• 0

AFM Vergunning of Freelance

Allereerst ik ben Jeffrey en ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat ik gebruik kan maken van jullie kennis en kunde. Wellicht kan ik ook andere van dienst zijn.

 

Wij hebben een BV welke samenwerkingen heeft met verschillende partijen. Wij hebben bij alle grote energieleveranciers, mobiele leveranciers en internet leveranciers een aanstelling. De samenwerkende partijen brengen contracten onder bij ons aangezien ze zelf te klein zijn om een aanstelling elders te krijgen. Nu willen wij ook graag verzekeringen gaan aanbieden.

 

Wij kunnen op de BV zelf een AFM vergunning aanvragen met daarbij de grote administratieve last, beroepsaansprakelijkheidsverzekering en 4.500,-- aan kosten. Een andere optie is om gebruik te maken van een collega BV welke een AFM vergunning heeft. Uiteraard ben ik zelf volledig gekwalificeerd WFT + PE punten.

 

Kan ik met onze BV en een overeenkomst met de BV met AFM vergunning op een legitieme manier verzekeringen aanbieden.

We maken een verdeling in de commissie 60 % voor hem 40 % voor mij. Hij doet de volledige schadeafwikkeling. ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kan ik met onze BV en een overeenkomst met de BV met AFM vergunning op een legitieme manier verzekeringen aanbieden.

 

Nee. De wetgeving is juist aangescherpt om het "uitlenen" of oprekken van vergunningen te beperken.

De enige legitieme mogelijkheid voor samenwerking zonder zelfstandige vergunningsplicht is een joint venture (bijvoorbeeld VOF tussen beide BV's) waarin de vergunninghouder als beleidsbepaler en feitelijk leidinggevende controle heeft over beleid en dagelijkse werkzaamheden, en deze VOF vervolgens aanmerken als verbonden bemiddelaar van de vergunninghoudende BV.

 

We maken een verdeling in de commissie 60 % voor hem 40 % voor mij. Hij doet de volledige schadeafwikkeling. ?

 

Lijkt me een slechte deal. winstmarge is al laag door de toegenomen eisen en regeldruk; met 40% salesmarge is het zwaar verliesgevend voor de beherende partij. Geen enkele "verkoper" krijgt 40% van de doorloop!

 

De samenwerkende partijen brengen contracten onder bij ons aangezien ze zelf te klein zijn om een aanstelling elders te krijgen. Nu willen wij ook graag verzekeringen gaan aanbieden.

 

Houdt er dan rekening mee dat verzekeringen aanbieden mag aan eigen klanten, maar niet zomaar aan de klanten van de samenwerkende partijen. Of beter gezegd: de samenwerkende partijen mogen zelf helemaal niets doen met de bestaande verzekeringen of verzekeringsbehoefte van hun klanten: ze mogen alleen naam, adres en telefoonnummer aan jullie doorgeven als lead, en verder geen enkele informatie over het risico, bestaande verzekeringen of wat dan ook. Op overtreding hiervan staan hoge boetes, vanaf € 96.000,-

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nobert,

 

Bedankt voor deze bruikbare informatie. Het is mogelijk om als privé persoon (freelancer) onder een AFM vergunning te werken van iemand anders. Het is dus niet mogelijk deze constructie toe te passen met een BV.

 

Als ik het goed begrijp richten wij een VOF op waar zijn BV en die van ons beide 50 % aandeelhouder zijn.

Wij krijgen klanten binnen via onze BV deze kan ik dan verzekeringen aanbieden in onze opgericht VOF. Ik behandel deze klanten

zelf aangezien ik volledig WFT gecertificeerd ben. De praktische uitvoering : Wij krijgen een expat binnen in onze BV waar wij de energie en internet voor regelen. Deze klant wil ook de verzekeringen, dan moet ik de pet op doen van de VOF en daar de verzekeringen regelen. In onze gezamenlijke administratie hebben we natuurlijk meer dan alleen de NAW gegevens, maar ook bankrekeningnummer, telefoonnummer, geboortedatum etc.. Hoe gaan we hier mee om!?

 

Stel wij willen een Iframe op onze website van de BV zetten om online verzekeringen te kunnen verkopen. Uiteraard wordt er vermeld dat alles wordt afgehandeld met de VOF etc... Is dit legaal ?

 

Wij krijgen 40 % aangezien wij dagelijks veel verzekeringen aanleveren aan de voorkant van de markt geen oversluiters.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.