• 0

kleinschallig koude hapjes service vanuit eigen huis, keuken

Ben nieuw dus weet nog niet hoe het werkt

ik heb jaren in de catering gewerkt en nu huisvrouw,

nu lijkt het mij leuk om thuis koude hapjes te bereiden en dat als een soort catering te kunnen aanbieden

maar van huis uit, en ook alleen eerst gewoon kleine koude hapjes

maar mag het nu wel, of juist niet ook ivm evt een website maken waarop ik bv het promoot

wie kan mij daar meer over vertellen, vind het al best eng om zulke stappen te moeten ondernemen maar soms moet je gewoon wat je graag wil proberen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou wel eerst inschrijven bij de kvk. Als het goed is, is dit nog steeds gratis (begin dit jaar nog wel). En dan gewoon starten met een website maken en klantcontacten leggen en zo proberen een eerste order binnen te krijgen.

Belangrijk dat je een kvk nummer op je website zet. Dit wekt vertrouwen maar bedrijven hebben dit ook nodig voor de btw.

 

Je inschrijven bij de kvk is niet zo spannend en daarna gewoon beginnen en kijken of je het leuk vind en of het aanslaat. En wie weet is er wel een markt voor, bij de AH zie ik de hoek van de borrelhapjes ook steeds groter worden. Mensen kiezen toch voor gemak en willen daar een prijs voor betalen.

Link naar reactie
  • 0

 

beste Cornelia,

 

Je hebt geen speciale vergunningen of registraties nodig.

Ga bij je gemeente na wat de regels zijn voor het uitoefenen van een bedrijf aan huis .

 

Als je eet- en drinkwaren bereidt moet je hiermee veilig omgaan. Informatie over de regels vindt je op onze site .

 

Als je een cateringbedrijf aan huis heb en je gebruikt je keuken zowel zakelijk als privé dan moet je duidelijk onderscheid maken tussen levensmiddelen voor de catering en levensmiddelen voor jezelf. Gebruik bijvoorbeeld verschillende koelkasten. Of breng de tekst 'privé' op producten aan. Doe je dit niet, dan gaat de Voedsel- en Warenautoriteit er bij controle van uit dat alle levensmiddelen bestemd zijn voor de catering. Deze moeten dan allemaal voldoen aan de HACCP-eisen.

 

Vriendelijke groet, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn inschrijven in 2005 zeiden ze bij de KvK: Zodra jij je bedrijf promoot ben je een ondernemer voor de KvK.

Promoten is folders, advertenties, website enz. Als je actief klanten zoekt is het een onderneming.

 

Dus mag het?

Vanuit die kant gezien: Nee!

 

Maar net als JvdP zegt: waarom zou je het niet doen!? Ik vond het ook best eng en koos er juist voor om alles goed te regelen met KvK en Belastingdienst zodat ik niet achteraf gezeur had.

 

kost niks, je komt professioneel over en je beschermt je handelsnaam e.d. gelijk door de inschrijving.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Misschien een tip, die niets met je vraag je maken heeft.

 

Wij doen heel veel opdrachten op scholen, denk hierbij aan nieuwjaarsrecepties, openingen van nieuwe gebouwen, open dagen etc etc.

Een veel gehoorde klacht is dat de hapjes duur en niet lekker zijn, alleen bij de hele dure cateraars, maar dan is bediening en meubilair vaak verplicht

Scholen willen juist kosten besparen door hier leerlingen voor in te zetten.

 

Ik ga geen namen/adressen doorgeven, maar als je gestart bent en er aan toe bent om een proefsetje te maken, dan wil ik je naam wel laten vallen bij die scholen. Ik blijf er dan verder zelf buiten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.