• 0

Boekentips voor internet marketing gevraagd

Ondanks dat ik (sporadisch) op dit forum participeer heb ik een nieuw profiel aangemaakt omdat ik misschien een activiteit wil opstarten dat helemaal niets mijn huidige activiteiten te maken heeft.

 

Mijn idee is nog niet helemaal uitgewerkt maar het komt erop neer dat ik twee bestaande producten (a en b) wil samenvoegen tot product C. Het uitwerken van de technische aspecten, het testen en het opzetten van de productie is hierbij het makkelijke gedeelte. Het lastige zit hem in de verkoop wat toch een redelijk essentieel onderdeel van de keten zou moeten zijn :).

 

Doelgroep:

Voor zover ik het zie bestaat mijn doelgroep uit sporters en dansers. Gezien de originaliteit van het product zou het kunnen zijn dat er uit een onverwachte hoek nog een doelgroep opduikt.

 

Verkoop kanaal

In mijn verkoop kanaal zal ik in ieder geval een website moeten opnemen. Hier zal er een verhuur/verkoop mogelijkheid geboden worden. Ook zie ik mezelf wel advertenties op marktplaats zetten en een facebook account aanmaken.

 

Deze 3 verkoopkanalen zijn echter gebaseerd op mijn kennis/achtergrond. Het zou zo maar kunnen dat deze mix voor mijn product niet de juiste is. Nu wil ik niet elke case / vraag die ik heb hier op HL plaatsten omdat ik eerst zelf wil weten waar ik het over heb. Ik wil me eerst dieper in de materie verdiepen.

 

Zodoende mijn vraag aan jullie:

Wat is HET boek, op het moment, als het gaat om het opzetten van een internet strategie tbv de verkoop / promotie van een product?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Belangrijkste is volgens mij welke stijl je aanspreekt. Sommige boeken inspireren enorm, al zijn de tips misschien niet heel concreet. Hier kun je dan toch meer aan hebben dan saaie boeken met exacte stappen. Als je geïnspireerd raakt om het op je eigen manier te doen ben je in feite al onderscheidend. Of het een succes wordt hangt natuurlijk wel van je inzicht en inzet af...

 

Tips:

Schrijven voor het internet - Aartjan van Erkel (ogenschijnlijk simpele maar zeer nuttige inzichten)

50 Ways to make Google Love Your Website - McGee, Johnston (veel nuttige achtergrondinfo over google)

 

Veel is afhankelijk van je huidige kennisniveau, er zijn (voor mij) ook nuttiger boeken, maar dan moet je wel vrij diep in de internetmarketing zitten. Ik krijg het idee dat je nog het een en ander aan het opzetten bent...

 

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Er zijn heel veel boeken over marketing en onderdelen daarvan. Hieronder staan een aantal boeken die mijn aandacht in elk geval getrokken hebben. Ze gaan vooral over (internet) marketing, content marketing en schrijven (bloggen).

 

[*]Permission Marketing van Seth Godin

[*]Winst.nl van Eelco de Boer

[*]4-hour Workweek van Timothy Ferris

[*]The Long Tail van Chris Anderson

[*]Get content get customers van Joe Pulizzi

[*]Managing content marketing van Robert Rose

[*]Waiting for your cat to Bark van Bryan en Jeffrey Eisenberg

[*]Problogger van Darren Rowse

[*]copywriting handbook van Sugarman

[*]Letting go of the Words van Janice Redish

[*]Brainfluence van Roger Dooley

[*]Influence van Robert Cialdini

 

Link naar reactie
  • 0

Wat begin als een interessante case, krijgt een krul in de staart. Internet (of voor mijn part mobiel en party selling) kan een rol spelen in de marketing en verkoop van elk product, maar elk verhaal begint met een goeie product/markt-analyse. Wat past bij jouw product in jouw markt(en)?

 

Zo te zien is het geen massaproduct maar iets voor speciale doelgroepen en wellicht speciale doelen. Dan speelt onderlinge aanbeveling een rol. Dan kom je al snel in social media uit, en op relevante reviewsites. Maar je kan ook aan events denken en zoals gezegd, party-selling of zelfs netwerk-marketing.

 

Dat is een heel andere categorie boeken. Probeer Tupperware Unsealed eens!

 

In de VS zouden ze celebrity endorsement aanraden, eventueel door middel van infomercials op special interest channels.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geen boek, wel iets anders;) Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een framework voor het opzetten van online concepten. Het idee is dat je met behulp van dit model en door het beantwoorden van een set vragen inzicht krijgt in de bouwstenen van een online initiatief en een aantal stappen doorloopt om zo een goede basis voor strategie te leggen (en deze basis vervolgens uit te bouwen en te optimaliseren). Misschien dat je hier iets aan kunt hebben. Stuur me even een pm-metje als je geïnteresseerd bent, dan kan ik je wellicht een stukje op weg helpen in ruil voor je feedback;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.