• 0

Tips voor meditatie en yoga webshop (nieuwe kanalen?)

Hoi allen,

Ik heb sinds kort een yoga en meditatie webshop. Dit is natuurlijk nogal een niche, dus ik verwacht er ook niet een mega omzet van. Gelukkig is internetmarketing mijn vak (zo combineer ik mijn werk met mijn hobby, meditatie), dus ik weet er in ieder geval wel wat van te maken :) Ik doe nu bijvoorbeeld veel met Adwords en Beslist, maar ook dit loopt natuurlijk niet storm.

Enkele bloggers hebben over mijn shop geschreven, en dat is al hartstikke mooi. Daar kreeg ik ook wel een beetje traffic door, maar geen sales helaas.

Nu krijg ik ook veel aanbod van spirituele magazines om voor een relatief laag bedrag (ong. 150 euro) eens een artikel te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit nog een boost geven? Natuurlijk is dit afhankelijk van het aantal lezers.

Of heeft er iemand ervaring in deze niche en heeft nog andere goede tips?

Alles is welkom...

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou je ervoor voelen om jezelf in de strijd te gooien om aan marketing te gaan doen?

Ik denk dan aan review filmpjes maken, leuke acties bedenken, originele benadering.

De shop ziet er ontzettend mooi uit, identiteit is erg gaaf gedaan, de producten zijn mooi en hoge kwaliteit (er wordt me daar een partij rotzooi verkocht op internet ;) - dus die kwaliteit spreekt er uit.

De prijzen vind ik wat de kleding betreft zelf aan de lage kant - of het moet echt niet zulk goed spul zijn en er alleen mooi uitzien? ;-)

Ik denk dat als je je content wat dynamischer gaat aanbieden er wel eens wat kan gaan gebeuren.

Je bent een tamelijk technische strateeg, het mag wel wat meer geactiveerd worden, dan kan je het beter onder de aandacht gebracht krijgen van je publiek. Als je in één netwerk geprikt raakt kom je vanzelf in grotere netwerken terecht.

Heb je zelf een grote voorraad waar je wat mee moet of ben je voorlopig tussenhandelaar?

 

Ik denk dat dit nog niet eens zo'n nicherig kleine niche is. Veel mensen hebben een yoga-achtige lifestyle ;)

 

Namaste,

Annedien ;-)

Link naar reactie
  • 0

@Postcard,

We zijn net sinds vorige week bezig om het keurmerk te krijgen. We moesten alleen nog wat vertellen op onze website over het proces met retouren. Dus ik verwacht er deze week ook wel op te komen.

 

@Annedien Hoen

Heel erg bedankt voor je feedback! Het lijkt mij geen probleem om mijzelf in de strijd te gooien :) ik ben het met je eens dat ik het daarmee wel uniek kan maken. Mijn expertise ligt inderdaad voornamelijk bij de technische marketing, maar ik weet hier ook zeker wel raad mee :) Ik zal ook nog even wat tijd steken in een prijsonderzoek, dit heb ik nog niet goed genoeg gedaan. Ik dacht zelfs dat ik een beetje aan de dure kant was ;) Ik heb alles wel op voorraad, maar dit is geen grote voorraad (niet diep) om het risico te beperken. Een gedeelte importeer ik rechtstreeks uit Azië (met name de kleding).

 

Namaste!

Link naar reactie
  • 0

Veel tijdschriften hebben ook een blog of facebook pagina waar ze interessante links of shops op plaatsen. Ook de grote lifestyle bloggers willen nog wel eens een gesponsord artikel schrijven, of een product review doen. Je stuurt ze dan een product op, of benaderd ze persoonlijk of via hun mediabureau. Traffic via blogs is vaak hoger dan via print omdat mensen meteen door kunnen klikken. Zorg dat je de kosten van zo'n artikel of review afzet tegen het aantal unieke bezoekers per dag dat zo'n blog bezoekt.

Link naar reactie
  • 0

"Offline" kun je ook het nodige doen. In Nederland worden elk weekend verschillende paranormaal beurzen gehouden, mensen die dus bezig zijn met spiritualiteit, zijzelf en hun lichaam. Ik denk dat het product meditatie daarin prima zou thuis passen. De prijzen verschillen nog wel eens per organisator, maar een kleine verkoopstand op een beurs waar ik bijvoorbeeld aankomende zondag ga staan, betaal ik voor 2,4 meter een bedrag van € 55,92 incl. btw. Dat zijn prijzen die best te overzien zijn en levert gelijk ook contact op met de potentiële klant, die in mijn beleving een stuk beter zijn dan een "passief contact" via een tijdschrift.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Romano en Sabra,

Bedankt, goede ideeën hoor! Ik ga waarschijnlijk na de zomer naar Paranormaal Alternatief. Dit is (naar hun eigen zeggen) de grootste spirituele beurs van Nederland. Het valt mij inderdaad wel mee wat het kost om daar te staan (€125 voor twee dagen). Ik denk dat dit goede mogelijkheden zijn om naamsbekendheid op te bouwen. Bovendien lijkt het mij alleen al leuk om op een dergelijke beurs te staan.

De grote lifestylebloggers vragen echter wel aardig wat geld voor een gesponsord artikel Sabra. Maar ik heb nu wel een aantal spirituele blogs gevonden waar ik af en toe een gastblog artikel mag schrijven. Dat probeer ik eerst zo even wat naamsbekendheid op te bouwen.

Fijn al dat meedenken! Het brengt me weer op veel ideeën (nu nog ruimte voor de uitvoering maken ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.