Marketing is niet mijn sterke kant. Ik kan wel goed "verkopen" en de behoeftes van "zien". Dat gecombineerd met mijn technische achtergrond, maakt dat ik zelf CAD-tekeningen maak en onderdelen tot een machine e.d. in elkaar bouw. Zo ook nu mijn nieuwste project, dat ik aan het ontwikkelen/tekenen ben en waarvan een showmodel wordt gebouwd. Dit project leidt tot een stuk gereedschap waarmee ik een gat in de markt opvul qua toepassingsmogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid.Een gereedschap dat niet in de goedkopere sector valt, maar zichzelf automatisch terugverdient omdat het lijstenmakers, timmerlieden en klussers, op een eenvoudige manier werkoplossingen biedt, die nu niet voorhanden zijn. Van dit gereedschap ben ik drie varianten aan het ontwikkelen:
1. De duurste variant, die ook door gehandicapten of kantoorpersoneel gebruikt kan worden. (zonder technische achtergrond) Kan dus eenvoudig in grotere lijstenmakerijen en timmer-werkplaatsen worden gebruikt.
2. De semi-mobiele variant, die ook zelf aangedreven is, maar die speciaal gericht is op lijstenmakers en die de gangbare vakmanschap verreist. Dat is voor geen enkele vakbekwame lijstenmaker of timmerman een probleem.
3. De mobiele variant, waarop de timmerman/klusser zijn eigen boormachine kan aansluiten en dezelfde werkzaamheden kan verrichten.
Zoals ik al schreef vereenvoudigt dit gereedschap de werkzaamheden en biedt de gebruiker een uitbreiding aan toepassingen, die nu op een veel moeilijker manier moeten worden uitgevoerd. Ik kom hierop terug als ik een foto van het model kan posten en dan heb ik er ook geen enkel bezwaar tegen om technische details te bespreken. Een belangrijk bijkomend detail is dat dit gereedschap een simpele combinatie is van bestaande technieken. Ik heb elk detail in mijn geest gepijnigd, maar ik kan niks ontdekken dat tot een patent o.i.d. kan leiden. De kans dat het gereedschap dus gaat worden nagemaakt schat ik hoog in. In de lijstenbranche ben ik redelijk bekend en heb ik nog niet meegemaakt dat men zaken gewoon gaat laten maken. Er is eerder sprake van respect en achting voor technische ondersteuning en producten, die ik op de markt breng. In die branche zoek ik ook geen ondersteuning, maar de branche van klussers en timmerlieden is nieuw voor mij.
Wat zou de beste strategie zijn om dit gereedschap te gaan promoten en zoveel mogelijk te voorkomen dat het al in een vroeg stadium wordt nagemaakt? Nu zitten er wel een paar technische handigheidjes in verborgen, waarvoor je echt techneut moet zijn om ze bloot te leggen die een niet-techneut niet zal zien,maar een techneut zal zich in de handigheidjes verdiepen en het doorgronden.
Een tweede aspect is dat ik dit product 100% in Europa wil blijven produceren. We moeten samen innoveren en de productie in Europa weer op gang brengen en met name in NL is dat broodnodig. De naam van het gereedschap is simpel en slaat op de toepassing en ja, die moet ik beschermen qua vormgeving e.d.
De vraag is wat is nu het verstandigst om dit aan te pakken. Het gereedschap is te duur om bij een bouwmarkt o.i.d. aan te bieden en daar ben i wel blij mee, want zo'n partij zou de eerste zijn om zelf meteen een versie te laten maken in Azië. Ik kan een speciale B to B website laten maken. Ik kan het op allerlei plaatsen demonstreren. Hoe zouden jullie (specialisten) dit nu aanpakken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P.J.
P.J.
Marketing is niet mijn sterke kant. Ik kan wel goed "verkopen" en de behoeftes van "zien". Dat gecombineerd met mijn technische achtergrond, maakt dat ik zelf CAD-tekeningen maak en onderdelen tot een machine e.d. in elkaar bouw. Zo ook nu mijn nieuwste project, dat ik aan het ontwikkelen/tekenen ben en waarvan een showmodel wordt gebouwd. Dit project leidt tot een stuk gereedschap waarmee ik een gat in de markt opvul qua toepassingsmogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid.Een gereedschap dat niet in de goedkopere sector valt, maar zichzelf automatisch terugverdient omdat het lijstenmakers, timmerlieden en klussers, op een eenvoudige manier werkoplossingen biedt, die nu niet voorhanden zijn. Van dit gereedschap ben ik drie varianten aan het ontwikkelen:
1. De duurste variant, die ook door gehandicapten of kantoorpersoneel gebruikt kan worden. (zonder technische achtergrond) Kan dus eenvoudig in grotere lijstenmakerijen en timmer-werkplaatsen worden gebruikt.
2. De semi-mobiele variant, die ook zelf aangedreven is, maar die speciaal gericht is op lijstenmakers en die de gangbare vakmanschap verreist. Dat is voor geen enkele vakbekwame lijstenmaker of timmerman een probleem.
3. De mobiele variant, waarop de timmerman/klusser zijn eigen boormachine kan aansluiten en dezelfde werkzaamheden kan verrichten.
Zoals ik al schreef vereenvoudigt dit gereedschap de werkzaamheden en biedt de gebruiker een uitbreiding aan toepassingen, die nu op een veel moeilijker manier moeten worden uitgevoerd. Ik kom hierop terug als ik een foto van het model kan posten en dan heb ik er ook geen enkel bezwaar tegen om technische details te bespreken. Een belangrijk bijkomend detail is dat dit gereedschap een simpele combinatie is van bestaande technieken. Ik heb elk detail in mijn geest gepijnigd, maar ik kan niks ontdekken dat tot een patent o.i.d. kan leiden. De kans dat het gereedschap dus gaat worden nagemaakt schat ik hoog in. In de lijstenbranche ben ik redelijk bekend en heb ik nog niet meegemaakt dat men zaken gewoon gaat laten maken. Er is eerder sprake van respect en achting voor technische ondersteuning en producten, die ik op de markt breng. In die branche zoek ik ook geen ondersteuning, maar de branche van klussers en timmerlieden is nieuw voor mij.
Wat zou de beste strategie zijn om dit gereedschap te gaan promoten en zoveel mogelijk te voorkomen dat het al in een vroeg stadium wordt nagemaakt? Nu zitten er wel een paar technische handigheidjes in verborgen, waarvoor je echt techneut moet zijn om ze bloot te leggen die een niet-techneut niet zal zien,maar een techneut zal zich in de handigheidjes verdiepen en het doorgronden.
Een tweede aspect is dat ik dit product 100% in Europa wil blijven produceren. We moeten samen innoveren en de productie in Europa weer op gang brengen en met name in NL is dat broodnodig. De naam van het gereedschap is simpel en slaat op de toepassing en ja, die moet ik beschermen qua vormgeving e.d.
De vraag is wat is nu het verstandigst om dit aan te pakken. Het gereedschap is te duur om bij een bouwmarkt o.i.d. aan te bieden en daar ben i wel blij mee, want zo'n partij zou de eerste zijn om zelf meteen een versie te laten maken in Azië. Ik kan een speciale B to B website laten maken. Ik kan het op allerlei plaatsen demonstreren. Hoe zouden jullie (specialisten) dit nu aanpakken?
[titel toegespitst - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44418-marketingstrategie-voor-nieuw-gereedschap/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
54 antwoorden op deze vraag