet over voldoende middelen om het bedrijf over te nemen. Ik heb voorgesteld dat als hij de leverancierskrediet over neemt, een het resterende middels een achtergestelde lening maandelijks aan mij aflost, ik daar tevreden mee ben. Kan dit? Of moet mijn leverancier daarmee instemmen?
En hoe werkt het me de overige lasten zoals het huurpand? Moet de verhuurder daar ook mee instemmen? Ik ben helaas niet in staat het krediet in één keer af te lossen op dit moment.
Ik hoor het graag van jullie aangezien ik volgende week woensdag moet beslissen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wendy1985
Wendy1985
Hoi Allemaal,
Mijn naam is Wendy en ik zit met de volgende dilemma.
Vorig jaar ben ik een bedrijf begonnen. Dit mede dankzij een leverancierskrediet van 15000 euro. Zelf heb ik er 10000 ingestoken en ruim 6 maanden zonder salaris gewerkt. Helemaal niet erg want een bedrijf opbouwen kost geld en tijd.
Het bedrijf begint goed te lopen en de kosten worden eruit gehaald. De krediet word netjes elke maand betaald alsmede de andere vaste lasten. Ik heb dus, buiten de krediet, geen schulden.
Nu heb ik een geweldig aanbod gekregen een andere onderneming te starten. Helaas kan ik dit niet combineren met mijn huidige ondernemeing en ben van plan deze over te doen aan een personeelslid.
Nu mijn vraag:
Dit personeelslid beschikt niet over voldoende middelen om het bedrijf over te nemen. Ik heb voorgesteld dat als hij de leverancierskrediet over neemt, een het resterende middels een achtergestelde lening maandelijks aan mij aflost, ik daar tevreden mee ben. Kan dit? Of moet mijn leverancier daarmee instemmen?
En hoe werkt het me de overige lasten zoals het huurpand? Moet de verhuurder daar ook mee instemmen? Ik ben helaas niet in staat het krediet in één keer af te lossen op dit moment.
Ik hoor het graag van jullie aangezien ik volgende week woensdag moet beslissen.
Groetjes Wendy
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag