• 0

btw invoerrechten over de verzendkosten en paypal charge

hallo, ik ben op zoek naar een scherp en goed antwoord op mijn onderstaande 2 vragen.

 

ik heb een order geplaatst bij een bedrijf in china. hierbij heb ik de volgende factuur.(ik zelf heb zogenaamd ook een bedrijf)

hij wordt verzonden via fedex, hierdoor wordt de btw en invoerrechten direct afgehandeld door fedex

de bedragen zij al omgerekent naar euro

 

product 1 250 euro

product 2 250 euro

product 3 357,34 euro

Freight 149,33 (wordt verzonden met fedex, hiervan ontvang ik dus de invoerrechten en btw kosten factuur)

PayPal charge 37,33

totaal 1044 euro

 

nu is hierover mijn vraag.

 

1. wordt de btw en invoerrechten door fedex doorberekent over het totale bedrag, dus ook bij de freight/verzendkosten?

 

2. wordt de btw en invoerrechten door fedex doorberekent over het totale bedrag, dus ook bij de paypal charge?

 

ik zelf neem aan dat fedex bij mijn factuur de btw en invoerrechten doorberekent over het totale bedrag (incl. de PayPal charge en de freight), omdat het bedrijf in china waarvan ik koop zelf alles al moet regelen met fedex voor de verzending.

 

ik heb de factuur van fedex nog niet gekregen want die ontvang ik pas bij ontvangst.

 

wie kan mij helpen.

 

mvg, mitch

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Mitch,

 

Nee de douane(via fedex) berekend geen rechten over de Paypal kosten. Zo rekenen ze dat ook niet als je "normaal internationaal betaal verkeer hebt"

 

Invoerechten en daarover de BTW worden als volgt berekend

 

Factuurwaarde

Vracht + verzekering

x % invoerrechten x BTW

 

Daarnaast weet ik niet hoe je precies de bedragen hebt omgerekend of dat je in euro's ook een factuur hebt maar de douane hanteert zijn eigen wisselkoersen welke onder normale omstandigheden 1x per maand worden vastgesteld.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

hallo, dankjewel

 

ja ik heb de betaalde koers via paypall gekeken.

 

maar dat is nu duidelijk.

 

weet je wel of fedex over de verzendkosten ook invoerrechten en btw doorbereken. ?

 

 

*neem deze bedragen dan maar fictief, het is eigenlijk alleen als verduidelijking van de vraagstelling)

 

product 1 380 dollar

product 2 380 dollar

product 3 400 dollar

Freight 200 dollar (wordt verzonden met fedex, hiervan ontvang ik dus de invoerrechten en btw kosten factuur)

PayPal charge 50 dollar

totaal 1410 dollar

 

Link naar reactie
  • 0

Invoerrechten worden berekend over de factuurwaarde plus transport/verzend kosten en verzekeringskosten tot aan de EU-grens In principe ook nog eventuele royalties e.d. maar die zullen we hier maar even overslaan. Dit is de "douanewaarde"

 

Als de transport/verzekeringskosten al in de factuurwaarde zijn opgenomen (dat zal blijken uit de leveringsconditie (Incoterm) hoeven deze er dus niet nog een keer bij opgeteld te worden. Linksom of rechtsom betaal je dus altijd invoerrechten over de verzend/transportkosten. In jouw voorbeeld betaal je invoerrechten over 1360 USD * wisselkoers.

 

BTW betaal je over de "douanewaarde" plus het bedrag aan invoerrechten.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een goede vraag, zogenaamd een bedrijf, Voor de hoogte en het betalen van de invoerrechten maakt het verder niet uit, je wordt niet hoger (of lager) aangeslagen als particulier. Een bedrijf kan natuurlijk wel de BTW als voorbelasting aftrekken.

 

Misschien levert de Chinees alleen aan bedrijven/re-sellers?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.