• 0

Beginnen als intermediar

Goedemiddag,

 

Inmiddels heb ik een punt achter mijn studie gezet, dit zie ik totaal niet meer zitten. Waarom andermans dromen waarmaken, als ik ook me eigen dromen kan waarmaken?

 

Ik wil nu een intermediaire website beginnen met een automatisch systeem, die bemiddelt tussen klant en leverancier.

Ik weet dat dit een hoge kostenplaatje met zich gaat meebrengen, kan iemand mij vertellen hoeveel dit gemiddeld zal zijn? De site moet vanaf de start al goed ogen.

 

Ik wil samen met iemand anders beginnen, alleen het probleem is dat wij beide geen werk hebben, noch een studie volgen. Wel zijn wij beide zeer gemotiveerd. Gaat het moeilijk worden om investeerders te vinden? en hoeveel 'eten' deze investeerders normaal.

 

Tevens heb ik nog een aantal tips nodig aangaande:

 

Het lokken van klanten.

Het lokken van leveranciers

Willen leveranciers überhaupt wel op provisiebasis werken?

Hoe zit het met de belasting?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bestellingen van de leveranciers zelf, ook in ons systeem word overgenomen? - wellicht willen ze dit helemaal niet?

 

Dit zijn een aantal vragen waarmee ik momenteel zit, kan iemand mij a.u.b. een beetje op weg helpen :-\

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Research,

 

Je hebt een goede naam gekozen, want blijkbaar moet je nogal wat research doen voordat je met een bedrijf kan beginnen. Het belangrijkste blijkt misschien wel uit je vraag om tips voor "Het lokken van klanten". Het belangrijkste wat je moet doen is Iets doen dat meerwaarde oplevert voor anderen. Die anderen zullen jou graag geld geven als jij daadwerkelijk meerwaarde levert, en hopla: je hebt klanten.

 

Een beetje harde reactie misschien, maar ik wil je graag helpen want ik heb zelf als ondernemer ervaren dat het niet makkelijk is (zie mijn profiel). Geen enkele investeerder gaat investeren in alleen motivatie. Het belangrijkste is dat je kennis meebrengt. En als je toch kennis opdoet, dan is een diploma halen meteen makkelijk (kan je altijd toch nog een baan nemen mocht het ondernemerschap niet goed gaan. Was bij mij erg fijn). Dus stop niet te snel met een studie, maar zoek iets dat je daadwerkelijk interessant vindt.

 

Wel mooi trouwens dat je ondernemerschap interessant vindt. Maar als je er nog geen kennis van heb, lees dan eerst een tijdje mee met dit forum, voordat je zelf begint. Lees een paar boeken, ga naar een paar evenementen. Werk een tijdje in de branche die je interessant vindt (zo leer je wat er in die branche beter geregeld kan worden, en waar jij jouw toekomstige klanten blij mee gaat maken!), en ga daarna voor jezelf beginnen.

Du8s mijn belangrijkste advies (goed dat je om advies vraagt trouwens): Ga eerst leren! Leer over ondernemerschap, leer over de markt, over klanten en trends, en ga daarna beginnen.

 

Teruglezend is dit misschien een stevige reactie, maar aangezien uit jouw bericht weinig ondernemerskennis blijkt, is het wel gepast. Tenminste, wat vind je zelf?

 

Veel succes met leren,

Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

@Arthur

 

Meerwaarde brengt mijn concept zeker met zich mee, tevens weet ik waar ik mijn klanten kan vinden.

 

Ik heb wel een administratieve MBO-4 diploma behaald, alleen geen motivatie meer om een HBO-studie af te maken, aangezien 'de student' tegenwoordig als uitschot wordt behandeld. Daarnaast is het leven als een loonslaaf geen optie voor mij.

 

Ondernemerskennis opbouwen dat is waar ik momenteel mee bezig ben, zoals je zegt boeken lezen, informatie zoeken, op forums actief zijn etc. Tevens verdiep ik mij momenteel in de branche en naar mijn inzien brengt mijn idee een geweldig uitkomst.

 

Ik heb er al over gesproken met een aantal 'betrouwbare' personen en die vinden het een geweldig idee. Als ik me nu blijf verdiepen in kennis, dan loop ik het risico dat iemand anders met mijn idee op de markt komt.

 

Naar mijn gevoel kan ik investeerders zo ver krijgen, dat zij met mij in zee gaan. Alleen mijn vraag is waar kan ik het best beginnen?

 

Link naar reactie
  • 0

Goed inhoudelijk gereageerd, netjes.

Mooi ook dat je een diploma hebt, dat laat investeerders zien dat je iets af kan maken, ook al vind je studeren niet jouw ding.

 

Een goed startmoment is het lezen van de Gids Startkapitaal. Deze is door (o.a. volgens mij) forumlid Nils de Witte geschreven, die is zeer ervaren met investeerders.

Als je deze leest en je hebt nog vragen, dan kan je die op deze plek stellen.

 

Belangrijkste is dat je eerst aan de punten over klanten en leveranciers binnenhalen gaat werken. Als je zeker weet hoe je dat gaat doen, dan kan je investeerders overtuigen. Investeerder willen vaak wel helpen met meedenken, maar de basis van een bedrijf moet je zelf voor zorgen, en dat is klanten binnenhalen. Je kan bijvoorbeeld marktonderzoek (enquetes) gaan doen om te kijken of mensen je product willen kopen.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Dan ben ik er vrijwel zeker van overtuigd dat ik de investeerders kan binnenhalen, wat betreft marktonderzoek dat is al gedaan door andere voor mijn concurrenten, alleen kan ik het vele malen beter en goedkoper.

 

Ik ga me allereerst meer verdiepen in het onderwerp marktonderzoek.

 

Op welke manier kan ik mijzelf en mijn medeondernemer het best inschrijven bij de KvK? (nog voordat we naar de investeerders stappen).

 

Link naar reactie
  • 0

Sla jij niet een paar stappen over, Research?

 

Hoe groot is jouw kennis over het product wat je wil verkopen? Stel dat je een investeerder vindt, hij geeft je € 50.000,00, geen idee wat je nodig hebt, misschien heb je aan € 25.000 wel genoeg. Je laat een intermediaire website ontwikkelen met een automatisch systeem, op basis waarvan?

Garbage in, is garbage out.

Je zal je terdege kennis moeten hebben van het product wat je wil verkopen. Heb je dat met een MBO-4 diploma en 0,0 werkervaring, I suppose?

 

Een investeerder gaat misschien met je me, als je aan kan tonen dat je beschikt over genoeg kennis van het product wat je wil verkopen en dan is een ondernemingsplan ook onmisbaar. m.i. zijn dat de eerste stappen. :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Research,

 

Misschien was het toch beter om je studie af te maken. Dan had je wellicht dit soort vragen niet gehad.

Als je nu al dit soort Basic vragen hebt, heb je nog een lange weg te gaan.

 

Met vr. gr.

 

Ron

Link naar reactie
  • 0

Dat is precies waar ik momenteel aan werk: kennis opdoen.

 

Als ik het goed begrijp heb ik het volgende nodig, alvorens ik naar een investeerder stap:

 

1.Ondernemingsplan;

2. Marketingplan;

3. Financieringsplan.

 

Ik denk erover na om, nadat bovenstaande voltooid is naar Qredits te stappen voor startkapitaal.

Heeft iemand al ervaring met Qredits?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
een intermediaire website beginnen met een automatisch systeem, die bemiddelt tussen klant en leverancier.

 

Vraag me af wat ik me hierbij voor moet stellen. Een soort offerte site? of een site als Marktplaats waarbij diensten en klussen aangeboden of geplaatst kunnen worden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

een intermediaire website beginnen met een automatisch systeem, die bemiddelt tussen klant en leverancier.

 

Vraag me af wat ik me hierbij voor moet stellen. Een soort offerte site? of een site als Marktplaats waarbij diensten en klussen aangeboden of geplaatst kunnen worden?

 

 

 

Een goed voorbeeld van wat ik bedoel is een website net als Thuisbezorgd.

Link naar reactie
  • 0

Dat is precies waar ik momenteel aan werk: kennis opdoen.

 

Als ik het goed begrijp heb ik het volgende nodig, alvorens ik naar een investeerder stap:

 

1.Ondernemingsplan;

2. Marketingplan;

3. Financieringsplan.

 

Ik denk erover na om, nadat bovenstaande voltooid is naar Qredits te stappen voor startkapitaal.

Heeft iemand al ervaring met Qredits?

 

 

Ik denk, als je een start maakt het schrijven van een ondernemingsplan je al een stuk op weg bent, er zijn er genoeg te downloaden, maar maak er wel je eigen plan van.

 

Sla niet voor het gemak punten over, je sterke en minder sterke kanten is wel een belangrijke :).

En als je samen met nog iemand anders wil opstarten, zijn er twee mensen die er een boterham mee willen verdienen, dat zijn twee salarissen.

 

Je noemt bv. thuisbezorgd.nl, daar zal toch een mooi bedrag in gestoken zijn, voor naamsbekendheid. Ook dat zijn kosten die je waarschijnlijk gefinancierd wil hebben.

 

Voor dat je toe bent aan qcredits, heb je echt nog wel wat te doen.

 

Mijn advies in deze, maak een start met het schrijven van een ondernemingsplan, stel je vragen op dit forum, en dan kun je altijd nog geanonimiseerd het plan op dit forum plaatsen en om verbeterpunten vragen, alvorens je met het plan naar een investeerder gaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.