Na het forum te hebben doorlopen, is het mij nog steeds niet duidelijk en vraag ik mij af hoe ik het een en ander moet benaderen
Na 3 jaar mijn werkzaamheden via de eenmanszaak hebben laten lopen, vond ik het in de loop van vorig jaar (2013) noodzakelijk dat ik het via een BV mijn facturen ging versturen i.v.m. de aansprakelijkheid voor mijn te verrichten werkzaamheden.
Vanaf april ben ik naast de eenmanszaak de werkzaamheden namens de BV gaan verrichten.
Echter in 2012 bestond mijn belaste omzet voor de helft uit onderhanden werk en stonden eind 2012 als nog te factureren omzet op de balans. Hierover is dus in 2012 inkomstenbelasting over afgedragen en nog geen btw.
In 2013 ben ik vanaf april mijn onderhanden werk aan de klanten via mijn BV gaan factureren en via de BV heb ik de btw afgedragen.
Hoe moet ik nu het een en ander boeken, aangezien ik niet nog een keer over deze facturen vennootschapsbelasting hoef af te dragen.
Is het verstandig om een declaratie naar de BV te sturen, zodat het onderhanden werk in de eenmanszaak afgeboekt kan worden.
En maakt het wat uit of de btw over deze onderhanden werken nu via de BV betaald worden.
Of hebben jullie andere suggesties hoe ik dit boekhoudkundig op moet lossen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hermina
Hermina
Na het forum te hebben doorlopen, is het mij nog steeds niet duidelijk en vraag ik mij af hoe ik het een en ander moet benaderen
Na 3 jaar mijn werkzaamheden via de eenmanszaak hebben laten lopen, vond ik het in de loop van vorig jaar (2013) noodzakelijk dat ik het via een BV mijn facturen ging versturen i.v.m. de aansprakelijkheid voor mijn te verrichten werkzaamheden.
Vanaf april ben ik naast de eenmanszaak de werkzaamheden namens de BV gaan verrichten.
Echter in 2012 bestond mijn belaste omzet voor de helft uit onderhanden werk en stonden eind 2012 als nog te factureren omzet op de balans. Hierover is dus in 2012 inkomstenbelasting over afgedragen en nog geen btw.
In 2013 ben ik vanaf april mijn onderhanden werk aan de klanten via mijn BV gaan factureren en via de BV heb ik de btw afgedragen.
Hoe moet ik nu het een en ander boeken, aangezien ik niet nog een keer over deze facturen vennootschapsbelasting hoef af te dragen.
Is het verstandig om een declaratie naar de BV te sturen, zodat het onderhanden werk in de eenmanszaak afgeboekt kan worden.
En maakt het wat uit of de btw over deze onderhanden werken nu via de BV betaald worden.
Of hebben jullie andere suggesties hoe ik dit boekhoudkundig op moet lossen.
Of vergeet ik hier iets essentieels
Dank voor jullie inzichten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44730-inbreng-onderhanden-werk-in-bv-naast-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag