Jump to content
Edo van Santen
Verberg

Effectief e-mail marketing

vraag

quote:

E-mail wordt 15-20 seconden lang gelezen

Geïnteresseerd in het effect van commerciële HTML opt-in e-mail, heeft EmailLabs vorig jaar oktober de tijd gemeten die miljoenen lezers aan de door hen ontvangen berichten besteedden. De gemiddelde leestijd bleek daarbij tussen de 15 en 20 seconden te liggen.

 

MORE...

In die 20 seconden leest de ontvanger pakweg 50 woorden. En het is dan ook bijzonder belangrijk om snel to the point te komen

end quote.

 

Zorg ervoor dat je in je eerste zin de lezer weet te boeien. dit geldt dus niet alleen voor marketing, maar voor alle email correspondentie!


Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

ik denk dat iedereen min of meer scannend leest. dit doe ik in krantenberichten, emails, op dit forum, eigenlijk overal.

 

Pas als het me interesseert neem ik (soms) de moeite om het geheel te lezen meestal scroll ik eroverheen.

 

Interessant is misschein het onderzoekje van enige tijd terug dat eorver gnig dat je wordoen die vereekrd gelseld zjin geod geleezn woerdn

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Interessant is misschein het onderzoekje van enige tijd terug dat eorver gnig dat je wordoen die vereekrd gelseld zjin geod geleezn woerdn

 

In het begin misschien. Ik heb een collega bestuurslid in de sportvereniging die zegt een moeilijk toetsenbord te hebben, maar waarvan ik denk dat hij gewoon te snel typt. Zijn mailtjes lees ik op een gegeven moment niet meer, ik neem de moeite niet meer.

 

Als ik naar mijn eigen gedrag kijk bij het lezen van nieuwsbrieven is inderdaad dat ik deze scannend lees. Ik krijg dagelijk de nieuwsbrief van Zibb en die is ook echt uit kopjes opgebouwd. Ik lees daarbij altijd het hoofdverhaal, de eerste kop (waar ik vaak doorklik) en het item onder "opmerkelijk". Hiervoor moet ik altijd scrollen en dat levert soms weer nieuwe interessante items op die ik aanklik.

 

Gewone mailtjes lees ik altijd helemaal, maar to the point zijn is daarbij wel zo handig.


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 70 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept