• 0

Regels mbt telefonische verkoop

Hallo,

Voor het verkopen van een nieuw concept wil ik jullie om raad vragen.

Het betreft een een dienst welke ik wil verkopen aan de kleinere ondernemers, voor een bedrag van 9.95 per maand.

Dit wil ik laten doen via een callcenter, echter is mijn vraag wanneer ik dit doe met een voicelog of dit rechtsgeldig is, ook omdat ik in de voicelog wil meenemen dat het bedrag automatisch geïncasseerd wordt.

Alvast bedankt voor jullie respons

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen antwoord op je vraag, maar voor een dienst van 9,95 per maand zou ik na het bellen een brief sturen ter ondertekening, met acceptatie van je voorwaarden en accoord voor automatische incasso. Maak daar iets ondubbelzinnigs van en je onderscheidt je meteen in positieve zin van de talloze acquisitie-fraudeurs die op deze manier klanten werven.

 

Bovendien heb je dan meteen iets voor al die mensen die dit soort telefoontjes afdoen met "stuur maar een offerte" ...

Link naar reactie
  • 0

Dit wil ik laten doen via een callcenter, echter is mijn vraag wanneer ik dit doe met een voicelog of dit rechtsgeldig is, ook omdat ik in de voicelog wil meenemen dat het bedrag automatisch geïncasseerd wordt.

 

De regels voor een doorlopende automatische incasso zijn gewijzigd.

Voor een automatische incasso heb je een schriftelijk ondertekend contract nodig.

Dit contract dient ondertekend te worden door de klant die dit contract zowel naar jou als naar zijn bank moet sturen.

 

Als je slim bent doe je het zoals John het voorstelt, gewoon het pakket opsturen en nabellen.

Link naar reactie
  • 0

Of het rechtsgeldig is of niet, sla mij maar over ;). Ben de eerste weken van dit jaar al weer suf gebeld door allerlei bekende en minder bekende bedrijven.

 

Steevast meld ik direct al dat ik geen interesse heb in telefonische verkoop maar de gemiddelde callcenter medewerker blijft maar door ratelen. :-\ Gelukkig heb ik mijn telefoon altijd zo in de hand dat de "uitknop" onder mijn duim zit. ;D

Link naar reactie
  • 0

Het is verkoop op afstand via een callcenter. Dat mag. En als een klant duidelijk ja zegt op je product/ dienst dan heb je een overeenkomst. In sommige gevallen heeft de klant nog bedenktijd maar bij een dienst die direct ingaat dacht ik het niet.

 

Persoonlijk vind ik dit ook geen fijne manier van verkoop. Gelukkig heb je nu bel me niet registers.

Link naar reactie
  • 0
In sommige gevallen heeft de klant nog bedenktijd maar bij een dienst die direct ingaat dacht ik het niet.

 

Voor de zekerheid vermeld ik toch even dat de regels voor verkoop op afstand (zoals de bedenktijd) alleen voor consumenten gelden. Je kunt er geen beroep op doen wanneer je als ondernemer een product op afstand koopt van een andere ondernemer. Zie voor meer informatie over verkoop en koop op afstand

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.