• 0

Inrichting werkplekken orderverwerkers

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een aantal oplossingen om het inpak proces in ons magazijn efficiënter te laten verlopen. Het belangrijkste punt is de werkplek van de inpakkers.

 

Op dit moment hebben wij simpelweg een aantal planken hangen met daarop een voorraad doosjes. Inmiddels hebben wij redelijk wat verschillende maten doosjes, zowel brievenbus als pakket dozen. Doordat het nu wat drukker word moeten deze doosjes door de dag heen vaak worden aangevuld. Zeker de al gevouwen brievenbus doosjes nemen veel ruimte in. Ik ben nu op zoek naar een oplossing om de werkplekken beter in te kunnen richten.

 

Op internet heb ik gezocht naar eventuele oplossingen, echter krijg ik veel oplossingen voor het magazijn zelf en niet voor de order inpakkers. Graag hoor ik of iemand hier tips en ideeën heeft.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je het aantal verschillende doosjes verkleinen? Per order zal het wellicht het meest kosteneffectief zijn om het "perfecte" doosje te kiezen, maar overall kan het efficiënter zijn om hier wat in te snoeien. Hangt uiteraard ook van het product af en van eventueel vulmateriaal dat je dan moet gebruiken.

 

Is het aantal per formaat ongeveer gelijk? Of geldt hier de 80/20 regel, dus 80% van de orders gaat in 20% van de doos-formaten? Dan zou je kunnen kijken naar een aparte werkplek voor die 80%, waar je dan meer doosjes van die paar formaten kwijt kunt. Zou ook nog eens efficiënter kunnen werken, omdat de verschillende inpakkers met minder formaten te maken hebben. Maar dit moet wel weer passen binnen de aanlever-stroom van de producten naar de inpaktafels.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken. Er worden opzich al niet heel veel verschillende maten doosjes gebruikt dus hier valt niet veel winst mee te behalen, al is het de moeite waard er nog even naar te kijken.

 

Vrijwel alle maten doosjes worden veel gebruikt dus een opsplitsing hierin is weinig zinvol en eigenlijk onmogelijk i.v.m. de aanlevering richting de inpakkers.

 

Ik ga hier nog even mee verder om te kijken wat mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zetten jullie de brievenbusdoosje bij voorbaat op, als dat het probleem is? Hoe zien de werkplekken eruit?

 

Geen idee welke productiviteit van de orderverwerkers verwacht wordt, maar je zou ze na iedere bestelling met een brievenbusdoosje alvast weer een nieuwe kunnen laten opzetten. Andere optie: iemand vrijspelen voor aanvoer van verpakkingsmateriaal in de gewenste vorm.

 

Je hebt een vrij uniek (luxe)probleem onder HL-leden. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.