• 0

website indexeren of word ik gehackt?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, dat kan van alles zijn.

Iemand uit san palo die je site heel leuk vind, bots die zoeken naar vulnerabilities of gewoon een search bot.

Websites met standaard scripts als joomla, wordpress etc worden vaak door bots bezocht om te kijken of die nog open staan voor lekken en dus niet geüpdatet zijn naar de laatste versies.

 

Gewoon je logs bekijken wat ze hebben gedaan, of anders even je hoster vragen.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Je kan het ip adres googlen als je die weet, als het een search bot is komt hij daar wel naar voren. Bekende proxies die gebruikt worden om te scannen ook.

 

Als het een proxy is betekend het niet gelijk dat je wordt gehacked, maar bijvoorbeeld dat je site wordt gescanned op bekende backdoors en bugs. Dit is niet te voorkomen, ieder geval zorgen dat je up to date bent met je software.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Het kan van alles zijn. Google indentificeert zich wel als googlebot, maar er zijn genoeg andere zoekmachines die mogelijk je site aan het indexeren zijn. Zelf zie ik bijv ook regelmatig russische en chinese zoekmachines pagina's indexeren (hits maken op een tempo dat je van een mens niet kunt verwachten).

 

Het zou ook kunnen dat iemand aan het zoeken is naar kwetsbaarheden. Als je de boel up to date houdt kan dat meestal niet zoveel kwaad, maar als je pakweg op een jarenoude wordpress versie draait moet je wel oppassen.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je Wordpress gebruikt. Het is een veel voorkomend gebruik voor de 'minder plesante medemens' om WP sites in grote getalen te scannen op manieren om binnen te komen. Heb je een reguliere WP installatie zonder verdere beveiliging dan hoef je je ook niet af te vragen of je gehackt gaat worden, maar eerder wanneer.

 

Ik raad iedereen in mijn omgeving dan ook met klem aan hun WP installatie te beveiligen. Dit is enorm eenvoudig met de vele (gratis) plugins.

De plugin die bij mij op #1 staat is Better WP Security (binnenkort veranderd de naam nar iSecurity als ik me niet vergis).

Deze plugin is makkelijk te gebruiken, erg uitgebreid en constant up-to-date.

 

Ik zou zeggen: kijk daar eens naar.

 

Succes!

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.