• 0

Denk eens verder!

Het is opvallend hoeveel ondernemers in hun processen alleen aan zichzelf denken en bijvoorveeld niet aan afnemers en klanten. Ik heb het daarbij dan niet over hun core-business, maar om alles daarom heen.

 

Allemaal weten we "Tijd is geld". Toch las ik bijvoorbeeld elders

 

Mijn factuurnummers beginnen bijvoorbeeld met de datum en dan vier posities voor het 'officiele' nummer. De nummers op deze facturen beginnen met het nummer met een achtervoegsel.

 

Hier wordt de boekhouder bij de klant belast met allemaal ballast in het factuurnummer. De datum staat al in het briefhoofd en met statistiekcodes ed. van zijn leverancier heeft hij ook niets te maken.

Alleen een (oplopend) nummer is voldoende.

 

Ook zijn er bedrijven die voor ieder wisse-wasje een factuur sturen in plaats van alle bijvoorbeeld te verzamelen op één. Gevolg: meer handelingen, meer kans op fouten en meer kosten bij de wederpartij.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu voel ik me bijna schuldig ;) Maar over dit specifieke geval heb ik nooit commerntaar gehad, ook niet van de drie boekhouders van klanten waar ik persoonlijk goed contact mee heb. Voor mij is het wel erg handig.

 

In het algemeen ben ik het gedeeltelijk met je eens. Tuurlijk moet je ook aan je klant denken. Ik verzamel ook gewoon kleine posten en stuur een verzamelfactuur met losse specificatie. Ik heb zelfs een klant waar ik aan gevraagd heb of het voor hun handiger is als ik de factuur/specificatie nog uitsplits naar locatie waar de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Maar dat was voor hun een kleine moeite om het zelf te doen (persoonlijk antwoord van degene die ze controleert, laat accoderen en inklopt)

 

Ik ken ook een bedrijf waar voor iedere aankoop een pakbon gefaxt moet worden naar het hoofdkantoor (degene die het product ophaalt mag de pakbon niet gewoon meenemen!) en facturen absoluut niet bij elkaar gevoegd worden als het over verschillende locaties gaat. Daarmee zadel je leverancier dus op met kosten en kansen op fouten.

 

Zoals voor zoveel dingen; daar moet je gewoon een balans in zien te vinden en als afnemer gewoon vragen of het anders kan als je een probleem hebt van de manier van werken.

Link naar reactie
  • 0

Denk eens verder!

 

 

Het wachten is op een boekhoudpakket dat in staat is electronische facturen van leveranciers na accordatie automatisch in te boeken ;D

 

Dat is nou echt iets om samen met een bank te ontwikkelen, beetje electronisch betalen erbij en klaar.

Beschikbaar stellen voor niet te veel geld en iedereen stapt over.

 

Hoe heet die vent ook al weer

Jochem de bruin van de farmers bank telefoonnummer 06 ......

Link naar reactie
  • 0

@merkava. ik denk dat 'automatisch' inboeken van electronische facturen heel dichtbij is. aangezien alle leveranciers van boekhoudpakketten hun belastingaangifte nu ook electronisch moeten gaan doen, is XML als uitwisselings-standaard plotseling uit de status van 'interessant' naar de-facto standaard geworden.

 

heb dus even geduld, ik denk dat dit soort zaken voor het einde van 2005 gemeengoed gaat worden.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.