• 0

Ervaring met Shared Revenue progamma's?

Hallo,

 

Wie heeft er ervaring met "shared revenue" programma's op het Internet?

 

In january 2005 gaan wij "live" met een onze website die gericht is op een specifieke doelgroep(treinreiziers). Onze service is een GRATIS service waarbij de gebruiker op een eenvoudige manier OPROEPEN kan plaatsen om alsnog met iemand in contact te komen die hij/zij ontmoet heeft.

 

Onze inkomsten willen we gaan krijgen door naast de GRATIS service in samenwerking met "content leveranciers" overige diensten aan te bieden die aansluiten bij de beoogde doelgroep.

 

Hierbij moet je dan denken aan:

Mobile services (ringtones, sms etc).

Muziek download (via een white label).

Games

Funcards.

 

Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de resultaten? Er zijn vele aanbieders van content maar wat is de betrouwbaarheid?

 

Met vr. gr.

Bastiaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

kan je iets vertellen over:

- hoe ga je je doelgroep bereiken?

- hoe ga je geld verdienen?

 

shared revenue: je kunt dit ook zelf doen, middels de kick-back fee van bijvoorbeeld de telecom operators. als je daar een andere partij tussen stopt, blijft er nog minder over. een normale kick-back fee is 14%.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Doelgroep benaderen in 2 fases:

 

Fase 1 is op eenvoudige manier via flyer-acties op stations in Nederland. Te betalen en eenvoudig uit te voeren.

 

Wanneer service aanslaat is het zaak om een constante stroom bezoekers te genereren. Wanneer dit eenmaal gelukt is (search engine positionering en andere low-budget acties) willen we dus overige diensten gaan integreren die inkomsten kunnen opleveren (shared revenue en reclame).

 

Vervolgens is het dan zaak om te zien wat verhouding wordt tussen aantal bezoekers en de daarbij komende inkomsten.

 

Indien alles succesvol is, is het natuurlijk zaak om de bezoekersaantallen verder uit te breiden. Dit kan dan door gerichte campagne in bijvoorbeeld Rails of Metro.

Is prijzig maar zonder het nemen van een risico kom je er natuurlijk nooit.

Plaatsten advertentie -> toename bezoekers -> wat zijn gevolgen voor inkomsten.

 

Indien dit dus positief is weet je dat je dus verder kunt kijken. Doel van de service is om uit te groeien tot een contact-portal voor alle treinreizigers binnen Nederland.

 

Als dit concept succesvol is hebben we ook een tweede service klaar liggen, gericht op een nog grotere doelgroep.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

tenzij je dagelijks honderdduizenden folders uitdeelt, zie ik niet helemaal hoe je voldoende traffic kan genereren om vervolgens op indirecte wijze, bijvoorbeeld middels kick-back fee, voldoende inkomsten kan genereren.

 

daarnaast geldt m.i. dat je klanten echt niet dagelijks een leuk reisgenootje (m/v) zullen zien, die ze vervolgens ook nog niet kunnen/willen aanspreken, en dan vervolgens via jullie site gaan zoeken.

het zal m.i. dus erg lastig zijn een trouwe bezoekersgroep op te bouwen.

 

graag hoor ik jullie visie hierop.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
graag hoor ik jullie visie hierop.

 

Mwah misschien moet je jouw bericht even teruglezen, maar de toonzetting is allerminst vriendelijk . De topicstarter vraagt om informatie over "shared revenue" en jij gaat zijn pakket doorzagen :P

 

Ach is ook leuk om over te praten hoor, daar niet van, maar die toon he ;)

 

Een dienst waar je ook nog aan kunt denken, of wellicht al hebt gedaan, is een sms-service. Als een reiziger een advertentie achterlaat waarop gereageerd wordt, krijgt hij direct een sms daarover. Per sms kun je dan een bepaald bedrag verkrijgen.

 

De betrouwbaarheid van contentbieders ken ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Je zult verschillende partijen moeten benaderen en hun interesse peilen. In -persoonlijke- gesprekken zul je je vanzelf een beeld kunnen vormen over welke partij het beste bij jullie aansluit. De gebruikte (en bewezen?) techniek kan daar een handje bij helpen.

 

Qua promotie gebruiken jullie toch ook wel persberichten naar ik hoop. Ik weet nog hoeveel aandacht dat "file daten" niet zo lang geleden in het nieuws kreeg. Deze variant voor het OV kan ook voor het nieuws (Hart van NL en consorten) interessant zijn.

 

Succes!

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

helaas is mijn poging duidelijk te zijn niet zodanig gelukt. Mijn oprechte excuses. het is niet mijn bedoeling een nare toon aan te slaan. laten we het er maar op houden dat na een drukke werkweek vrijdagavond niet mijn beste moment is. Nogmaals, no hard feelings, excuses.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Totaal geen problemen met jullie commentaar hoor. Wij geloven in het concept als een leuke gratis service. De manier waarop wij de service online brengen (design, gebruikersvriendelijkheid etc) moet ook bijdragen aan het succes.

 

Verder is het idee ontstaan nadat ik ontdekte dat iedereen altijd met veel plezier de hartkloppingen in Rails lezen. (Rails het magazine wat door de NS altijd 1x per maand in de trein werd uitgegeven).

 

En natuurlijk hebben we een prof. persbericht klaar liggen en hopen we op free publicity via andere media.

 

Het is een leuk project en je komt er de winter weer eens mee door.

 

Gr.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.